Számlafelmondás - Raiffeisen BANK
Ügyfél által kezdeményezett számlafelmondás - Online számlazárás
Ügyfél által kezdeményezett számlafelmondás
Magánszemély ügyfeleink a bankkal kötött számlaszerződésüket bármikor, indoklás nélkül felmondhatják.
Tartalom megjelenítő
Bankfiókban
gyorsan,
azonnal
E-mailben
hitelesített
aláírással
Postai levélben
beküldött
nyomtatványon
Oldalfelező_bal - Online számlazárás
Bankfiókban
Ügyfeleink 99%-a a bankfióki számlazárást választja.
Ezt javasoljuk Önnek is, mert:
- Szakértő kollégáink részletesen tájékoztatják a felmerülő teendőkről és esetleges költségekről.
- Akár azonnali számlazárásra is van lehetősége. Időpontra érkezés esetén gyors ügyintézéssel.
- Indoklás nélkül megszüntetheti bankszámláját.
E-mailben
A Bank címére (info@raiffeisen.hu) elektronikusan hitelesített aláírással ellátott felmondási kérelem benyújtásával. Hitelesítés hiányában a kérelem elutasításra kerül, melyről emailben tájékoztatjuk Önt.
Oldalfelező_jobb - Online számlazárás
Postai levélben
A bankszámla egyoldalú felmondása a Bank címére (Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700)
beküldött formanyomtatványon vagy szabadszöveges levélben is kezdeményezhető. Amennyiben ez utóbbit választja kérjük, hogy az alábbi adatok mindenképpen szerepeljenek a felmondólevélben:
- Név
- Születési idő és hely
- Anyja leánykori neve
- Megszüntetni kívánt számla/számlák száma
- Keltezés (dokumentum készítésének helye és ideje)
- Számlatulajdonos aláírása a Banknál bejelentett módon
Hasznos tudnivalók - Online számlazárás
Hasznos tudnivalók
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az e-mailben és a postai úton történő felmondáshoz, a kérelmen szereplő aláírást felülhitelesítéssel kell ellátni. Apostille egyezményben részes országok esetén az Apostille is megfelelő a hitelesítésre. A konzuli felülhitelesítés kérhető a magyar külképviseleti hatóságon a magyar konzultól. Amennyiben az adott ország részese az Apostille egyezménynek, úgy külföldi közjegyző által készített közokirat is elfogadható. Ebben az esetben Apostille-lal is el kell látni a dokumentumot. Hitelesítés nélkül a kérelmet nem fogadhatjuk el.Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az E-mailben és a postai úton történő felmondás esetében, a kérelmen szereplő aláírást felül kell hitelesíteni, ellenkező esetben a felmondást elfogadni nem áll módunkban. A felülhitelesítés kérhető a magyar külképviseleti hatóságon a magyar konzultól vagy közjegyzőtől. Közjegyzői felülhitelesítés esetén - Magyarország és az Ön tartózkodási országa közti egyezménytől függően - Apostille-lal is el kell látni a dokumentumot.
Amennyiben rendelkezik internetbank hozzáféréssel, úgy a számlafelmondásra vonatkozó kérelmét a myRaiffeisen portálba történő belépést követően, egyéb hitelesítés nélkül is be tudja nyújtani.
Bővebb információt az alábbi honlapokon olvashat:
- www.e-szigno.hu e-Szignó - Elektronikus aláírás
- www.dap.gov.hu- Megérkezett az új digitális aláírás
- Számlafelmondásra vonatkozó kérelmet kizárólag a számlatulajdonos nyújthat be.
- Eseti meghatalmazással személyesen bankfiókban van lehetőség a kérelem benyújtására. Eseti meghatalmazáshoz mintát honlapunkon (www.raiffeisen.hu/Hasznos információk/Tudni érdemes/Meghatalmazás minták) talál. A meghatalmazás lehet kézzel, illetve géppel írt, a jogszabályi előírásoknak mindenkor megfelelően vagy közjegyző által készített.
- A bankszámlára megadott állandó meghatalmazással számlazárási kérelem nem nyújtható be.
