Keresési eredmények

Egyérintéses kártyás fizetés PIN kód - fontos tudnivaló

Egyérintéses kártyás fizetés PIN kód - fontos tudnivaló

Hír / general /

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy a bankkártyás, egyérintéses, PIN kód nélküli fizetés esetében minden hatodik, 5.000 Ft-ot nem meghaladó tranzakció egyes esetekben - tévesen - elutasításra kerülhet.

Bizonyos kártyaelfogadó terminálok beállításától függően "ELUTASÍTVA" hibaüzenetet küldenek.

A jelenség oka az, hogy még nem minden elfogadó terminált állítottak át a 2019. szeptember 14-étől bevezetett úgynevezett erős ügyfélhitelesítés kezelésére, melynek lényege, hogy az egy érintéses, 5.000 Ft-ot nem meghaladó tranzakciók esetében minden egymást követő ötödik vásárlást követően PIN kódos azonosítás elvégzésére van szükség.

Amennyiben fizetés során a fentieket tapasztalják,  kérjük Önöket, hogy addig, amíg a teljes átállítás nem történik meg a kártyaelfogadói oldalon, szíveskedjenek az elutasított egyérintéses vásárláskor az eladáshelyen jelezni, hogy a kártyát be kell helyezni a kártyaolvasó terminálba, majd PIN kóddal szükséges megerősíteni a tranzakciót.

Ebben az esetben nem kerül elutasításra a vásárlás, és további öt alkalommal használhatják PIN kód megadása nélkül az egyérintéses kártyás fizetést.

A PSD2 irányadó rendelkezéseiről, hátteréről, a hivatkozott jogszabályokról ide kattintva tájékozódhatnak.


Raiffeisen Bank Zrt.