Elektronikus aláírás - Raiffeisen BANK
Útkövető
Menü megjelenítése
Elektronikus szolgáltatások
- Elektronikus aláírás
- Raiffeisen Fizetési Megoldások
- Innovatív fizetésforgalmi szolgáltatások
- Raiffeisen Electra
- MultiCash
- Készpénzbefizető bankautomata (ATM)
- RaiPay
- Fizessen Google Pay-jel
- Apple Pay a Raiffeisen Banknál
- Mobil Banking
- Videobank szolgáltatás
- Számlanyitási kérelem indítása online és eKYC
- e-FINANCE
- Online Vámfizetés
- Telefonos ügyfélszolgálat - Raiffeisen Direkt
- Finistic pénzügyi menedzser
Tartalom megjelenítő
Elektronikus aláírás

Az elektronikus aláírás lehetővé teszi a dokumentumok gyors aláírását és továbbítását.
Előnyök
- Biztonság és Jogi Érvényesség: A Bank által elfogadott elektronikus aláírások jogi szempontból biztonságosak, érvényesek, megfelelnek a jogi elvárásoknak, különös tekintette az eIDAS rendelet szabályaira. Biztosítják, hogy az aláíró személye, az aláírás időpontja és a jognyilatkozat tartalma változatlanul visszaidézhető legyen.
- Gyorsaság és Hatékonyság: Az elektronikus aláírás használata nemcsak felgyorsítja a banki ügyintézést, hanem növeli az adatok biztonságát, csökkenti a papíralapú dokumentáció szükségességét, és lehetővé teszi a szerződések kényelmes, bárhonnan történő kezelését, így időt és erőforrásokat takarít meg Önnek.
- Költségcsökkentés: Csökkennek a nyomtatási, postázási és tárolási költségek, amelyeket a papír alapú aláírásokkal járó folyamatok okoznak.
- Kényelem: Nem szükséges fizikai jelenlét vagy papír alapú dokumentumkezelés. Bárhol, bármikor aláírhat dokumentumokat internetkapcsolat segítségével.
Miért fontos az időbélyeg és az archív időbélyeg?
Az időbélyeg hitelességét egy időbélyeg szolgáltató (TSA) garantálja, amely biztosítja, hogy az időbélyeg nem hamisítható és megbízható. Igazolja, hogy a dokumentum adott időpontban létezett.
Az időbélyeg további biztonsági réteget ad a dokumentumoknak, az alábbi módon:
- Hosszútávú biztonság: Az elektronikus aláírások hosszú távú érvényességét támogatja. Az időbélyeg lehetővé teszi az aláírás érvényességének ellenőrzését.
- Integritás védelem: Biztosítja, hogy a dokumentumot az aláírás után nem módosították. Az időbélyeg segít megőrizni a dokumentum eredeti állapotát.
- Hitelesítés: Az időbélyeg egy megcáfolhatatlan időpontot biztosít, amikor az elektronikus dokumentumot aláírták. Ez különösen fontos jogi viták vagy szerződési teljesítések esetén.
Fontos! Az időbélyeg nem azonos a számítógép képernyőjének jobb alsó sarkában található felhasználó által módosítható időpont/óra beállításával.
Mi szükséges az elektronikus aláírás banki használatához?
- Asztali számítógép, laptop, tablet és/vagy okostelefon és internet kapcsolat
- Minősített elektronikus aláírás, vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás, minősített időbélyeggel
Milyen elektronikus aláírást fogad el a Bank?
Bankunk minősített elektronikus aláírást, vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás fogad el, időbélyeggel. Kifejezetten azon bizalmi szolgáltató/
Hitelesítés szolgáltató által biztosított e-aláírást fogadjuk el, amely az uniós eIDAS rendeletnek megfelel:
Mit kell Önnek tennie?
- Előzetes regisztráció nem szükséges
- Az elektronikus aláírással ellátott dokumentumokat elektronikus úton tudja beküldeni a Bank részére
- A Bank a fenti kritériumoknak megfelelő elektronikus aláírást bármely folyamatában elfogadja.
Kérdés esetén keresse vállalati kapcsolattartóját!