Mobil-Token

Aktiválja Ön is a myRaiffeisen mobilapplikációt, és használja a Mobil-tokent! Így Mobil-token PIN kóddal, ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel is azonosíthatja magát.

Magas biztonságú hitelesítési mód

Használja a kényelmes hitelesítési módot - a Mobil-tokent - a myRaiffeisen mobilapplikációba beépített magas biztonságú hitelesítési eszközt.


Internetbanki belépés, megbízások, tranzakciók jóváhagyása

  • A DirektNet, internetbanki belépéshez és a tranzakciók, megbízások aláírásához (a Direkt Azonosító mellett) az SMS Jelszó vagy Hardver-token helyett Mobil-tokent is használhat. A Mobil-tokennel a mobilapplikációban PIN kóddal - illetve ha készüléke alkalmas rá - ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel is azonosíthatja magát.
  • Ha több fizetési számlán is van jogosultsága (számlatulajdonos, meghatalmazott), úgy az azokhoz tartozó bármely Direkt Azonosítóval beléphet, és az összes számlát (amelyhez jogosultsága van) megtekintheti.
  • Biztonságosabb a belépés és a tranzakciók, megbízások aláírása
  • Gyorsabb, mint az egyszer használatos SMS kódokkal történő azonosítás
  • Kényelmesebb, mert ujjlenyomattal vagy iOS eszközön Face-ID funkcióval is működik. Azon a mobilkészüléken, amin nincs ilyen biometrikus azonosítási mód, ott az 5 számjegyű Mobil-token PIN kódot használhatja.
  • Magasabb összegű tranzakciókat hitelesíthet, mint az egyszer használatos SMS kóddal


Hogyan aktiválhatja a Mobil-tokent!

  1. Töltse le mobilkészülékére az ingyenes myRaiffeisen mobilapplikációt a Google Play vagy az App Store áruházakból, és indítsa el a regisztrációt a képernyőn látható információk szerint.
  2. Az applikáció használatához adja meg a 8 számjegyű Direkt Azonosítóját, és a Direkt Azonosítójához tartozó Jelszavát.
    Ha elfelejtette a Jelszavát, kérjen aktiváló kódot a telefonos ügyfélszolgálatunkon
    , amivel újra aktiválhatja az internetbanki szolgáltatást. Ide kattintva megnézheti, hogyan aktiválhatja hozzáférését,
  3. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot.
    Ezt jegyezze meg, mert a belépéshez és a tranzakciók hitelesítéséhez szüksége lesz rá.
  4. Erősítse meg a Mobil-token kódot ismételt beírással.
  5. A banknál bejelentett mobiltelefonszámára SMS-ben egyszer használatos kódot kap, amit kérjük, írjon be az alkalmazásba.
  6. Figyelmesen olvassa el a Felhasználási Feltételeket, és fogadja el a Szerződési Feltételeket, Adatkezelési tájékoztatót.
  7. Ez után már használhatja is az applikációt és vele együtt a Mobil-tokent.


Egyszerűbb azonosítás ujjlenyomattal, vagy arcfelismeréssel

  1. Ha készüléke képes ujjlenyomat- vagy arcfelismerésre, engedélyezheti az applikációban ezt az azonosítási módot. A myRaiffeisen regisztrációjakor a biometrikus azonosítás még ki van kapcsolva, de a regisztrációt követő első belépéskor felkínálja az alkalmazás az ujjlenyomat vagy arcfelismerés bekapcsolásának lehetőségét.
  2. Így az applikáció automatikusan ezt az azonosítási módot fogja Öntől kérni.
  3. Ha éppen nem sikerül az ujjlenyomat-, arcfelismerés, akkor a regisztrációkor megadott Mobil-token kódot kéri az applikáció.
Így léphet be az internetbankba (DirektNetbe) a Mobil-tokennel:
  1. A bejelentkező oldalon kérjük, adja meg a 8 számjegyű Direkt Azonosítóját.
  2. Ekkor a mobilkészülékére érkező push üzenetet megnyitva először be kell jelentkeznie a myRaiffeisen applikációba.
  3. Az automatikusan megjelenő felületen hitelesítheti az internetbanki belépést a nyomógombra nyomva a belépéshez használt módon Mobil-token PIN kóddal, illetve ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel.
  4. Ezután automatikus belépteti Önt a rendszer az internetbankba.

