Ügyféladatok aktualizálása

Figyelem! Csak akkor van teendője, ha külön értesítést kapott!


Miről van szó?

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) előírásai alapján a bank köteles ügyfél-átvilágítási intézkedéseket alkalmazni akkor, amikor a jogszabály által előírt adattartalomban hiány, illetve eltérés állapítható meg. Bankunknak naprakész ügyféladatokkal kell rendelkeznie, ide értve az érvényes személyazonosító okmányok másolatát is.

 

Kérjük, figyelmesen olvassa át az alábbi tájékoztatót!

 

Magánszemély (lakossági ügyfél, (kis)vállalati meghatalmazott/ kártyabirtokos) vagyok, mi a teendőm?

1. Amennyiben értesítést kapott a Raiffeisen Banktól azzal kapcsolatban, hogy pótolnia kell adatait (ezek az esetek jellemzően: lejárt személyi igazolvány, hiányzó okmányadatok, a bank felé be nem jelentett lakcímváltozás, névváltozás, stb.) el kell végeznie az adategyezetést legkésőbb 2019.10.31.-ig. Javasoljuk, hogy ne hagyja az utolsó pillanatra!

Az egyeztetés elvégezhető e-mailben, postai úton, vagy személyesen. (Részletes útmutató lentebb). Ha a beküldés után további egyeztetés szükséges, arról külön értesítjük.

Ha az adategyeztetés nem történik meg, 2019. 10. 31-ig, a bank köteles a megbízások teljesítését megtagadni, míg az adategyeztetés meg nem történik. A korlátozás magába foglalja a számlatulajdonos és a meghatalmazottak megbízásait (készpénzfelvétel, átutalás és bakkártyás fizetés), valamint a társkártya birtokos bankkártyás fizetési megbízásait.

2. Ha nem kapott értesítést, nincs teendője. Köszönjük, hogy meglátogatta az oldalt!

 

Nem magánszemély ügyfelek (vállalati, egyesület, stb.) teendői

Minden nem-magánszemély ügyfelünk törvényes képviselőjének - vagy a törvényes képviselő helyett olyan jogosultnak, aki a Bankhoz  rendelkezési joggal bejelentett képviselőjének - ismételten nyilatkozatot kell tennie a vállalkozás tényleges tulajdonosainak adataira vonatkozóan, beleértve

  • a tulajdonosi jogviszony jellegét, annak mértékét, valamint
  • a tényleges tulajdonos esetlegesen kiemelt közszereplői státuszát.

A nyilatkozat letöltéséhez kattintson ide (www.raiffeisen.hu/tulajdonosinyilatkozat).

A nyilatkozatot cégszerűen aláírt (törvényes képviselő által) vagy Bankhoz bejelentett rendelkezésre jogosult, azaz meghatalmazott által aláírt formában nyújtsák be és minden mezőt töltsenek ki. Adathiány, illetve nem megfelelő aláírás esetén a tényleges tulajdonosi nyilatkozatot nem tudjuk elfogadni.

 

Hogyan lehet elvégezni az adategyezetést?

1. E-mailen

Figyelem! A sorban állás és a várakozás elkerülése érdekében leginkább ezt a módot javasoljuk!

A személyazonosító okmányok másolatát (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély), valamint vállalatok esetén a tényleges tulajdonosi nyilatkozatot e-mailben is beküldheti az adategyeztetes@raiffeisen.hu címre, ha az ügyfél/meghatalmazott neve és a lakcímkártyáján szereplő adatok nem változtak.

Követendő lépések az e-mailen történő beküldéshez:

  • kérjük, hogy az okmány mindkét oldalát fotózza le vagy scannelje be
  • figyeljen a másolat megfelelő minőségére: a feltüntetett adatoknak és fényképnek jól láthatónak kell lenniük
  • kizárólag a bank rendszereiben rögzített e-mail címről fogadhatjuk be az okmánymásolatot. Az Ön által megadott e-mail címet a Direkten (telefonos ügyfélszolgálat) illetve vállalati ügyfél esetében a személyes banki kapcsolattartóján keresztül tudja ellenőrizni, illetve módosítani
  • az email tárgy mezőjébe írja be, hogy AML, valamint kötőjellel a saját/cég nevét. (Tárgy: AML – név/cégnév)
  • amennyiben korábban régi típusú személyazonosító okmánnyal rendelkezett, kérjük, hogy küldje be lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.

2. Postai beküldés

A személyazonosító okmányok másolatát (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély), valamint vállalatok esetén a tényleges tulajdonosi nyilatkozatot postai úton is elküldheti, ha az ügyfél/meghatalmazott neve és a lakcímkártyáján szereplő adatok nem változtak.

