Számlafelmondás - Raiffeisen BANK
Ügyfél által kezdeményezett számlafelmondás - Online számlazárás
Ügyfél által kezdeményezett számlafelmondás
Magánszemély ügyfeleink a bankkal kötött számlaszerződésüket bármikor, indoklás nélkül felmondhatják.
Tartalom megjelenítő
Bankfiókban
gyorsan,
azonnal
E-mailben
hitelesített
aláírással
Postai levélben
beküldött
nyomtatványon
Online
myRaiffeisen
portálon
Oldalfelező_bal - Online számlazárás
Bankfiókban
Ügyfeleink 99%-a a bankfióki számlazárást választja.
Ezt javasoljuk Önnek is, mert:
- Szakértő kollégáink részletesen tájékoztatják a felmerülő teendőkről és esetleges költségekről.
- Akár azonnali számlazárásra is van lehetősége. Időpontra érkezés esetén gyors ügyintézéssel.
- Indoklás nélkül megszüntetheti bankszámláját.
E-mailben
A Bank címére (info@raiffeisen.hu) elektronikusan hitelesített aláírással ellátott felmondási kérelem benyújtásával. Hitelesítés hiányában a kérelem elutasításra kerül, melyről emailben tájékoztatjuk Önt.
Oldalfelező_jobb - Online számlazárás
Postai levélben
A bankszámla egyoldalú felmondása a Bank címére (Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700)
beküldött formanyomtatványon (Dokumentumok és hasznos linkek bankszámla felmondási kérelem) vagy szabadszöveges levélben is kezdeményezhető. Amennyiben ez utóbbit választja kérjük, hogy az alábbi adatok mindenképpen szerepeljenek a felmondólevélben:
- Név
- Születési idő és hely
- Anyja leánykori neve
- Megszüntetni kívánt számla/ák száma
- Keltezés (dokumentum készítésének helye és ideje)
- Számlatulajdonos aláírása a Banknál bejelentett módon
Online formában
Lépjen be a myRaiffeisen portálra, majd a menüben válassza ki az online számlazárást. A szükséges információkat megtalálja a felületen.
Hasznos tudnivalók - Online számlazárás
Hasznos tudnivalók
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az E-mailben és a postai úton történő felmondáshoz, a kérelmen szereplő aláírást felülhitelesítéssel kell ellátni. Apostille egyezményben részes országok esetén az apostille is megfelelő a hitelesítésre. A konzuli felülhitelesítés kérhető a magyar külképviseleti hatóságon a magyar konzultól. Külföldi közjegyző által készített közokirat akkor elfogadható amennyiben az adott ország részese az Apostille egyezménynek, mert ebben az esetben Apostille-lal is el kell látni a dokumentumot. Hitelesítés nélkül a kérelmet nem fogadhatjuk el.Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az E-mailben és a postai úton történő felmondás esetében, a kérelmen szereplő aláírást felül kell hitelesíteni, ellenkező esetben a felmondást elfogadni nem áll módunkban. A felülhitelesítés kérhető a magyar külképviseleti hatóságon a magyar konzultól vagy közjegyzőtől. Közjegyzői felülhitelesítés esetén - Magyarország és az Ön tartózkodási országa közti egyezménytől függően - Apostille-lal is el kell látni a dokumentumot.
Amennyiben rendelkezik internetbank hozzáféréssel, úgy a számlafelmondásra vonatkozó kérelmét a myRaiffeisen portálba történő belépést követően, egyéb hitelesítés nélkül is be tudja nyújtani.
Bővebb információt az alábbi honlapokon olvashat:
- www.e-szigno.hu e-Szignó - Elektronikus aláírás
- www.dap.gov.hu- Megérkezett az új digitális aláírás
- Számlafelmondásra vonatkozó kérelmet kizárólag a számlatulajdonos nyújthat be.
