Miért jó a Raiffeisennél dolgozni?

ALAKÍTSUK EGYÜTT A JÖVŐNKET!

A Raiffeisen bankcsoport küldetése…

"A folyamatos innovációt kiváló ügyfélélménnyé alakítjuk át!"

…víziónk, amit 2025-re el szeretnék érni:
"Mi vagyunk a leginkább ajánlott pénzügyi szolgáltató a régióban."

A bank vállalati értékei nagyon fontosak a számunkra, bízunk abban, hogy ezekhez az első naptól kapcsolódni tudsz, mert számodra is értéket képviselnek. Mi mindannyian ezen értékek mentén végezzük a munkánkat:

 

A tudásvágy hajt bennünket

A tanulás személyes fejlődést jelent. Tanulunk a tapasztalatokból, az oktatásból és az ismeretmegosztásból. Amikor új dolgokkal kísérletezünk, és újfajta ismereteket alkalmazunk a gyakorlatban, számolnunk kell a sikertelenség lehetőségével, de ebből is sokat tanulhatunk, ha nyitottak vagyunk. A kíváncsiság és a tanulás segít minket az innovációban.


Együtt dolgozunk

Sokkal többet érhetünk el, ha együtt dolgozunk, megbeszéljük a dolgokat, figyelünk egymásra és támogatjuk egymást. Kölcsönös megértésen, tiszteleten és bizalmon alapuló környezetet teremtünk. Ösztönözzük a sokszínűséget. Kollégáinkkal, partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt többet érünk el, mint egyénileg.


Kezdeményezőkészek vagyunk

Abban hiszünk, hogy előre kell néznünk. Mi hozzuk létre a változást. A lehetőségekre koncentrálunk, nem pedig a lehetetlenségekre. A döntésképtelenség helyébe döntésképességet állítunk. Cselekszünk ahelyett, hogy csak reagálnánk. Bátorsággal és elszántsággal valódi változást tudunk elérni. Naponta egy kis előrelépés is nagy eredményekhez vezet.


Felelősségteljesen cselekszünk

Ha mindannyian készek vagyunk felelősséget vállalni, nagy változásokat érhetünk el. Egyénileg és együtt is felvállaljuk döntéseinket. Felelősek vagyunk munkánk eredményéért. Mindig figyelembe vesszük cselekedeteink következményeit. A társadalom felelős tagjaként fenntartható vállalkozást építünk.

Dióhéjban összegyűjtöttük NEKED, hogy mi az, amire mi büszkék vagyunk, miért érdemes a RAIFFEISEN CSAPATÁHOZ tartozni, együtt dolgozni, közös sikereket elérni.


CXT - FÓKUSZBAN AZ ÜGYFELEINK

Hiszünk abban, hogy küldetésünket és víziónkat csak együtt és magas színvonalon nyújtott ügyfélélmény által tudjuk megvalósítani. Bankunkban az Ügyfélélmény és Üzleti Átalakítás Csapat dolgozik az ügyfélbarát folyamatok kialakításán, a meglévő folyamatok egyszerűsítésén, és abban is ők segítenek bennünket, hogy az ügyfeleink hangját felerősítve, az ő igényeiknek megfelelően hozzuk meg üzleti döntéseinket.

Tudjuk, hogy kiváló ügyfélélményt csak elégedett és elhivatott munkatársakkal érhetünk el, így a külső ügyfelek mellett a belső ügyfélélményre is hangsúlyt fektetünk.

Ha kérdésed van a Customer Experience Team L/N címen várjuk a leveledet. Kövesd a Sharepointon is az ügyfélélménnyel kapcsolatos híreket!


AGILITÁS - A TÚLÉLÉS ZÁLOGA

Gyorsuló világunkban elképesztő sebességgel jelennek meg a piacon új és innovatív (digitális) megoldások, termékek. Ezek néha olyan horderővel rendelkeznek, hogy egész kis idő alatt átforgathatnak teljes (akár globális méretű) piacokat is. Gondoljunk csak bele, mennyi embernek volt Nokia telefonja 15 évvel ezelőtt? Magasan uralták akkoriban a mobiltelefon piacot és senki sem gondolt arra, ami ezután következett. A megdönthetetlennek látszó óriás nemcsak a piacvezető szerepét vesztette el, de csupán néhány év leforgása alatt teljesen el is tűnt a mobiltelefonok piacáról.

