Internetes Biztonsági Kód - online vásárlás ügyfél-hitelesítéssel - Raiffeisen BANK
Útkövető
Menü megjelenítése
Tartalom megjelenítő

- Ha elégedett velünk, mondja el ismerőseinek, nyissanak nálunk számlát
- Magánszemély ajánlásáért akár 5x10 000 Ft,
- Kisvállalat ajánlásáért akár 5x60 000 Ft jóváírást adunk
- Összesen 5 ügyfelet lehet ajánlani (magánszemély és kisvállalat együtt)
- Magánszemély is ajánlhat vállalkozót és fordítva
- Mindketten megkapják a jóváírást sikeres számlanyitás és feltételteljesítés esetén
5 ÜGYFÉL AJÁNLÁSÁÉRT MAXIMUM 300 000 FT BÓNUSZ
Programban résztvevő számláink és a jóváírás mértéke
Ajánlott által megnyitott számla | 2025.09.30-ig: Yelloo Számla (diákszámla) és Kapcsolat Számla |
Aktív Számla | Premium Banking és Premium Banking Plus Számla | Kisvállalati számlacsomagok: Vállalkozói Aktív Számlák, Könyvelői, Patika, Ügyvédi és Europay Számlacsomagok |
Jóváírás összege sikeres ajánlásonként | 5 000 Ft | 5 000 Ft | 10 000 Ft | Ajánlottnak: 30 000 Ft* Ajánlóknak: az ajánlott vállalkozások árbevételétől függően 30 000 Ft* (árbevétel nettó 50 millió Ft alatt) vagy 60 000 Ft* (árbevétel nettó 50 millió Ft felett) |
Jóváírás időpontja | A számlanyitást követő 3. hónap 25-ig | Ajánlónak: A számlanyitást követő hónap 25-ig Ajánlottnak: A számlanyitást követő 2. hónap 25-ig |
Jóváírást az Ajánló és az Ajánlott új ügyfél egyaránt megkapja.
*Akció: A 2025.09.30-ig az ajánlóprogram keretében megnyitott kisvállalati számlák esetén érvényes. A nem akciós jóváírás mértéke 10 000 Ft.
2025.09.30-ig nyitott új számlák esetén további 20.000 Ft jóváírásban részesülhet az ajánló ügyfelenként, ha az ajánlott kisvállalati ügyfél POS szolgáltatást vesz igénybe**.
Egyszerűen ajánlhat magánszemélyt a myRaiffeisen mobilapplikációban
- Lépjen be az applikációba!
- A „Műveletek” menüpontban kattintson az Ajánlatok és Termékek, majd az
- Ajánlóprogram csempére
- Magánszemély ajánlása kiválasztása után találja az egyedi ajánlólinkjét.
Még nincs letöltve a mobilapp? Töltse le most:
Ha kisvállalatként ajánl magánszemélyt, az applikációban egy formon adhatja meg Ajánlottja adatait.
MGM lenyíló
MAGÁNSZEMÉLY AJÁNLÁSI FELTÉTELEK
A Raiffeisen Bank 18 évnél idősebb lakossági, Premium banking, és 413 millió Ft alatti éves árbevétellel rendelkező kisvállalati ügyfelei vehetnek részt.
Új ügyfél, akik a számlanyitást megelőző hat hónapban nem rendelkeztek Raiffeisen Lakossági, Premium vagy Private Banking bankszámlával, függetlenül annak devizanemétől és az ajánlólinken keresztül lakossági, Premium banking ügyfélként a promócióban résztvevő számlák valamelyikét megnyitja.
- Az Ügyfélajánló Program ideje alatt a Raiffeisen Banknál érvényes számlaszerződéssel rendelkező lakossági, Premium Banking vagy kisvállalati ügyfél ajánlásból megvalósult új ajánlotti számlanyitás történik az Ügyfélajánló Programban résztvevő bankszámlák valamelyikében.
- A jóváírás időpontjában az Ajánló és az Ajánlott a banknál élő pénzforgalmi/bankszámlával rendelkezzen.
- A számlaszerződés megkötését megelőzően az eljáró bankfiókba benyújtásra került a teljeskörűen kitöltött és aláírt Ajánlókártya, vagy a Bank honlapján az űrlapot kitöltve az Ajánló beküldte saját és az Ajánlott adatait. Ezt követően a Bank az Ajánlottat tájékoztatás céljából megkereste. A részvétel feltétele, hogy az Ajánlott a számlaszerződés aláírásával egyidőben aláírja az - Ajánló egyedi kódját is tartalmazó - Ajánlóprogram nyilatkozatot.
- Egy Ajánló legfeljebb 5 sikeres ajánlás után jogosult kifizetésre a program teljes időtartama alatt.
- Ajánlottként legfeljebb 1 alkalommal (egy számla után) jogosult jóváírásra a program teljes időtartama alatt.
- Lakossági ügyfelek esetében további feltétel, hogy az ajánlott új ügyfél a számlanyitás türelmi idejét követő vizsgált időszakban teljesítse a szerződött számlacsomag vonatkozó díjmentes/legalacsonyabb kedvezményes számlavezetésre vonatkozó feltételeket.
Az Ügyfélajánló Program részletes feltételeiért kattintson ide. Az Ügyfélajánló Program visszavonásig érvényes.