- Eseti meghatalmazással személyesen bankfiókban van lehetőség a kérelem benyújtására. Eseti meghatalmazáshoz mintát honlapunkon (www.raiffeisen.hu/Hasznos információk/Tudni érdemes/Meghatalmazás minták) talál. A meghatalmazás lehet kézzel, illetve géppel írt, a jogszabályi előírásoknak mindenkor megfelelően vagy közjegyző által készített.
- Állandó meghatalmazással számlazárási kérelem nem nyújtható be.
- Lakossági ügyfeleinknek forint és deviza bankszámla, hitelkártyaszámla, és megtakarítási számla felmondására van lehetőségük.
- Amennyiben több számlával is rendelkezik, de nem szeretné az összeset megszüntetni, úgy csak a számlafelmondásban érintett számlákra vonatkozóan kell elindítania a kérelmet.
- Amennyiben a teljes ügyfélkapcsolatot meg kívánja szüntetni, abban az esetben kérjük, hogy ezt jelölje be az űrlapon/formanyomtatványon vagy írja bele szabadszöveges kérelmébe.
Felmondási kérelmének személyes benyújtása során azonnal visszaigazoljuk a befogadást. Egyéb csatornákon benyújtott kérelem esetében a Bank megvizsgálja a felmondani kívánt számlákhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, és személyre szóló tájékoztatót küld Önnek postai ajánlott levélben a további teendőkkel kapcsolatban. Kérjük, hogy a kérelem leadását megelőzően ellenőrizze, hogy a Banknál rögzített címadatai megfelelőek-e, mert kizárólag a Bankhoz bejelentett címre tudjuk a tájékoztatót kiküldeni. A myRaiffeisen portál (internetbank) felületén megtekintheti jelenleg nyilvántartott címadatait és szükség esetén kezdeményezheti azok módosítását is. A menüben válassza a 'Továbbiak', azon belül pedig az 'Adatmódosítás' menüpontot.
Bankfiókban akár azonnal meg tud valósulnikezdeményezheti a számlazárás.
Egyoldalú számlafelmondási kérelem teljesítésére a Bank számára 30 naptári napos ügyintézési határidő áll rendelkezésre. Amennyiben a 30. nap munkaszüneti vagy bankszünnapra esik, úgy a számlazárásra az azt követő első banki munkanapon kerül sor. A felmondási idő alatt a számla korlátozás nélkül használható. Ön jogosult mindazon kedvezményre, illetve jóváírásra, amelyeknek nem feltétele, hogy ne legyen felmondás alatt a számla, illetve a Bank jogosult mindazon díjakat és kamatokat felszámítani, amely a bankszámla keretszerződés alapján megilleti, azaz a felmondási időszakban fizetési kötelezettsége is keletkezhet!
Amennyiben kizáró körülmény nem áll fenn, úgy a kérelem beérkezésétől számított 30 naptári napon belül a formailag és tartalmilag is megfelelő kérelmeket dolgozzuk fel, ettől eltérő esetben az elutasítás tényéről értesítést küldünk.
Számlafelmondási kérelmét a személyre szabott tájékoztató kiküldésétől számított 15 naptári napon belül visszavonhatja az alábbi módokon:
- Telefonos ügyfélszolgálaton (+36 80 488 588)
- Személyesen bankfiókban (javasoljuk az időpontfoglalást a gyorsabb ügyintézésért)
- Postai úton
- e-mailben
Részletes információkat az Általános számlafelmondási tájékoztatóban talál.
Mire figyeljen számlája felmondásakor? - Egyedi tartalom - Online számlazárás
Mire figyeljen számlája felmondásakor?
Promóció keretében nyitotta a számláját?
Számlanyitási promóció keretében nyitott számlák hűségidőn belüli felmondása esetén, a korábban jóváírt promóciós összeget vissza kell fizetni.
6 hónapon belül nyitotta a számláját?
Amennyiben a számlanyitástól a felmondási időszak utolsó napjáig kevesebb, mint 6 hónap telik el, akkor a Bank a számlazárásért díjat is felszámolhat.
Van tartozás a számláján?