A legtöbb nagyvállalat tanult a Nokia hibájából. Ezeknél a cégeknél ma már ritkán találkozunk évekig tartó, hosszú projekekkel, amik mellett sokszor elhalad a piac. Helyette elengedhetetlennek tartják, hogy rugalmas, és gyorsan reagáló működés köré építsék fel a működésüket: kicsi és rövid projektekkel, folyamatos ügyfél kommunikációval és digitális termékeik gyakori piacra lépésével (releasekkel) igyekeznek saját piacuk élére törni, ezzel minél több elégedett ügyfelet szerezi maguknak. Ezt hívjuk agilis működésnek, gondolkodásnak, ami mellett a Raiffeisen Bank is letette a voksát. Így szeretnénk felvenni a harcot az oldalról érkező fintechek tömkelegével, és természetesen a konkurens magyar bankokkal is.

Bankunkban az AGL (Agile) csapat vezeti ezt az agilis transzfomációt, és mindig szívesen látunk egy jó beszélgetésre a 7. emeleti központunkban.


DIGITAL

Digitális technológiák használatára azért van szükség, hogy megváltoztassuk a Bank üzleti modelljét biztosítva új bevételi lehetőségeket és értéknövelt szolgáltatásokat. Például: személyes (fizikai) banki/ügyfél-kiszolgálási folyamatok webes vagy mobil platformra terelése oly módon, hogy az ügyfelek teljesen önkiszolgáló módon tudjanak bankolni, vagy távoli kiszolgálást biztosító csatornákon legyenek kiszolgálva ügyintézőink által (pl.: video bankár).
A digitalizáció segítségével az ügyfél-kiszolgálási nyitvatartási időt ki tudjuk terjeszteni 7x24-re, csökkenteni tudjuk a bank adminisztrációs terheit, a banki folyamatokat automatizálhatunk, olyan ügyfeleket is el tudunk érni, akiket személyesen nem lehetséges, így erősíteni tudjuk az ügyfélkapcsolatainkat, amit bevételnövelési / megtartási) célokra is tudunk fordítani (pl.: akvizíció, keresztértékesítés, megtartás, stb.)


AWARD OF EXCELLENCE

Minden évben kiválasztjuk és ünnepélyes keretek között adjuk át azon legjobb kollégáknak az Award of Excellence díjakat, akik kiemelkedően képviselik bankunk értékeit. További információt az Intrabankon találsz -> Intrabank/Főosztályok/HRD/Juttatások/Award of Excellence.


EMPLOYEE SURVEY - Munkatársi elégedettség felmérés

Kétévente az egész bankcsoportban sor kerül a Munkatársi elégedettség felmérésre, amely során minden munkatársunk véleményére kíváncsiak vagyunk. Az eredmény ismeretében felülvizsgáljuk és elemezzük működésünket, folyamatainkat, emberi kapcsolatainkat. Stratégiát készítünk, megnézzük mik azok, amiken javítanunk kell és mik azok, amik jól működnek és folytathatjuk.


VISSZAJELZÉS KULTÚRÁJA - TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS

Ha kisgyermekekről van szó, mindenki tudja, mennyire fontos számukra a pozitív visszacsatolás. Elsősorban a szülők reakciói alapján helyezik el magukat a világban; a cselekedeteikre adott pozitív visszajelzés növeli a motivációjukat. Ha csak az első mosolyokra gondolunk: a szülő arra adott örömteli válasza motiválja a csecsemőt, hogy újra mosolyogjon. Ezekre a pozitív visszajelzésekre felnőttként is szükségünk van. Munkavállalóként és vezetőként törekednünk, kell arra, hogy kérjünk és adjunk visszajelzést kollégáinknak, munkatársainknak, vezetőinknek. Továbbá tanuljuk meg nyitottan és konstruktívan fogadni és elfogadni a visszajelzéseket, és folyamatosan beépíteni azokat tevékenységünkbe.  Feldmár András így fogalmazta meg "legelsősorban figyelemre van szükségünk" és a visszajelzés során pont ezt adjuk a másik félnek: fókuszált figyelmet és támogatást a fejlődésében. Ezeket a gondolatokat szem előtt tartva működtetjük a teljesítmény-menedzsment folyamatainkat.


