Útkövető

Tartalom megjelenítő

Ügyféladatok aktualizálása

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt. 12.§ (1) és (3) bekezdés) előírásai alapján a Bank és az Ügyfél közös felelőssége az ügyfélről nyilvántartott adatok naprakészen tartása. A Bank köteles naprakész ügyféladatokkal rendelkezni, ugyanakkor az Ügyfél köteles 5 munkanapon belül bejelenteni a változást, ide értve érvényes személyazonosító okmányok bemutatását is, amennyiben a korábban bemutatott lejárt.
 

Lejárt érvényességű személyazonosító okmány esetén a jogszabályok alapján a Bank a megbízások teljesítését megtagadhatja (beleértve a bankkártyás fizetési megbízásokat és a digitális csatornák használatát is), valamint nem felelős a bejelentés elmulasztásából eredő károkért sem. A Bank 2024. március 13-tól elkezdi korlátozni azon ügyfelei hozzáférését, akiknek az okmánya 31 napja lejárt.  

Amennyiben a Bankunknál korábban bejelentett személyazonosító okmánya lejárt, azonban az új okmányát még nem mutatta be (személyi igazolvány / útlevél / kártya formátumú vezetői engedély), akkor kérjük pótolja azt.

Kérjük, hogy az új, érvényes okmányát, ha a neve nem változott, elsősorban e-mailben vagy myRaiffeisen portálon küldje be. Ha a beküldött okmánnyal kapcsolatban bármilyen további, akár személyes adategyeztetés is szükségessé válhat, akkor a beküldéssel megegyező csatornán felvesszük Önnel a kapcsolatot.

Benyújtási lehetőségek:

1. myRaiffeisen portálon keresztül

Személyazonosító okmányának másolatát (max. 7 MB) feltöltheti a myRaiffeisen portál/Ügyéladatok aktualizálása blokkban.

Kérjük, ha elektronikus formátumban küldi be az okmányt az alábbiakra legyen figyelemmel:

  • Készítsen fényképet a személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) mindkét oldaláról, illetve szkennelje be azt. Figyeljen arra, hogy a kép éles színes legyen, a nem megfelelő minőségű és fekete-fehér másolatokat nem tudjuk elfogadni.
  • Kérjük, hogy az okmánymásolatát pdf vagy általános képformátumban (pl.: jpeg, tif) mentse le.
  • Személyes okmányán kívül kérjük, egyéb dokumentumot ne küldjön be, kivéve, ha eddig régi típusú személyi azonosító okmánnyal rendelkezett. Ez esetben kérjük, másolja le a lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.

2. E-mailben:

  • Beküldheti e-mailben, csatolmányként (max. 10 MB) az adategyeztetes@raiffeisen.hu címre.
  • Tájékoztatjuk, hogy kizárólag a Bank nyilvántartásában rögzített e-mail címről fogadhatjuk be az okmánymásolatot. Az Ön által megadott e-mail címet a DirektNeten (Ügyintézés / E-mail cím frissítése) tudja ellenőrizni, illetve módosítani.
  • Az email tárgy mezőjébe írja be a saját nevét.

Kérjük, ha elektronikus formátumban küldi be az okmányt az alábbiakra legyen figyelemmel:

  • Készítsen fényképet a személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) mindkét oldaláról, illetve szkennelje be azt. Figyeljen arra, hogy a kép éles színes legyen, a nem megfelelő minőségű és fekete-fehér másolatokat nem tudjuk elfogadni.
  • Kérjük, hogy az okmánymásolatát pdf vagy általános képformátumban (pl.: jpeg, tif) mentse le.
  • Személyes okmányán kívül kérjük, egyéb dokumentumot ne küldjön be, kivéve, ha eddig régi típusú személyi azonosító okmánnyal rendelkezett. Ez esetben kérjük, hogy másolja le a lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.

3. Electrán keresztül:

Szabad formátumú levél mellékletként

4. Postai úton - levélben:

Adja fel postán az okmányról készített színes másolatot a Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700 címre - A borítékra írja rá, hogy "Adategyeztetés".

5. Bankfiókban

Amennyiben a fentiek egyikére sincs lehetősége, akkor lakossági vagy kisvállalati ügyfeleinknek a gyorsabb fióki ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy foglaljanak időpontot ide kattintva, míg nagyvállalati vagy Private Banking ügyfeleinket kérjük, hogy közvetlenül a banki kapcsolattartóval egyeztessenek időpontot az ügyintézéshez.

Kérjük, hogy az ügyintézéshez vigye magával érvényes személyazonosító okmányát (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély), lakcímkártyáját valamint az adóazonosító jelét tartalmazó okmányát.

6. Videobankon

Amennyiben személyesen nincsen lehetősége fiókba menni, egy videóhívás keretében is bemutathatja új okmányát kollégánknak az alábbi linken.

Biztonságos adatcserével kapcsolatos tájékoztatás