Újabb adathalász próbálkozások - hogyan ismerheti fel őket?
Hír / general /
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az utóbbi napokban ismét megnőtt az adathalász-próbálkozások száma. Kérjük, amennyiben a Raiffeisen Bank nevében olyan e-mailt küldtek Önnek, amely tartalma gyanús (pl. "zárolták DirektNet fiókját", "utalása nem teljesült", "fiókfrissítés szükséges" ne kattintson automatikusan a bennük szereplő hivatkozásra, mert azok csaló weboldalakra irányítják.
Honnan ismerheti fel a csaló e-maileket, honlapokat?
- a böngésző alsó sávján/felső címsorában hiányzik a biztonságos kapcsolat meglétét jelző kis lakat ikon
- a címsorban helytelen a domain név (például: raiffeisenhu.com, vagy hasonló átiratok)
- telefonos azonosítót is kér az oldal (nem minden esetben)
Hasznos tippek:
- A böngésző megnyitása manuálisan írja be bank URL (www.raiffeisen.hu) címét.
- Mindig új böngészőt nyisson a bankoláshoz.
- Ellenőrizze az oldal hitelességét. A böngésző alsó sávján/felső címsorában szerepel a biztonságos kapcsolat meglétét jelző kis lakat ikon. A weboldal hitelessége a tanúsítvány segítségével ellenőrizhető.
- Internetböngészője ne jegyezze meg az Ön jelszavát! Ha a böngésző felkínálja a jelszó automatikus megjegyzést (a böngésző az adott weblaphoz tartozó jelszót eltárolja, így a következő alkalommal nem kell újra begépelnie), akkor az internetbank belépési oldalán ne engedélyezze a jelszó tárolását!
- Az internetbankból ne a böngésző bezárásával, hanem a Kilépés gombbal jelentkezzen ki!
Amennyiben véletlenül mégis megadta adatait egy csaló weboldalon, hívja a Raiffeisen Direkt Telefonos Ügyfélszolgálatot a 06 80 488 588-as telefonszámon.