KÉPZÉSEK - OKTATÁSOK

A tanulásunk nem áll meg abban a pillanatban, amikor az utolsó iskolában eltöltött napon kiesik a toll a kezünkből. Egész életünkön át tanulunk, magunkról egymástól, egymásról - tegyük ezt tudatosan!
A folyamatos tanulás visz minket előre, segít a fejlődésben, a változásban és a megújulásban. És ejtsünk szót a tanulás tudatosabb formájáról is: tanulunk, mert célunk van vele!
A tanulás a folyamatos tapasztalat szerzésről szól. Egyik feltétele a személyes kíváncsiság és nyitottság az új dolgok irányába. A tudás pedig a meglévő tapasztalatok készség szintű használata.

Fontosnak tartjuk kollégáink fejlődését és fejlesztését - néhány témakört kiemelve:

  • negyedévente képzési hírlevélben tájékoztatót küldünk az aktuális képzésekről (nyelvi, számítástechnikai és egyéb készség fejlesztő tréningek) és azok részleteiről,
  • az Intrabankon (belső hírportál felületünkön) a Programnaptárban megtalálhatók az aktuális készségfejlesztő tréningek, melyek közül a legnépszerűbbek: asszertív kommunikáció, reziliencia, tárgyalástechnika, out of the box thinking, kreatív gondolkodás, agilis dióhéjban, stb.
  • az újbelépő kollégák számára kötelező képzéseket tartunk: a 9 on-line-learning tanagyagot meghatározott idő alatt, a próbaidő első, második vagy harmadik hónapjában szükséges elvégezni, és ezeket az anyagokat a Raiffeisen e-learning keretrendszerében találjátok. Részletes tájékoztatót a képzésekről e-mailben fogtok kapni.
    Minden képzésen való részvételhez a vezetőd jóváhagyása szükséges. Beszéljenek a számok: 2019-ben összesen a Bank dolgozói 12.402 napot töltöttek képzéssel, az azt megelőző évhez képest az egy főre eső tréningnapok száma 77%-kal nőtt. Tavaly közel 600 kollégánk vett részt készségfejlesztő, nyelvi, számítástechnikai képzéseken, amire nagyon büszkék vagyunk.


KARRIER

A Raiffeisen Bankban hosszú múltra tekint vissza annak a kultúrája, hogy a nyitott pozíciók széles körét meghirdetjük "Belső álláspályázatok" címmel az Intrabankon, és örömmel vesszük, ha a kollégáink számára is izgalmasnak és érdekesnek tűnő pozíció(k)ra jelentkeznek. Ezzel tudunk Nekik lehetőséget biztosítani a fejlődésre és a karrierükben történő továbblépésre. Célunk a jövőben is az, hogy továbbra is támogassuk belső karrier utakat, biztosítva a házon belüli szakértelmet és értékelve a lojalitást! Hiszünk abban, hogy a meglévő szakmai tudás és szervezetismeret új területen történő kamatoztatása növeli a Ti elégedettségeteket és elkötelezettségeteket is, és hozzájárul a Raiffeisen Bank sikeres működéséhez. 2020-ban több, mint 150 kollégánknak sikerült gyakornoki vagy utánpótlás programból elnyernie az első igazi főállását, szenior szakértőből vezetővé avanzsálódnia, vagy szélesíteni az ismereteit egy horizontális, társterületek közötti váltás útján.


