A kiválasztási folyamat lépései

Hogyan válhatsz a Raiffeisen Bank munkatársi csapatának értékes tagjává?

Kiket keresünk?
A Raiffeisen Bank sikerének egyik legfőbb eleme az ügyfélközpontú, sikerorientált, személyes céljaiért tenni is hajlandó, csapatmunkában eredményes, a bankszakma iránt elhivatott munkatársak csapata. Aktuálisan nyitott pozícióinkra folyamatosan keresünk ilyen tulajdonságokkal bíró munkatársakat.

Az újonnan csatlakozók (valamint a más munkakörbe lépők) kiválasztása többlépcsős, a tudás, tapasztalat, készségek és attitűdök felmérésére fókuszáló, az egyenlő bánásmód alapelveit messzemenőkig szem előtt tartó folyamat eredményeképpen történik.

A megüresedő vagy új pozíciók betöltésekor kiegyensúlyozott gyakorlatot folytatunk a belső, illetve külső jelölttel történő betöltés tekintetében.  Jellemzően e munkakörök kb. 50%-ára a Raiffeisen Bankban dolgozók, míg másik felére új belépő munkatársak kerülnek kiválasztásra.

 

MEGNÉZEM AZ ÁLLÁSHIRDETÉSEKET

 

A kiválasztási folyamat lépései
1. Jelentkezéseket az állásajánlatok online felületén fogadjuk önéletrajz és motivációs levél kíséretében. A pályázó szakmai tapasztalatához, képzettségéhez illeszkedő más pozíció esetén a pályázati anyagot a beküldéstől számított egy éves időtartamban vesszük figyelembe, amennyiben a pályázó ehhez előzetesen hozzájárult. Hozzájárulás hiányában az önéletrajzot a beérkezést követően 3 évig őrizzük, de azt kizárólag tároljuk, nem vesszük figyelembe újonnan megnyíló üres pozíció esetén.

2. A jelentkezést követően automatikus válaszlevelet küldünk minden pályázónak.

3. A pályázatokat az álláshirdetésben felsorolt elvárások alapján előszűrjük.

4. Az előszűrt pályázati anyagokat az érintett szakterülettel véleményeztetjük, és kiválasztjuk azon jelölteket, akikkel szeretnénk továbblépni a kiválasztási folyamatban.

5. Az elvárásoknak leginkább megfelelő pályázókkal az önéletrajzukban megadott elérhetőségek valamelyikén (elsősorban telefonon/e-mailen) felvesszük a kapcsolatot.

 

Az előszűrésen megfelelt pályázók az alábbi kiválasztási módszereinkkel találkozhatnak:

  • Telefonos interjú (meghatározott pozícióknál) tartalma/célja: A munkakör betöltéséhez szükséges alapinformációk feltérképezése (motiváció, váltás oka, szakmai tapasztalat, preferált lokáció, belépési időpont, bérigény, nyelvtudás mértéke) annak érdekében, hogy meghatározzuk azon pályázók körét, akikkel személyes interjút is szervezünk.
  • Személyes interjú – HR/szakmai terület (minden pozíciónál) tartalma, célja: A pályázó önéletrajza alapján teljes körű kompetencia alapú, vagy strukturált interjút folytatunk a jelölt szakmai hátterére (tanulmányok/releváns szakmai tapasztalat/nyelvtudás), a pozícióhoz/csapathoz/vállalati kultúrához való illeszkedésére fókuszálva. Tisztázzuk a pályázó konkrét feladatkörrel, felelősséggel, bérigénnyel kapcsolatos elvárásait, lehetőséget adunk kérdéseinek feltevésére.
  • Szituációs helyzetgyakorlat (elsősorban értékesítési területeken) tartalma, célja: Az interjúk keretein belül értékesítési készségek, attitűdök, tapasztalatok felmérése alkalmas ügyfél szituációkat építünk be.
  • Szakmai teszt és munkaattitűd teszt (meghatározott pozícióknál) célja: A munkakör betöltéséhez szükséges szakmai tudást mérjük fel a szakterület által összeállított szakmai tesztsorral. A teszt eredményéről a pályázót telefonon vagy személyesen – előre egyeztetett időpont alapján - tájékoztatjuk. A munkaattitűd teszttel a pályázó munkához való viszonyát és munkájának jellemzőit, a vezetéshez való viszonyát és vezetési stílusát, döntési képességét, személyiségét, munkatársi kapcsolatait, munkahelyi viselkedését, és képességeit mérjük.
  • Értékelő Központ/Assessment Center (meghatározott pozícióknál, vezetői kiválasztásnál és szakmai utánpótlás programoknál) célja: Komplex kiválasztási módszertan, amelynek során a megpályázott munkakörre jellemző egyéni és csoportos helyzetgyakorlatok megvalósításával kapunk képet a pályázó kompetenciáiról, a munkakörben történő későbbi beválásáról. Az AC eredményéről a pályázót telefonon vagy személyesen – előre egyeztetett időpont alapján – tájékoztatjuk.

6. Azon jelöltek, akik a kiválasztási folyamat során minden lépést sikeresen teljesítenek, és ennek eredményeként kiválasztásra kerülnek, írásos ajánlatot kapnak Bankunktól.

7. Azon jelölteknek, akikkel a pályázatok előszűrését követően nem tudunk továbbmenni, értesítő levelet küldünk a kiválasztási folyamat lezárását követően. Amennyiben a jelölt a karrierportálon történt jelentkezésekor úgy nyilatkozott, hogy a Bank megkeresheti őt más pozíciókkal kapcsolatban is, akkor erre 1 év áll rendelkezésünkre.

 

8. Azoknak a pályázóknak, akik részt vettek a kiválasztási folyamatunkban (telefonos/személyes interjú, AC), de nem rájuk esett a választás, értesítő levelet küldünk az elutasításról.

 

A Bank az egyes kiválasztási módszerek alkalmazása során készített interjújegyzeteket, teszteredményeket kizárólag a pályázat eredményéről való kiértesítést követő 3 éven át - Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény alapján - őrzi meg, amennyiben a pályázóval nem létesít munkaviszonyt.

A folyamat minden lépésénél a Bank a megfelelő tájékoztatásokat megadja, átadja a pályázó részére. Ugyanakkor amennyiben kérdés merül fel, a következő elérhetőségeken a pályázó maga is felteheti kérdéseit:

  • írásban a Raiffeisen Bank humánpolitikai főosztályán, 1700 Budapest postai címen,
  • elektronikus úton az info.hr@raiffeisen.hu email címen.