A felmondási kérelem benyújtását követően Önnek 30 nap áll rendelkezésére, hogy tartozását rendezze. A negatív egyenleget a Bank lejárt tartozásként tartja nyilván. A követelés behajtásakor a Bank díjat számolhat fel, ennek nagyságát a mindenkor aktuális kondíciós listák tartalmazzák.
Maradt pénz a számláján?
A felmondási kérelem benyújtását követően Önnek 30 nap áll rendelkezésére, hogy a számlán lévő pozitív egyenlegéről rendelkezzen. Amennyiben a számlazárás napján még rendelkezik felhasználható egyenleggel, úgy a számlazárást követően ez a Bank által felelős őrzésbe kerül, honnan 5 éven belül továbbra is felhasználható. Ennek díjait a mindenkori Megbízás nélküli ügyvitel Kondíciós lista tartalmazza.
Fontos: a felmondási idő alatt a számla ellen beérkező inkasszót továbbra is befogadjuk, és a számlaegyenlegnek megfelelően teljesítjük is azt.
Tartozik bankkártya a felmondani kívánt számlához?
A bankkártya/bankkártyák a felmondási kérelemben tett nyilatkozatnak megfelelően akár a felmondási idő végéig is használható(ak), de javasoljuk, hogy azt/azokat maximum a számlazárást megelőző 7. naptári napig használja csak, mert előfordulhat, hogy a tranzakciókból adódóan a zárás napjáig még pozitív vagy negatív egyenlege keletkezhet.
Kapcsolódik hitel a felmondani kívánt számlához?
Személyi kölcsön, lakáshitel, babaváró hitel – úgynevezett annuitásos hitelek esetén:
Hiteleihez nem kötelező pénzforgalmi bankszámlával rendelkeznie.
Ha a bezárt számla egyben a kölcsön törlesztésére szolgáló számla is, a Bank díjmentesen nyit Önnek egy úgynevezett törlesztési számlát, amelyre a bankszámla megszűnését követően kell majd fizetnie a törlesztőrészleteket.
Fontos: a törlesztési számlán nem teljesíthetőek az elsődlegesség kedvezmény feltételei, tehát ha azt a bankszámlát kívánja megszüntetni, amellyel kapcsolatban elsődleges számlahasználatot vállalt, akkor külön díj ellenében kérheti a szerződés kétoldalú módosítását annak érdekében, hogy az elsődlegesség nem teljesítésével kapcsolatos költségeket elkerülje. Ennek hiányában a mindenkori hatályos kondíciós listában foglalt díj kerül felszámításra minden hónapban a futamidő lejártáig. Nem kötelező, de számlafelmondás esetén lehetősége van hiteleinek szerződésmódosítására vagy végtörlesztésére. A szerződésmódosítást kizárólag bankfiókban intézheti, a végtörlesztést telefonos ügyfélszolgálaton is.
Folyószámlahitel
A folyószámlahitel a számlazárással egyidőben megszűnik. Kérjük, hogy fennálló tartozását rendezze a 30. nap előtt, ellenkező esetben ezt az összeget a Bank követelheti Öntől a hatályos követeléskezelési szabályoknak megfelelően.
Hitelkártya
Amennyiben a felmondási kérelem nem a hitelkártya számlájára, hanem bankszámlájára vonatkozóan került benyújtásra, úgy bankszámlája megszűnésével hitelkártyája nem szűnik meg (kivéve Sokoldalú Okoskártya), annak megszüntetéséhez külön kérelem benyújtására van szükség. Amennyiben a felmondásban érintett bankszámlához Sokoldalú Okoskártya kapcsolódik, úgy a rendelkezésére álló hitelkeretéhez a felmondási időn belül lehetősége van másik hitelkártyát igényelni a myRaiffeisen applikációban vagy bankfiókban.
Amennyiben szakértői segítségre van szükségre, vagy azonnal szeretné bezárni a bankszámláját, foglaljon időpontot bankfiókunkba.