Gyanús e-mailt kapott, amelyben belépési adatainak megadását kérik különféle okokra hivatkozva? Kérjük, mielőtt cselekszik, olvassa át tájékoztatónkat!

Az utóbbi időszakban gyakran kerültek szétküldésre ismeretlenek által - különféle bankok nevében - olyan, megtévesztő szándékú e-mailek, amelyek célja az, hogy az ügyfelek belépési adatait megszerezzék. Az ilyen típusú levelek általános jellemzői:

  • az esetek legnagyobb részében valamilyen adatfrissítésre, rendszerfrissítésre, biztonsági felülvizsgálatra hivatkoznak
  • a szöveg rossz magyarsággal íródott, oda nem illő szavakat tartalmaz, egyes mondatok vagy mondatrészek értelmetlenek, nem a megszokott üdvözlési/elköszönési formákat használja
  • sürgős intézkedést kérnek, és valamilyen szankcióval fenyegetnek (pl. "ha nem adja meg adatait, zárolják a számláját")
  • minden esetben tartalmaz egy hivatkozást, ami egy hamis weboldalra vezet
  • szokatlan e-mail címről érkezik (jellemzően .com, .net végződéssel)

Kérjük, hogy az ilyen jellegű e-mailekre ne reagáljon, és ne kattintson a bennük található link(ek)re.

Honnan ismerheti fel a csaló e-maileket, honlapokat?

  • a böngésző alsó sávján/felső címsorában hiányzik a biztonságos kapcsolat meglétét jelző kis lakat ikon
  • a címsorban helytelen a domain név (például: raiffeisenhu.com, vagy hasonló átiratok)
  • telefonos azonosítót is kér az oldal (nem minden esetben)

Hasznos tippek:

  • A böngésző megnyitása manuálisan írja be bank URL (www.raiffeisen.hu) címét.
  • Mindig új böngészőt nyisson a bankoláshoz.
  • Ellenőrizze az oldal hitelességét. A böngésző alsó sávján/felső címsorában szerepel a biztonságos kapcsolat meglétét jelző kis lakat ikon. A weboldal hitelessége a tanúsítvány segítségével ellenőrizhető.
  • Internetböngészője ne jegyezze meg az Ön jelszavát! Ha a böngésző felkínálja a jelszó automatikus megjegyzést (a böngésző az adott weblaphoz tartozó jelszót eltárolja, így a következő alkalommal nem kell újra begépelnie), akkor az internetbank belépési oldalán ne engedélyezze a jelszó tárolását!
  • Az internetbankból ne a böngésző bezárásával, hanem a Kilépés gombbal jelentkezzen ki!

Amennyiben véletlenül mégis megadta adatait egy csaló weboldalon, hívja a Raiffeisen Direkt Telefonos Ügyfélszolgálatot a 06 80 488 588-as telefonszámon.