Így írhatja alá az DirektNetben indított tranzakciókat:

  1. A DirektNeten rögzített megbízás vagy tranzakció jóváhagyásához a mobilkészülékére push értesítést kap.
  2. A push üzenetet megnyitva először lépjen be a myRaiffeisen applikációba, és az ott megjelenő tranzakciót hitelesítheti a belépéséhez használt módon (Mobil-token PIN kóddal, illetve ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel).
  3. A myRaiffeisen mobilapplikációban megjelenő, aláírásra váró tranzakciók jóváhagyására 5 perc áll rendelkezésére.
  4. Nyomjon a DirektNeten indított tranzakció sorra, ha más aláírandókat is lát a képernyőn.
  5. Írja alá (hitelesítse) a megbízást az Aláír gombbal.
  6. Aláírást követően az applikációban visszajelzést kap a tranzakció jóváhagyásának sikerességéről, illetve pár másodpercen belül a DirektNet felületen is frissül a rögzített tranzakció státusza.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a tranzakciók kettős aláírása esetén, az aláírásra váró tételek abban a rendszerben (DirektNet, myRaiffeisen mobilapplikáció) jelennek csak meg, ahol a tranzakciót, megbízást rögzítették, aláírták. A további aláírásokat is ugyanott lehet megtenni.
Így, ha az első aláírás a DirektNetben történt, akkor a további aláíróknak is az internetbankban jelenik ez meg, és ugyanott szükséges azt aláírniuk. Ha ez a myRaiffeisen applikációban történt elsőként, akkor a további aláírók is a myRaiffeisen applikációban tudják a tranzakció hitelesítését, aláírását befejezni.

Mi az a Mobil-token?

A Mobil-token a myRaiffeisen mobilapplikációba beépített magas biztonságú hitelesítési eszköz. Használatával egyszerűen és gyorsan léphet be (PIN kóddal, ujjlenyomattal vagy iOS eszközön arcfelismeréssel) a DirektNet internetbankba és a myRaiffeisen mobilapplikációba, valamint jóváhagyhatja megbízásait, tranzakcióit.

Milyen készüléken használhatom az alkalmazást?

A mobil eszköz operációs rendszere legalább Android 5.0, illetve iOS 11.0 verziójú, valamint minimum iPhone 5S legyen. Az alkalmazás letöltéséhez és a banki funkciók használatához internetbanki hozzáférés és netkapcsolat (WiFi, mobilnet) szükséges.

Hogyan igényelhetek DirektNet Azonosítót?

Ha még nincs DirektNet, internetbanki hozzáférése (Direkt Azonosítója és Jelszava), de van Raiffeisen bankszámlája vagy hitelkártyája, bármikor igényelheti a bankfiókban vagy a telefonos ügyfélszolgálaton. Ha már van DirektNet hozzáférése kérjük, aktiválja az internetbankot a https://direktnet.raiffeisen.hu/ oldalon. Itt adja meg a 8 számjegyű Direkt Azonosítót és a 4 számjegyű DirektNet aktiváló PIN kódot (amit a banknál bejelentett mobiltelefonszámra küldünk). Ezt követően válasszon egy minimum 6 karaktert, legalább 1 kis- és nagybetűt és 1 számjegyet kell tartalmazó jelszót. Kérjük, ezt jegyezze meg, mert a myRaiffeisen mobilapplikáció aktiválásához is szüksége lesz rá.

Hogyan aktiválhatom a Mobil-tokent?

A Mobil-token a myRaiffeisen mobilapplikáció letöltésével és regisztrálásával aktiválhatja.

1. Töltse le mobilkészülékére az ingyenes myRaiffeisen mobilapplikációt a Google Play vagy az App Store áruházakból, és indítsa el a regisztrációt a képernyőn látható információk szerint.
2. Adja meg a 8 számjegyű Direkt Azonosítóját, és a Direkt Azonosítójához tartozó Jelszavát.
Ha elfelejtette a Jelszavát, kérjen új aktiváló kódot a telefonos ügyfélszolgálatunkon, amivel újra aktiválhatja az internetbanki szolgáltatást.
Ide kattintva megnézheti, hogyan aktiválhatja hozzáférését.
3. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot.
Ezt jegyezze meg, mert a belépéshez és a tranzakciók hitelesítéséhez szüksége lesz rá.
4. Erősítse meg a Mobil-token kódot ismételt beírással.
5. A banknál bejelentett mobiltelefonszámára SMS-ben egyszer használatos kódot kap, amit kérjük, írjon be az alkalmazásba.
6. Figyelmesen olvassa el a Felhasználási Feltételeket, és fogadja el a Szerződési Feltételeket, Adatkezelési tájékoztatót.
7. Ez után már használhatja is az applikációt.

