Ügyféladatok aktualizálása

Figyelem! Csak akkor van teendője, ha külön értesítést kapott!


Miről van szó?

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) előírásai alapján a bank köteles ügyfél-átvilágítási intézkedéseket alkalmazni akkor, amikor a jogszabály által előírt adattartalomban hiány, illetve eltérés állapítható meg. Bankunknak naprakész ügyféladatokkal kell rendelkeznie, ide értve az érvényes személyazonosító okmányok másolatát is.

 

Kérjük, figyelmesen olvassa át az alábbi tájékoztatót!

 

Magánszemély (lakossági ügyfél, (kis)vállalati meghatalmazott/ kártyabirtokos) vagyok, mi a teendőm?

1. Amennyiben értesítést kapott a Raiffeisen Banktól azzal kapcsolatban, hogy pótolnia kell adatait (ezek az esetek jellemzően: lejárt személyi igazolvány, hiányzó okmányadatok, a bank felé be nem jelentett lakcímváltozás, névváltozás, stb.) el kell végeznie az adategyezetést legkésőbb 2019.10.31.-ig. Javasoljuk, hogy ne hagyja az utolsó pillanatra!

Az egyeztetés 2019.10.31-ig elvégezhető e-mailben, postai úton, vagy személyesen. (Részletes útmutató lentebb). Ha a beküldés után további egyeztetés szükséges, arról külön értesítjük.

2019.10.31 után személyes ügyintézésre van csak lehetőség!

Ha az adategyeztetés nem történik meg, 2019. 10. 31-ig, a bank köteles a megbízások teljesítését megtagadni, míg az adategyeztetés meg nem történik. A korlátozás magába foglalja a számlatulajdonos és a meghatalmazottak megbízásait (készpénzfelvétel, átutalás és bakkártyás fizetés), valamint a társkártya birtokos bankkártyás fizetési megbízásait.

2. Ha nem kapott értesítést, nincs teendője. Köszönjük, hogy meglátogatta az oldalt!

 

Nem magánszemély ügyfelek (vállalati, egyesület, stb.) teendői

Minden nem-magánszemély ügyfelünk törvényes képviselőjének - vagy a törvényes képviselő helyett olyan jogosultnak, aki a Bankhoz  rendelkezési joggal bejelentett képviselőjének - ismételten nyilatkozatot kell tennie a vállalkozás tényleges tulajdonosainak adataira vonatkozóan, beleértve

  • a tulajdonosi jogviszony jellegét, annak mértékét, valamint
  • a tényleges tulajdonos esetlegesen kiemelt közszereplői státuszát.

A nyilatkozat letöltéséhez kattintson ide (www.raiffeisen.hu/tulajdonosinyilatkozat).

A nyilatkozatot cégszerűen aláírt (törvényes képviselő által) vagy Bankhoz bejelentett rendelkezésre jogosult, azaz meghatalmazott által aláírt formában nyújtsák be és minden mezőt töltsenek ki. Adathiány, illetve nem megfelelő aláírás esetén a tényleges tulajdonosi nyilatkozatot nem tudjuk elfogadni.

 

Hogyan lehet elvégezni az adategyezetést?

2019.10.31-ét követően az adategyeztetésre személyesen van lehetőség.

Amennyiben Ön

  • lakossági vagy kisvállalati ügyfelünk, a gyorsabb bankfióki ügyintézés érdekében javasoljuk, foglaljon időpontot ide kattintva, vagy
  • ha van közvetlen banki kapcsolattartója, az adatszolgáltatást vele is intézheti,
  • nagyvállalati vagy Private Banking ügyfelünk, kérjük, hogy közvetlenül a banki kapcsolattartójával egyeztessen időpontot az ügyintézéshez.

Kérjük, hogy az adategyeztetés során érvényes személyazonosító okmányát (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) lakcímkártyáját, valamint az adóazonosító jelét tartalmazó okmányát kollégánk részére személyesen eredeti példányban mutassa be.

 

Mi a következménye, ha nem történik meg az adategyeztetés?

Amennyiben az ügyfél-átvilágítási intézkedéseket a bank nem tudja elvégezni 2019. október 31-ig, ezt követően a Pmt. előírásainak megfelelően köteles a megbízások teljesítését megtagadni, míg az adategyeztetés meg nem történik.

A korlátozás magába foglalja a számlatulajdonos és a meghatalmazottak megbízásait (készpénzfelvétel, átutalás és bakkártyás fizetés), valamint a társkártya birtokos bankkártyás fizetési megbízásait.

Köszönjük, hogy elolvasta a tájékoztatót. A naprakész és pontos adatok megléte törvényi előírás - és közös érdekünk.

 

Raiffeisen Bank Zrt.