Követendő lépések a postai úton történő beküldéshez:

  • kérjük, hogy az okmány mindkét oldalát másolja le
  • figyeljen a másolat megfelelő minőségére: a feltüntetett adatoknak és fényképnek jól láthatónak kell lenniük
  • a másolatra nem írjon semmit
  • amennyiben korábban régi típusú személyazonosító okmánnyal rendelkezett, kérjük, hogy küldje be lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.
  • kérjük ne ajánlva, vagy tértivevénnyel, hanem normál postai levélként adja fel a másolatot/nyilatkozatot
  • lakossági vagy kisvállalati ügyfelünkként a Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700 – "AML". címre küldje el levelét
  • nagyvállalati, vagy Private Banking ügyfelünkként, kérjük, hogy levelét közvetlenül a banki kapcsolattartójának címezze.

3. Raiffeisen Electra elektronikus banki rendszeren (csak vállalati ügyfelek részére!)

Amennyiben Ön rendelkezik megkötött Electra szerződéssel, a meghatalmazott, kártyabirtokos személyazonosító okmányának másolatát (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély), valamint a tényleges tulajdonosi nyilatkozatot a Raiffeisen Electra Terminálon vagy Raiffeisen Electra Internetbankon Szabadformátumú levélként is beküldheti.

Ez a funkció elérhető: Új megbízás/Űrlapok/Levél írása menüpont alatt.

Kérjük, hogy az alábbiakra figyeljen

  • kérjük, hogy az okmány mindkét oldalát másolja le
  • figyeljen a másolat megfelelő minőségére: a feltüntetett adatoknak és fényképnek jól láthatónak kell lenniük
  • a másolatra nem írjon semmit
  • a szabadformátumú levél tárgy mezőjébe írja be, hogy AML, valamint kötőjellel a cég nevét. (Tárgy: AML- cégnév)
  • amennyiben korábban régi típusú személyazonosító okmánnyal rendelkezett, kérjük, hogy küldje be lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.

4. Személyes ügyintézés

Felhívjuk figyelmét, hogy személyes ügyintézés esetén hosszabb várakozási idő is előfordulhat!

Amennyiben Ön

  • lakossági vagy kisvállalati ügyfelünk, a gyorsabb bankfióki ügyintézés érdekében javasoljuk, foglaljon időpontot ide kattintva, vagy
  • ha van közvetlen banki kapcsolattartója, az adatszolgáltatást vele is intézheti,
  • nagyvállalati vagy Private Banking ügyfelünk, kérjük, hogy közvetlenül a banki kapcsolattartójával egyeztessen időpontot az ügyintézéshez.

Kérjük, hogy az adategyeztetés során érvényes személyazonosító okmányát (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) lakcímkártyáját, valamint az adóazonosító jelét tartalmazó okmányát kollégánk részére személyesen eredeti példányban mutassa be.

 

Biztos jól küldtem be mindent?

Ha a postán, e-mail vagy Electra Netbank rendszer útján beküldött személyazonosító okmányát további adathiány miatt (pl. egyéb személyes adat, tisztázandó adóilletőség) a bank nem tudja rögzíteni, abban az esetben személyes adategyeztetés is szükségessé válhat, erről azonban külön értesítést küldünk.

 

Mi a következménye, ha nem történik meg az adategyeztetés?

Amennyiben az ügyfél-átvilágítási intézkedéseket a bank nem tudja elvégezni 2019. október 31-ig, ezt követően a Pmt. előírásainak megfelelően köteles a megbízások teljesítését megtagadni, míg az adategyeztetés meg nem történik.

A korlátozás magába foglalja a számlatulajdonos és a meghatalmazottak megbízásait (készpénzfelvétel, átutalás és bakkártyás fizetés), valamint a társkártya birtokos bankkártyás fizetési megbízásait.

 

Meddig tehetem meg az adategyeztetést?

Az adategyeztetéshez szükséges dokumentumokat a Bank 2019. október 31-én

  • elektronikus vagy postai úton beküldve 18:00 óráig,
  • személyesen pedig a banki nyitva tartási időben fogadja el.

A korlátozás magába foglalja a számlatulajdonos és a meghatalmazottak megbízásait (készpénzfelvétel, átutalás és bakkártyás fizetés), valamint a társkártya birtokos bankkártyás fizetési megbízásait.

 

Köszönjük, hogy elolvasta a tájékoztatót. A naprakész és pontos adatok megléte törvényi előírás - és közös érdekünk.

Javasoljuk, hogy a várakozás elkerülése érdekében az elektronikus csatornákat, vagy a postai utat vegye igénybe. Az egyeztetést ne hagyja az utolsó pillanatra!

Raiffeisen Bank Zrt.