Szponzori és CSR stratégia

A Raiffeisen Bank társadalmi felelősségvállalási (CSR) és szponzorálási stratégiáját az ügyfelei és munkatársai körében végzett kutatások alapján fogalmazta meg.

Szponzorálás

Szponzorálás során a Bank valamely projektet, szervezetet marketing jellegű ellenszolgáltatás fejében pénzzel támogat. E tevékenység egyfajta üzleti kapcsolat, amelyben a Bank olyan lehetőségeket vár el a Szponzorálttól, melyek a Bank jó hírnevét építik, és ezáltal hosszú távon segíti üzleti tevékenységét.

Szponzorációs alapelvek:

  • széles célközönséghez szóló projekt: országos vagy regionális hatókörűek, nagy létszámú résztvevője van ill. kommunikációjának elérése nagy, vagy egy szűkebb, de a Bank számára fontos célcsoportot nagymértékben lefed
  • magas színvonalon megvalósított, jól szervezett program
  • számot tart a média érdeklődésére
  • van mód a támogató megjelenésére a médiában
  • az adott műfaj kiemelkedő projektje
  • előnyt élveznek a nagyvállalatok döntéshozóit és/vagy kiemelkedő megtakarítási képességgel rendelkező magánszemélyeket célzó projektek

Döntéshozatali szempontok

  • az ajánlat illeszkedése a stratégiához, emellett mennyire különleges, egyedi, mennyire emelkedik ki "a szokásosak" közül.
  • presztízsében, minőségében a Raiffeisen márkának megfelelő
  • a célok elérésének esélye és azok egymáshoz viszonyított fontossági aránya megbecsülhető
  • az adott üzletág stratégiai céljainak eléréséhez nyújt segítséget
  • a szponzoráció nem csak passzív megjelenést, de hozzáadott értéket is tartalmaz (mind a Raiffeisen márka, mind az üzletág számára)
  • ár-érték arányban a lehető legtöbbet nyújtja

Ajánlatok beküldése

  • Postai úton: Raiffeisen Bank Zrt. Marketing főosztály
    1054 Budapest, Akadémia u. 6.
  • Elektronikusan: marketing@raiffeisen.hu
  • Az ajánlat tartalmazza a projekt rövid leírását és az ajánlatot

Társadalmi szerepvállalás (CSR)

2008 óta a Raiffeisen Közösen programban fogja össze a Bank társadalmi szerepvállalási tevékenységét. A középpontban a családon kívül nevelkedő gyermekek tudatos életvitelének segítése, valamint a nehéz körülmények között élő gyermekek minőségi étkeztetése áll. A Bank törekszik arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás az intézmény egészét átható, a szervezeti kultúrába szervesen beépülő szemléletmód legyen, mert a Bank tevékenysége jelentős hatással van a környezetére, a jövőre. A jó ügyeket szolgáló szervezetekkel partnerként együttműködve teszünk a tágabb közösségért, amelyben a Bank működik - társadalmi felelőssége több mint pusztán a profittermelés és adófizetés.


CSR alapelvek:

  • az adományozott projekteket nyilvános pályáztatás keretében választja ki a Bank
  • ügyhöz kötött, a banki szolgáltatás igénybevételével megvalósítható CSR projekteket indítunk;
  • a fenntartható fejlődés jegyében a bank működéséből származó környezeti terhelést csökkentjük, célunk nagyobb figyelmet helyezni arra, hogy minél kevésbé szennyezzük környezetünket (pl. megújuló energiaforrások használata, szelektív hulladékgyűjtés, újrapapír, stb.).
  • közösségi célok érdekében szervezzük a munkatársak önkéntes munkáját

CSR területek:

  • egészségügyileg vagy anyagilag rászoruló - elsősorban családon kívül nevelkedő - gyermekek támogatása - elsődlegesen pályázati rendszer alapján működő adományozás és ügyhöz kötött marketing révén:
    • gyermekjóléti intézmények
    • gyermekeket érintő betegszállítás
    • gyermekétkeztetési programok
    • szegény családból származó gyermekek iskoláztatása
    • egészséges életmódot propagáló, megelőzést segítő programok
 
  • pénzügyi kultúra - kommunikációs tevékenység és önkéntes munka révén
  • a lakosság pénzügyi ismereteinek fejlesztését szolgáló programok, megoldások támogatása:
    • iskolai programok, tananyagok
    • pénzügyi témájú vetélkedők
    • önkéntes munka formájában oktatás
 
  • környezetvédelem - a banki működés, munkatársak szemléletformálása, társadalmi célú termék révén:
    • a bank működéséből fakadó környezeti terhelés csökkentése (újrapapír használata, szelektív hulladékgyűjtés fiók/székházépítés környezetbarát módon, megújuló energiaforrások használata, beszállítók környezetvédelmi szabványok szerinti működésétnek vizsgálata, önkéntes munka)
    • energiatakarékosság
    • környezetkímélő közlekedés
 
  • települések, közterületek állapota - elsődlegesen önkéntes munka révén:
    • a helyi lakókörnyezet állapotának, élhetőségének javítása
    • parkok, közösségi terek, iskolaingatlanok minőségének javítása
 
  • esélyegyenlőség:
    • megváltozott munkaképességűek, hátrányos helyzetű fiatalok alkalmazása, integrációjuk elősegítése

A CSR és szponzori tevékenységből kizárt területek és témák
Területek, melyek sérthetik a Bank semlegességét, nem illenek márka- ill. szervezeti értékeinkhez, a közvélemény általi megítélésük megosztó lehet:

  • vallási, politikai jellegű rendezvények, programok
  • küzdősportok
  • erőszakos megnyilvánulásokra gyakran módot adó sportágak, események
 

Területek, melyek kommunikációs szakmai szempontok alapján nem szolgálják a Bank érdekeit

  • magánszemélyek (művészek, sportolók, stb)
  • kiadványok (CD, könyv, DVD)
  • külföldön megvalósuló programok