JÓL-LÉT

JÓL-LÉT programunk célja olyan munkahelyi környezet megteremtése, amellyel munkáltatóként hozzájárulunk munkatársaink fizikai, szellemi és érzelmi JÓL-LÉTéhez azzal, hogy kiemelt témák mentén fókuszáltan, akciókkal támogatjuk az egészséges életmódot és egészségmegőrzést valamint a közösségépítést. Programunk fő pillérei: táplálkozás, egészségmegőrzés, mozgás és lelki, érzelmi feltöltődés, közösségépítés. Közösségünket nagyobb rendezvényeken, a hagyományosan évente megrendezésre kerülő (tihanyi) csapatépítő hétvégénken valamint az év végi munkatársi rendezvényeinken, ill. a sport iránt elkötelezett kisebb közösségeink versenyeken, közös kirándulásokon való részvételeikkel építjük, amelyekről szívesen publikálunk élménybeszámolókat. Fontosnak tartjuk bemutatni vezetői/munkatársi jó példáinkat is. Várjuk észrevételeiteket, építő gondolataitokat, melyeket az egeszseg.teddmeg@raiffeisen.hu címre küldhettek.


DRESS CODE

A Raiffeisen Bank erős és sikeres nemzetközi márka. Legfontosabb értékeink a szakmai tudás, a felelősségvállalás, a csapatmunka, a megbízhatóság, a magas minőségre való törekvés, és mindenekelőtt ügyfeleink elégedettségének növelése. Akkor lehetünk hitelesek, ha a fenti értékeket mindennapi megjelenésünknek is tükrözni kell. A bankszektorban az öltözködési szabályokat a pozíció, a munkahely helyszíne, valamint az ügyfelekkel történő személyes kapcsolattartás határozza meg. A részletes Dress Code-ot az Intrabank főoldaláról éred el -> "Hasznos" box → Öltözködési elvárások.


BANKKÉNT A LEGFONTOSABB A BIZALOM ÉS A BIZTONSÁG

Bankként kiemelten fontos az adatok biztonsága, így a rendszerhozzáférések és jogosultságok szabályozása is: Minden munkakörhöz tartozik egy ún. munkakör-alapú jogosultsági szerepkör, amit a TIM/SIM (központi jogosultságkezelő rendszer) automatikusan, az adott munkakörnek megfelelően kezel. A belépés napján a vezetői jóváhagyást követően, a vezető megkapja az új dolgozó user nevét és ideiglenes jelszavát, amivel majd az új dolgozó be tud jelentkezni a gépen. Amennyiben bármi probléma merül fel a rendszer(ek)be való bejelentkezés során, akkor az ITD Help Desk (3636) tud segíteni ennek megoldásában. Amennyiben nem kapott a vezető jóváhagyás értesítőt (vagy az illetékes vezető szabadságon van), akkor a 3636 vagy a Jogosultság menedzsment L/N címen kérhető segítség.


KEDVEZMÉNYES DOLGOZÓI SZÁMLA

Fontosnak tartjuk, hogy ismerd és használd bankunk termékeit és első kézből szerezz ügyfélélményt. Ahogyan arról korábban is tájékoztattunk, a bank, mint munkáltató kedvezményes bankszámlát nyit számodra és a munkabért minden hónap 3-án átutalással teljesíti a számládra. A dolgozói kedvezményes számlanyitáshoz, időpont egyeztetés céljából referens kollégáink fognak keresni telefonon és/vagy emailben:
AGORA irodaházban dolgozók esetében:
Okruczky Erzsébet dolgozói referens
tel.: (1) 484–5852
eokruczky@raiffeisen.hu
Kádár Zsanett dolgozói referens:
tel.: (1) 484–4691
Zsanett2.KADAR@raiffeisen.hu
RBSC-ben dolgozók esetében:
Kresztyankó Bea dolgozói referens
beata.kresztyanko@raiffeisen.hu
Vidéki és fiókhálózati dolgozók bármelyik bankfiókban személyesen tudják intézni a nyitást.


CAFETERIA

A Cafeteria választást a próbaidőd leteltét követően elektronikusan van lehetőséged megtenni a Nexon Portálon, az időpontról e-mail üzenetet fogsz kapni. A próbaidőre nem jár cafeteria, a próbaidő lejárta napjától év végéig, naptári napra számolva kapod meg az időarányos keretedet, amelyről majd rendelkezhetsz. A nyilatkozatot és a szabályzatot NEXON Portálon találod meg a Cafeteria csempe alatt. 2021-től már 15 féle juttatási elem közül választhatsz! Esetleges probléma esetén a következő e-mail címre várjuk észrevételedet: cafeteria@raiffeisen.hu