Ügyféladatok aktualizálása
Jogszabályi háttér
A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) előírásai alapján* a Bank és az Ügyfél közös felelőssége az ügyfélről nyilvántartott adatok naprakészen tartása. A Bank köteles naprakész ügyféladatokkal rendelkezni, ugyanakkor az ügyfél köteles öt munkanapon belül bejelenteni a változást, ide értve érvényes személyazonosító okmányok bemutatását is, amennyiben a korábban bemutatott lejár.
* Pmt. 12.§ (1) és (3) bekezdés
Kérjük, figyelmesen olvassa át az alábbi tájékoztatót!
Magánszemély (lakossági ügyfél, (kis)vállalati meghatalmazott/ kártyabirtokos) vagyok, mi a teendőm?
Amennyiben a Bankunknál korábban bejelentett személyazonosító okmánya lejárt, azonban az új okmányát még nem mutatta be (személyi igazolvány / útlevél / kártya formátumú vezetői engedély), akkor kérjük pótolja azt, az alábbi lehetőségek valamelyikén:
- online, a myRaiffeisen portálon keresztül
- e-mailben
- Electra vállalati elektronikus banki csatorna (vállalati ügyfelek esetén)
- postai úton
- személyesen bankfiókban
- videóbankon keresztül
Lakossági és kisvállalati ügyfelek esetében kérjük, hogy az új, érvényes okmányról készített fotót vagy szkennelt változatot, amennyiben a neve nem változott, elsősorban a myRaiffeisen portálon vagy e-mailben küldje be.
Kérjük, ha elektronikus formátumban küldi be az okmányt az alábbi feltételek szerint tegye meg:
- Készítsen fényképet a személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) mindkét oldaláról, illetve szkennelje be azt. Figyeljen arra, hogy a kép éles színes legyen, a nem megfelelő minőségű és fekete-fehér másolatokat nem tudjuk elfogadni.
- Kérjük, hogy az okmánymásolatát pdf vagy általános képformátumban (pl.: jpeg, tif) mentse le.
- Személyes okmányán kívül kérjük, egyéb dokumentumot ne küldjön be, kivéve, ha eddig régi típusú személyi azonosító okmánnyal rendelkezett. Ez esetben kérjük, hogy másolja le a lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.
1. myRaiffeisen portálon keresztül (Lakossági és kisvállalati ügyfelek esetén)
2. E-mailben:
3. Electrán keresztül:
4. Postai úton - levélben:
5. Bankfiókban
6. Videobankon
Biztonságos adatcserével kapcsolatos tájékoztatás
Üdvözlettel,
Raiffeisen Bank Zrt.