 

Ahány mobileszközön regisztrálja a myRaiffeisen applikációt, Önnek annyi külön Mobil-tokenje lesz. Ezeket megtekintheti és törölheti a DirektNet internetbank Ügyintézés/Beállítások/Mobil-token beállítások menüpontban.

Milyen Mobil-token PIN kódot választhatok?

A kód csak számjegyekből állhat, és

  • az egymás melletti számok nem állhatnak növekvő, vagy csökkenő sorrendben (pl. 12345, 09876 - a 0-ás számjegy 10-es értéket is jelenthet),
  • nem lehet egyforma értékkel növekvő vagy csökkenő számsor (pl. kettesével 02468 (növekvő) vagy 86420 (csökkenő).

Mi a teendő, ha aktiváláskor az egyszer használatos SMS jelszót nem tudom beírni, mert nem jelenik meg a beviteli mező?

Kérjük, a telefon "Fejlesztői beállítások" menüpontjában állítsa be az "Animáció tempója" mindhárom értékét 1x-es sebességre. Ezt követően ismételje meg a regisztrációt.

Használhatom-e a myRaiffeisent Mobil-token aktiválás nélkül?

A myRaiffeisen mobilapplikáció nem használható Mobil-token PIN kód megadása, azaz Mobil-token aktiválása nélkül. A PIN kódot helyettesítheti biometrikus (ujjlenyomattal vagy iOS eszközön arcfelismeréssel) azonosítással is.

Hol találom a Mobil-token beállításait?

A DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban az összes Mobil-tokent láthatja. Itt felfüggesztheti, törölheti és újraaktiválhatja azokat. Itt állíthatja be azt is, hogy a Mobil-token legyen az alapértelmezett internetbanki hitelesítési eszköz. Amennyiben Ön ezt kikapcsolja, úgy Jelszavát vagy egyéb hitelesítési eszközeit használhatja.

Mit tegyek, ha elfelejtettem a Mobil-token PIN kódomat?

Elfelejtett Mobil-token PIN kód esetén újra regisztrálnia szükséges a myRaiffeisen alkalmazásba. Ehhez először törölje a DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Beállítások/Mobil-token beállítások menüpontban a készülékhez tartozó Mobil-tokent. Ez után Direkt Azonosítójával és jelszavával újra regisztrálhat a myRaiffeisen applikációba. Így egy új Mobil-tokent kap.

Mit tegyek, ha szervizbe adom, vagy elhagytam a mobilkészülékem?

Ha a mobilkészüléke átmenetileg nincs Önnél (például szervizbe adta), úgy kérjük, függessze fel az adott készülékhez tartozó Mobil-tokent a DirektNet Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban.

Ha készüléke már nincs az Ön birtokában (elhagyta, eladta, stb.), úgy kérjük, törölje az adott készülékhez tartozó Mobil-tokent a DirektNet Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban.

A Mobil-token felfüggesztését és törlését telefonos ügyfélszolgálatunkon, a +36-80-488-588-as, belföldről ingyen hívható számon is kérheti. A sikeres ügyfél-azonosításhoz kérjük, készítse elő 8 számjegyű Direkt Azonosítóját és 4 számjegyű telefonos Direkt PIN kódját.

Mi a teendő, ha új mobilkészüléket vásároltam?

A régi készüléken törölje a Mobil-tokent a DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban, vagy kérje ezt telefonos ügyfélszolgálatunkon. Az új készülékre telepítse a myRaiffeisen alkalmazást, és annak regisztrációja során aktiválhatja a Mobil-tokent.

Hogyan védhetem meg feltörés/adatlopás ellen mobilkészülékemet?

Minden eszköz, ami internetre csatlakozik, ki van téve a visszaéléseknek, ezért javasoljuk az alábbiakat:

