Ügyféladatok aktualizálása

Figyelem! Csak akkor van teendője, ha külön értesítést kapott!


Miről van szó?

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) előírásai alapján* a bank köteles ügyfél-átvilágítási intézkedéseket alkalmazni akkor, amikor a jogszabály által előírt ügyfélazonosító adatok valódiságával vagy megfelelőségével kapcsolatban kétség merül fel. Bankunknak naprakész ügyféladatokkal kell rendelkeznie, ide értve az érvényes személyazonosító okmányok másolatát is.

* Pmt. 6.§ (1) bekezdés g) pont

 

Kérjük, figyelmesen olvassa át az alábbi tájékoztatót!

Magánszemély (lakossági ügyfél, (kis)vállalati meghatalmazott/ kártyabirtokos) vagyok, mi a teendőm?

1. Amennyiben értesítést kapott a Raiffeisen Banktól azzal kapcsolatban, hogy be kell mutatnia megújított okmányát (lejárt   személyi igazolvány és/vagy útlevél és/vagy kártya formátumú vezetői engedély), akkor kérjük végezze el az adategyeztetést.

Az egyeztetés elvégezhető e-mailben, postai úton, videobankon vagy személyesen. (Részletes útmutató lentebb). Ha a beküldés után további egyeztetés szükséges, arról külön értesítjük.

Hogyan lehet elvégezni az adategyezetést?

Amennyiben Ön

  • lakossági vagy kisvállalati ügyfelünk, a pandémiás helyzetre való tekintettel javasoljuk, hogy a megújított okmányainak másolatát e-mailben vagy postán küldje be (részletek alább), vagy használja VideoBank szolgáltatásunkat, ami innen elérhető. Amennyiben ezek egyikére sincs lehetősége, a gyorsabb bankfióki ügyintézés érdekében javasoljuk, foglaljon időpontot ide kattintva, vagy
  • nagyvállalati vagy Private Banking ügyfelünk, kérjük, hogy közvetlenül a banki kapcsolattartójával egyeztessen időpontot az ügyintézéshez.

A megújított okmányok másolatának postán vagy e-mailen történő beküldésének szabályai:

  • postán való beküldéshez kérjük használja az alábbi címet: Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700 - A borítékra írja rá, hogy Adategyeztetés.
  • E-mailben történő beküldés esetén kérjük, hogy a személyazonosító okmány mindkét oldalát szkennelje/fotózza le, és figyeljen a másolat megfelelő minőségére: a feltüntetett adatoknak és fényképnek jól láthatónak kell lennie az ügyfél egyértelmű beazonosíthatósága érdekében. Enélkül a Bank az ügyfél-átvilágítást nem tudja elvégezni. 
  • Kérjük, hogy a személyazonosító okmány(ok) másolatát pdf vagy általános képformátumban (pl.: jpeg, tif) csatolja az e-mailhez, amit küldjön az adategyeztetes@raiffeisen.hu címre. A mellékletek összesített mérete nem haladhatja meg a 10 MB-ot.
  • FONTOS! A megújított okmány másolatát csak a banknál rögzített e-mail címről küldve fogadhatjuk el. Amennyiben nincs a banknál e-mail címe rögzítve, vagy az e-mail címe megváltozott, kérjük, hogy az új cím regisztrációjához, illetve a meglevő módosításhoz hívja a Raiffeisen Direkt   vonalunkat a +36-80-488-588 telefonszámon. A módosítást/regisztrációt még a megújított okmány másolatának beküldése előtt szükséges elvégezni. Amennyiben a beküldött okmány másolat feldolgozása közben derül ki, hogy eltérő e-mail cím van rendszerünkben rögzítve, mint amiről az okmány másolatot beküldte részünkre, akkor arról értesítést küldünk Önnek.
  • Felhívjuk tisztelt figyelmét, hogy a lejárt személyazonosító okmány módosításán kívül más adatot nem áll módunkban kezelni. (pl.: lakcím- és névváltozás). Amennyiben a lakcímkártya másolatát is csatolja, azt nem kezeljük és dolgozzuk fel, a beküldött másolatokat megsemmisítjük, töröljük azonnal. Kérjük, hogy ilyen másolatot ne küldjenek be! Amennyiben lakcímváltozást szeretne bejelenteni, azt az alábbi csatornákon teheti meg: Bankfiók, Videobank, Raiffeisen Direkt. Névváltozás esetén keresse fel bankfiókunkat, vagy használja a Videobank csatornánkat.

 

Raiffeisen Bank Zrt.