Ügyféladatok aktualizálása

Jogszabályi háttér

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) előírásai alapján* a Bank és az Ügyfél közös felelőssége az ügyfélről nyilvántartott adatok naprakészen tartása. A Bank köteles naprakész ügyféladatokkal rendelkezni, ugyanakkor az ügyfél köteles öt munkanapon belül bejelenteni a változást, ide értve érvényes személyazonosító okmányok bemutatását is, amennyiben a korábban bemutatott lejár.
* Pmt. 12.§ (1) és (3) bekezdés

Kérjük, figyelmesen olvassa át az alábbi tájékoztatót!

Magánszemély (lakossági ügyfél, (kis)vállalati meghatalmazott/ kártyabirtokos) vagyok, mi a teendőm?

Amennyiben a Bankunknál korábban bejelentett személyazonosító okmánya lejárt, azonban az új okmányát még nem mutatta be (személyi igazolvány / útlevél / kártya formátumú vezetői engedély), akkor kérjük pótolja azt, az alábbi lehetőségek valamelyikén:

  • online, a myRaiffeisen portálon keresztül
  • e-mailben
  • Electra vállalati elektronikus banki csatorna (vállalati ügyfelek esetén)
  • postai úton
  • személyesen bankfiókban
  • videóbankon keresztül

Lakossági és kisvállalati ügyfelek esetében kérjük, hogy az új, érvényes okmányról készített fotót vagy szkennelt változatot, amennyiben a neve nem változott, elsősorban a myRaiffeisen portálon vagy e-mailben küldje be.

Kérjük, ha elektronikus formátumban küldi be az okmányt az alábbi feltételek szerint tegye meg:

  • Készítsen fényképet a személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) mindkét oldaláról, illetve szkennelje be azt. Figyeljen arra, hogy a kép éles színes legyen, a nem megfelelő minőségű és fekete-fehér másolatokat nem tudjuk elfogadni.
  • Kérjük, hogy az okmánymásolatát pdf vagy általános képformátumban (pl.: jpeg, tif) mentse le.
  • Személyes okmányán kívül kérjük, egyéb dokumentumot ne küldjön be, kivéve, ha eddig régi típusú személyi azonosító okmánnyal rendelkezett. Ez esetben kérjük, hogy másolja le a lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.

1. myRaiffeisen portálon keresztül (Lakossági és kisvállalati ügyfelek esetén)

Személyazonosító okmányának másolatát (max. 7 MB) feltöltheti a myRaiffeisen portálon keresztül belépést követően, mely a bank honlapjáról érhető el (az oldal tetején az "Internetbank belépés"-re kattintva) az alábbi linken: https://my.raiffeisen.hu

2. E-mailben:

  • Beküldheti e-mailben, csatolmányként (max. 10 MB) az adategyeztetes@raiffeisen.hu címre.
  • Tájékoztatjuk, hogy kizárólag a bank rendszereiben rögzített e-mail címről fogadhatjuk be az okmánymásolatot. Az Ön által megadott e-mail címet a DirektNeten (Ügyintézés / E-mail cím frissítése) tudja ellenőrizni, illetve módosítani.
  • Az email tárgy mezőjébe írja be a saját nevét.

3. Electrán keresztül:

Szabad formátumú levél mellékletként

4. Postai úton - levélben:

Adja fel postán az okmányról készített másolatot a Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700 címre - A borítékra írja rá, hogy "Adategyeztetés".

Tájékoztatjuk, hogy ha az online feltöltött vagy e-mail útján / postán beküldött személyazonosító okmányát további adathiány miatt (pl. egyéb személyes adat, tisztázandó adóilletőség) a bank nem tudja rögzíteni, abban az esetben személyes adategyeztetés is szükségessé válhat, melyről külön értesítést küldünk e-mailben. Kérjük vegye figyelembe, hogy belső eljárásrendje alapján, egyes esetekben (pl. véletlenszerű ellenőrzés) a Bank azt a visszajelzést adhatja, hogy a feltöltött fájl vagy a postán beküldött másolat az adatfrissítéshez nem elegendő, ilyenkor felvesszük Önnel a kapcsolatot és jelezzük, hogy milyen más csatornán tudja bejelenteni a változást.

5. Bankfiókban

Amennyiben a fentiek egyikére sincs lehetősége, akkor lakossági vagy kisvállalati ügyfeleinknek a gyorsabb fióki ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy foglaljanak időpontot ide kattintva, míg nagyvállalati vagy Private Banking ügyfeleinket kérjük, hogy közvetlenül a banki kapcsolattartóval egyeztessenek időpontot az ügyintézéshez.

Kérjük, hogy az ügyintézéshez vigye magával érvényes személyazonosító okmányát (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély), lakcímkártyáját valamint az adóazonosító jelét tartalmazó okmányát.

6. Videobankon

Amennyiben személyesen nincsen lehetősége fiókba menni, egy videóhívás keretében is bemutathatja új okmányát kollégánknak az alábbi linken.

Biztonságos adatcserével kapcsolatos tájékoztatás
 

Üdvözlettel,
Raiffeisen Bank Zrt.