  • Kerülje az ismeretlen eredetű Wi-Fi hálózatokra csatlakozást.
  • Csak hivatalos forrásból töltsön le készülékére alkalmazásokat. Nem biztonságos forrásból származó alkalmazások letöltését és telepítését, linkekre történő kattintását mellőzze. A myRaiffeisen mobilapplikációt csak a hivatalos AppStore, Google Play áruházakból töltse le.
  • Kérjük, fokozottan figyeljen arra, hogy a készülék ne kerülhessen illetéktelen kézbe.
  • Ha a készülékét ellopják vagy elveszíti, mielőbb változtassa meg DirektNet Jelszavát, és tiltsa le a Mobil-tokent a DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon.
  • Javasoljuk a beépített védelem magas szinten tartását, és mobilkészülékének megfelelő alkalmazásból letöltött víruskereső szoftver használatát.
  • Ne tároljon személyes adatokat (pl. belépési azonosítók, jelszavak) a készüléken, vagy annak bővítő kártyáján titkosítás nélkül.
  • Aktiválja készüléke hozzáférés védelmét, képernyő-feloldást (ujjlenyomat, jelkód, stb.). A készülék rövid időn belül (például: 3-5 percen belül) automatikusan zárolódjon le. Használjon kellően erős PIN kódot a mobilkészüléke feloldásához.
  • Állítsa be úgy internet böngészőjét, hogy az automatikusan ne tároljon el adatokat.
  • Javasoljuk a mobilkészülék operációs rendszerének és a telepített alkalmazások rendszeres frissítését. Ha automatikusra van állítva az alkalmazások frissítése telefonján, előfordulhat, hogy olyan adatokat is tárol a telefon, melyek ugyan ideiglenesek, de gátolják a frissített alkalmazások megfelelő működését.
  • Amennyiben a készüléken lévő bluetooth funkció nincs használatban, kérjük, kapcsolja ki.
  • Kapcsolja ki, és indítsa újra telefonját időközönként.
  • Amennyiben a készüléke operációs rendszere támogatja, javasoljuk a háttértárolóin tárolt adatok titkosítását

Mi a teendő, ha az alkalmazás elindításakor az a hibaüzenet jelent meg, hogy az készülék operációs rendszere feltört?

Biztonsági okokból a jailbreak-elt (iOS) és rootolt (Android) mobil eszközökön nem engedélyezett a myRaiffeisen mobilapplikációhasználata. Ezek a készülékek könnyebben megfertőzhetők rosszindulatú programokkal (pl. adatlopó vírusokkal), így adatait könnyen megszerezhetik illetéktelenek. Javasoljuk, telepítse másik, gyári operációs rendszerrel működő készülékre az alkalmazást, vagy állítsa vissza mobil eszközén a gyári beállításokat.

A jailbreak célja, hogy kikerülje az Apple cég azon korlátozását, hogy az általa nem engedélyezett szoftvereket telepítésék a készülékre. A rootolással az Android operációs rendszerű készülékeken pedig rendszergazda szintű jogosultságot kap a felhasználó.

Vannak olyan típusú mobilkészülékek is, amelyeken a gyártó töri fel az operációs rendszert. Ilyen készülékkel, javasoljuk, keresse meg az illetékes szervizt.

 

Feltört készülékek
Root-olt készülék (Android)

Androidos készülékre a gyári Android operációs rendszer helyett úgynevezett nem hivatalos szoftvert is telepíthetnek. Ezt nevezzük rootolásnak. Ebben az esetben a készülék egy, a károkozó, adathalász programok felé is nyitott szoftvert futtat.

A Mobil-token biztonságos működése a rootolt a készülékeken nem garantálható, ezért Mobil-token használata nem engedélyezett a feltört készülékeken.

Kérjük, amennyiben ilyen készüléken szeretné használni a Mobil-tokent, a szükséges biztonsági mentések után állítsa vissza készüléke gyári állapotát. Az alábbi linkre kattintva útmutatót talál ennek a menetéről.

 

Jailbreak-elt készülék (iOS)
Jellemzően a régebbi verziójú iOS operációs rendszert futtató készülékeken lehetőség van az eredeti iOS platformot nem hivatalos szoftverrel feltörni. Ezt nevezzük jailbreaknek.

A Mobil-token biztonsága ezeken a készülékeken nem garantálható, ezért a használata a jailbreakelt készülékeken nem engedélyezett.

Kérjük, amennyiben ilyen készüléken szeretné használni a Mobil-tokent, a szükséges biztonsági mentések után állítsa vissza készülék gyári állapotát. Az alábbi linken talál útmutatót ennek a menetéről.

 

Nem biztonságos billentyűzetek
Az Android operációs rendszer nyitottsága miatt egyszerű lecserélni a gyárilag telepített billentyűzetet. A telepíthető billentyűzetek között vannak, amelyek rögzítik a felhasználó karakter-leütéseit. Ezért kérjük, biztonsága érdekében, mindig a gyárilag telepített billentyűzetet használja készülékén.