- Magánszemélyek számára vezetett forint és deviza bankszámlák, megtakarítási számla, valamint Sokoldalú Okoskártyához tartozó hitelkártyaszámla felmondására van lehetőség. Önálló hitelkártya és az ahhoz kapcsolódó hitelkeret felmondása kizárólag bankfiókban lehetséges.
- Amennyiben több számlával is rendelkezik, de nem szeretné az összeset megszüntetni, úgy csak a számlafelmondásban érintett számlákra vonatkozóan kell elindítania a kérelmet.
- Amennyiben a teljes ügyfélkapcsolatot meg kívánja szüntetni, abban az esetben kérjük, hogy ezt jelölje be az űrlapon/formanyomtatványon vagy írja bele szabadszöveges kérelmébe.
Felmondási kérelmének személyes benyújtása során azonnal visszaigazoljuk a befogadást. Egyéb csatornákon benyújtott kérelem esetében a Bank megvizsgálja a felmondani kívánt számlákhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, és személyre szóló tájékoztatót küld Önnek postai ajánlott levélben a további teendőkkel kapcsolatban. Kérjük, hogy a kérelem leadását megelőzően ellenőrizze, hogy a Banknál rögzített címadatai megfelelőek-e, mert kizárólag a Bankhoz bejelentett címre tudjuk a tájékoztatót kiküldeni. A myRaiffeisen portál (internetbank) felületén megtekintheti jelenleg nyilvántartott címadatait és szükség esetén kezdeményezheti azok módosítását is. A menüben válassza a 'Továbbiak', azon belül pedig az 'Adatmódosítás' menüpontot.
Bankfiókban akár azonnal kezdeményezheti a számlazárást.
Egyoldalú számlafelmondási kérelem teljesítésére a Bank számára 30 naptári napos ügyintézési határidő áll rendelkezésre. Amennyiben a 30. nap munkaszüneti vagy bankszünnapra esik, úgy a számlazárásra az azt követő első banki munkanapon kerül sor. A felmondási idő alatt a számla korlátozás nélkül használható. Ön jogosult mindazon kedvezményre, illetve jóváírásra, amelyeknek nem feltétele, hogy ne legyen felmondás alatt a számla, illetve a Bank jogosult mindazon díjakat és kamatokat felszámítani, amely a bankszámla keretszerződés alapján megilleti, azaz a felmondási időszakban fizetési kötelezettsége is keletkezhet.
Amennyiben kizáró körülmény nem áll fenn, úgy a kérelem beérkezésétől számított 30 naptári napon belül a formailag és tartalmilag is megfelelő kérelmeket dolgozzuk fel, ettől eltérő esetben az elutasítás tényéről értesítést küldünk.
Számlafelmondási kérelmét a Bank által postai levélben kiküldött, személyre szabott tájékoztatóban meghatározott dátumig vonhatja vissza az alábbi módokon:
- telefonos ügyfélszolgálaton (+36 80 488 588)
- személyesen bankfiókban (javasoljuk az időpontfoglalást a gyorsabb ügyintézésért)
- postai úton (Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700)
- e-mailben (info@raiffeisen.hu)
Részletes információkat az Általános számlafelmondási tájékoztatóban talál.
Mire figyeljen számlája felmondásakor? - Egyedi tartalom - Online számlazárás
Mire figyeljen számlája felmondásakor?
Promóció keretében nyitotta a számláját?
Számlanyitási promóció keretében nyitott számlák hűségidőn belüli felmondása esetén, a korábban jóváírt promóciós összeget vissza kell fizetni.
6 hónapon belül nyitotta a számláját?
Amennyiben a számlanyitástól a felmondási időszak utolsó napjáig kevesebb, mint 6 hónap telik el, akkor a Bank a számlazárásért díjat is felszámolhat.
Van tartozás a számláján?
A felmondási kérelem benyújtását követően Önnek 30 nap áll rendelkezésére, hogy tartozását rendezze. A negatív egyenleget a Bank lejárt tartozásként tartja nyilván. A követelés behajtásakor a Bank díjat számolhat fel, ennek nagyságát a mindenkor aktuális kondíciós listák tartalmazzák.
Maradt pénz a számláján?
