A Raiffeisen Bank tavalyi eredményei

Sajtóközlemény

Megduplázta teljesítményét a Raiffeisen Bank: 2016-ban 15,7 milliárd forintos profitot ért el. A bank jól tőkésített és kényelmesen teljesíti a megfelelő likviditási mutatókat. A következő időszakban a fókusz az üzleti növekedésen, az ügyfélelégedettségen és a digitalizáción lesz.

A 30-adik születésnapját ünneplő Raiffeisen Bank jó úton halad, megduplázta profitját, és lefektette a fenntarthatóan nyereséges működés alapjait. Stratégiánk egyik fő eleme az ügyfélközpontúság, azon dolgozunk, hogy mind a digitális kínálatunkat, mind fióki szolgáltatásainkat tekintve az ügyfelek számára kézzelfogható, új élményeket kínáljunk - mondta Heinz Wiedner, a bank vezérigazgatója mai sajtótájékoztatóján.

A 2015-ös nyereség megduplázódott az alacsonyabb kockázati költségeknek és működési kiadásoknak köszönhetően. A kamatlábak folyamatos esése miatt csökkent a nettó kamateredmény. A működési bevétel 1%-kal lett alacsonyabb. A portfólió-tisztítási stratégia eredményeképpen a nem-teljesítő hitelek (NPL) állománya több, mint 40%-kal (99 milliárd forinttal) csökkent, míg az NPL mutató 20,9%-ról 13,9%-ra javult.  11%-kal növekedett a teljes (jól-teljesítő) ügyfélhitel-állomány, míg a vállalati (jól-teljesítő) ügyfélhitel-állomány 20%-kal emelkedett. A VISA-értékesítéshez kapcsolódó rendkívüli bevételek 1,9 milliárd forintot tettek ki.

A közeljövővel kapcsolatban Heinz Wiedner aláhúzta: a bank tovább erősíti értékjánlatát a digitális szolgáltatások fejlesztésével, valamint kiemelt figyelmet fordít a folyamat- és költséggazdálkodásra. A kockázati költségek várhatóan alacsony szinten maradnak a közeljövőben a jól megképzett céltartaléknak köszönhetően. A Net Promoter Score-eredmények évek óta folyamatosan növekednek, ugyanakkor a Raiffeisen tovább fejleszti szolgáltatásait, hogy megtartsa ügyfelei magas elégedettségét és a legjobb ügyfélkapcsolatot kínáló bank legyen Magyarországon.

A Raiffeisen Bank továbbra is a három legnagyobb bank között van Magyarországon a prémium szegmensben, több, mint 32 000 ügyféllel - mondta Ralf Cymanek, a bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese. Jelentős növekedés történt az új lakossági hitelfolyósításban a személyi kölcsönök és a teljes termékkínálatot biztosító jelzáloghitelek révén. A biztosítási termékek értékesítése is jelentősen, 26%-kal nőtt.  

A KKV szektorban a hitelezés maradt a fő terület. Az újonnan kihelyezett hitelek növekedése folytatódott (+13%), ez is hozzájárult a bank MNB PHP-vállalásának teljesítéséhez. A bank - megtartva korábbi pozícióját - továbbra is a három legnagyobb között van az új ügyfélszerzésben. Az elmúlt évben bevezette a Széchenyi Beruházási hitelt is.

Az eredményeket értékelve Kementzey Ferenc, a bank vállalati és pénzügyi intézmények területért felelős vezérigazgató-helyettese hozzátette: a szektor továbbra is kulcsfontosságú területe marad a Raiffeisen Banknak. A bank sikeresen teljesítette az MNB Piaci Hitel Programjában tett vállalásait a nettó KKV hitelállomány növelése tekintetében. A Raiffeisen célja a hitelezés további erősítése, miközben tovább növeli piaci részesedését a projekt-, kereskedelem- és agrárfinanszírozásban, valamint a treasury és cash management szolgáltatások területén. A bank - az EXIM Bank egyik legnagyobb partnereként - a piacvezetők között van az exportfinanszírozásban.