Postai szolgáltatások

A Raiffeisen Bank Zrt. és a Magyar Posta Zrt. között fennálló teljes körű keretszerződés eredményeképp Bankunkon keresztül háromféle postai szolgáltatást vehetnek igénybe ügyfeleink.

A postai szolgáltatások mindegyikéhez esetében ügyfelünknek csak a Bankkal kell kapcsolatot tartania, minden további teendő intézésében (posta, bizonylatokat előállító nyomdák) a Bank jár el az ügyfél nevében.

Ily módon is igyekszünk egyszerűsíteni és gyorsítani az ügymenetet; az ezzel járó terheket pedig levenni ügyfeleink válláról.

Bármely postai szolgáltatás igénybevételéhez kérjük, forduljon bizalommal ügyfélreferenséhez, akin keresztül Ön megrendelheti a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges bizonylatokat, és akivel megkötheti az igénybevételhez szükséges Megállapodást is.

Amennyiben a már igénybevett szolgáltatással kapcsolatban észrevételt kíván tenni, hívja a területileg illetékes Help Desk szolgáltatást, és Bankunk a lehető legrövidebb időn belül igyekszik eljárni a probléma megoldása érdekében.

Készpénz-átutalási megbízás

A készpénz-átutalási megbízás használatával a Banknál számlát vezető ügyfelek részére készpénzbefizetések teljesíthetők a postahivatalokban. A befizetéseket akár ügyfeleink (pl. napi pénztári készpénzfelesleg), akár az Önök ügyfelei (pl. villany-, gáz-, telefonszámlák, biztosítási díjak, egyéb befizetések) kezdeményezhetik, a pénz minden esetben a Banknál vezetett folyószámlán kerül jóváírásra.

A bizonylat használata esetén a befizetett összeg a befizetést követő második, vagy legkésőbb a harmadik munkanapon (a befizetés időpontjától függően) kerül jóváírásra a folyószámlán. Ügyfelünk a beérkezett jóváírásokról - a megrendelése függvényében - az elektronikus bankszolgáltatási (ELBA) rendszerén keresztül vagy papíron kap tájékoztatást.

A Bank a vele szerződésben álló nyomda igénybevételével segít legyártatni az ügyfeleknek a bizonylatokat. Bővebb tájékoztatásért kérjük forduljon referenséhez.

Készpénzfelvételi utalvány

A készpénzfelvételi utalvány használatával ügyfeleink a Banknál vezetett folyószámlájuk egyenlegének terhére készpénzt vehetnek fel az általuk előre megjelölt postahivatal(ok)ban.

Napi készpénzfelvétel igénybevételéhez a választott postahivatal mellett meg kell jelölni, hogy maximálisan milyen összegű készpénz felvételére legyenek jogosultak az erre a célra külön Aláíráskartonon bejelentett aláírók. Az összeg felső határát egy napra, illetve egy kifizetési alkalomra kell megadni, illetve, hogy minden nap vagy csak a hét bizonyos napjain (a napok megjelölésével) álljon-e rendelkezésre a postán a készpénz.

Egyedi készpénzfelvételi igény esetén csak a postahivatalt kell megjelölni és a konkrét pénzfelvételt megelőzően két nappal kell jelezni a számlavezető bankfióknak a pénzfelvételi igényt. Ezt követően a megadott időpontban a készpénz a postahivatalnál felvehető.

A postán felvett készpénz terhelése minden esetben az ügyfél bankszámláján jelenik meg.

Kifizetési utalvány

A kifizetési utalvány használatával ügyfeleink bankszámlájukról indíthatnak utalásokat postai címre.

A Bankhoz a megadott határidőig beérkezett utalásokat a Posta a beérkezést követő második munkanapon kezdi el kézbesíteni a címzett számára.

Az átutalásokat kisebb mennyiség esetén papíron, nagyobb mennyiség esetén elektronikus úton, a banki ELBA szolgáltatás igénybevételével fogadja a Bank.

A postai szolgáltatások árát a Raiffeisen Bank Vállalati Ügyfelek Kondíciós listája, Egyéb pénzforgalmi szolgáltatások fejezet tartalmazza.