A felmondási kérelem benyújtását követően Önnek 30 nap áll rendelkezésére, hogy a számlán lévő pozitív egyenlegéről rendelkezzen. Amennyiben a számlazárás napján mégis rendelkezik felhasználható egyenleggel, úgy a számlazárást követően ez a Bank által felelős őrzésbe kerül, honnan 5 éven belül továbbra is felhasználható. A szolgáltatás díjait a mindenkori Megbízás nélküli ügyvitel Kondíciós lista tartalmazza.
Fontos: a felmondási idő alatt a számla ellen beérkező inkasszót továbbra is befogadjuk, és a számlaegyenleg erejéig teljesítjük is azt.
Tartozik bankkártya a felmondani kívánt számlához?
A bankkártya/bankkártyák a felmondási kérelemben tett nyilatkozatnak megfelelően akár a felmondási idő végéig is használható(ak), de javasoljuk, hogy azt/azokat maximum a számlazárást megelőző 7. naptári napig használja csak, mert előfordulhat, hogy a tranzakciókból adódóan a zárás napjáig még pozitív vagy negatív egyenlege keletkezhet.
Kapcsolódik hitel a felmondani kívánt számlához?
Személyi kölcsön, lakáshitel, babaváró hitel – úgynevezett annuitásos hitelek esetén:
Hiteleihez nem kötelező pénzforgalmi bankszámlával rendelkeznie.
Ha a bezárt számla egyben a kölcsön törlesztésére szolgáló számla is, a Bank díjmentesen nyit Önnek egy úgynevezett törlesztési számlát, amelyre a bankszámla megszűnését követően kell majd fizetnie a törlesztőrészleteket.
Fontos: a törlesztési számlán nem teljesíthetőek az elsődlegesség kedvezmény feltételei, tehát ha azt a bankszámlát kívánja megszüntetni, amellyel kapcsolatban elsődleges számlahasználatot vállalt, akkor külön díj ellenében kérheti a szerződés kétoldalú módosítását annak érdekében, hogy az elsődlegesség nem teljesítésével kapcsolatos költségeket elkerülje. Ennek hiányában a mindenkor hatályos kondíciós listában foglalt díj kerül felszámításra minden hónapban a futamidő végéig. Nem kötelező, de számlafelmondás esetén lehetősége van hiteleinek szerződésmódosítására vagy végtörlesztésére. A szerződésmódosítást kizárólag bankfiókban intézheti, a végtörlesztést telefonos ügyfélszolgálaton is kezdeményezheti.
Folyószámlahitel
A folyószámlahitel a számlazárással egyidőben megszűnik. Kérjük, hogy fennálló tartozását rendezze a 30. nap előtt, ellenkező esetben ezt az összeget a Bank követelheti Öntől a hatályos követeléskezelési szabályoknak megfelelően.
Hitelkártya
Sokoldalú Okoskártya:
Amennyiben Sokoldalú Okoskártyával rendelkezik, és a felmondási kérelem a teljes keretszerződés megszüntetésére vagy annak a fizetési számlának a felmondására irányul, amelyhez a kártya kapcsolódik, úgy a felmondási idő végén mind a Sokoldalú Okoskártya mind pedig az ehhez kapcsolódó hitelkeret is megszüntetésre kerül. Amennyiben a bankszámlazárástól függetlenül a rendelkezésére álló hitelkeretét szeretné továbbra is megtartani, úgy a felmondási időn belül lehetősége van ehhez a hitelkeret számlához egy másik, önálló hitelkártyát igényelni. Erre bankfiókban van lehetősége.
Önálló hitelkártya:
30 napos felmondással kizárólag a Sokoldalú Okoskártyához tartozó hitelkártyaszámla felmondására van lehetőség. Önálló hitelkártya és az ahhoz kapcsolódó hitelkeret felmondása kizárólag bankfiókban lehetséges.
Amennyiben bankszámlával és önálló hitelkártyával is rendelkezik és a felmondási kérelem a teljes keretszerződés megszüntetésére vonatkozóan került benyújtásra, úgy bankszámlája felmondásával önálló hitelkártyája és az ahhoz kapcsolódó hitelkerete nem szűnik meg, annak megszüntetéséhez egy külön kérelem (bankfiókban történő) benyújtására van szükség.
Amennyiben szakértői segítségre van szükségre, vagy azonnal szeretné bezárni a bankszámláját, foglaljon időpontot bankfiókunkba.