Tartalom megjelenítő
Az ajánláshoz az alábbi cégadatok szükségesek:
- vállalkozás neve, cégformája
- adószám
- képviselő neve, telefonszáma, email címe, hogy felvehessük vele a kapcsolatot
A saját ajánlókódját is írja be, hogy össze tudjuk kötni Önnel a céget, ha számlát nyit.
Tipp: A cég adószámát a webes keresőben (pl. google.hu) az ajánlott cég nevének és az "adószám" szónak a beírásával megtudhatja.
MGM lenyíló 2
KISVÁLLALATI ÜGYFÉL AJÁNLÁSÁNAK FELTÉTELEI
A Raiffeisen Bank 18 évnél idősebb lakossági, Premium banking, és 413 millió Ft alatti éves árbevétellel rendelkező kisvállalati ügyfelei vehetnek részt. Vállalkozóként a cégnél aláírási jogosultsággal rendelkező ajánlhat. A jóváírás a vállalkozás bevételének minősül.
18. életévét betöltött új ügyfél (beleértve az egyéni vállalkozót, őstermelőt, illetve adószámmal rendelkező magánszemélyt), aki a számlanyitást megelőző hat hónapban nem vezetett a Raiffeisen Banknál számlát, és az ajánlókód megadásával a promócióban résztvevő számlák valamelyikét megnyitja.
Nem lehet felszámolás, végelszámolás, kényszertörlés alatt sem az ajánlás, sem jóváírást megelőző hónap utolsó banki munkanapján. A számlanyitást követő első hónapban teljesítse az igényelt számlacsomag díjmentes számlavezetésére vonatkozó feltételeit. A jóváírás a vállalkozás bevételének minősül.
Az ajánlókód az Ön számla azonosítójának / rövidített számlaszámának középső 6 karaktere. Az ajánlókódot megtalálhatja a bankszámlakivonat fejlécében, valamint az ügyfélkártyán.
Amennyiben kivonatát elektronikusan kapja, a Direktnet internetbankba belépve a Számlainformáció / Számlakivonatok, Értesítők menüpont alatt találja.
2022.07.01-től 2025.09.30-ig számlát nyitó új kisvállalati ügyfelet ajánló lakossági, Premium banking, vagy kisvállalati ügyfél a fentieken kívül további 20.000 Ft jóváírásban részesül, amennyiben az ajánlott ügyfél a Bankon keresztül POS szolgáltatást igényel és a számlanyitás napját követő második hónap utolsó napjáig az ügyfél részére bankkártyás vásárláshoz kapcsolódó jóváírás érkezik minimum 10.000 Ft értékben az ügyfél 001-es számú (a 24 jegyű pénzforgalmi jelzőszám 17-19. számjegyei alapján), Forintban vezetett bankszámlájára. A jóváírás a feltételek teljesítése esetén a feltétel vizsgálat napját követő hónap (számlanyitást követő harmadik hónap) 25. naptári napjáig esedékes az ajánló ügyfél pénzforgalmi számlájára „Ügyfélajánló program jóváírás” közleménnyel.
Tartalom megjelenítő
KISVÁLLALATI ÜGYFELKÉNT ITT IS AJÁNLHAT AZ AJÁNLÓ FORM KITÖLTÉSÉVEL
Ha nem applikációban szeretne ajánlani, akkor töltse ki a regisztrációs formot ajánlottja adataival!
A saját ajánló kódját is meg kell adnia.
Amennyiben bankszámla kivonatát elektronikusan kapja, a Direktnet internetbankba belépve a Számlainformáció / Számlakivonatok, Értesítők menüpont alatt találja.
Kisvállalati ügyfeleink itt ajánlhatnak a form kitöltésével:
OBA általános
![]() |
A termék az Országos Betétbiztosítási Alap által biztosított. A bankszámla szerződéses feltételeit a Bank Lakossági Üzletszabályzata, az Általános Üzleti Feltételek, a bankszámlára és bankkártyára vonatkozó egyedi szerződés, és a vonatkozó Kondíciós Listák tartalmazzák. |
EBKM: 0,01 %
Vértezd fel magad a kibercsalásokkal szemben, látogass el a KiberPajzs honlapra! |
Beágyazott alkalmazások
Dokumentumok
Biztonságot teremtünk az internetes bankkártyás vásárlások során

Internetes kártyás vásárlás erős ügyfélhitelesítéssel
For English version, please click here >
Az internetes kártyás vásárlások biztonságosabbá tételéhez erős ügyfél-hitelesítés szükséges. Ennek érdekében a Bank minden kártyabirtokos számára biztosítja a mobiltelefonra letölthető ingyenes myRaiffeisen applikációt.
Az applikáció segítségével nem csak biztonságosabban, hanem egyszerűen és kényelmesen tudják jóváhagyni a kártyabirtokosok az internetes vásárlásokat.
Internetes bankkártyás vásárlások hitelesítése myRaiffeisen applikációval
Töltse le a myRaiffeisen mobilapplikációt** a telefonjára a www.raiffeisen.hu/myraiffeisen-app címről, vagy az App Store/Google Play/Huawei AppGallery áruházból.
Részletek:
1. A kereskedő online fizetési felületén a kártyaadatok (kártyaszám, lejárati dátum, CVC kód) megadása után a Raiffeisen Bank által üzemeltetett hitelesítési oldal jelenik meg a képernyőn a részletes információkkal
2. Ezzel egyidejűleg a kártyabirtokos a mobilkészülékére felugró (push) értesítést kap.
3. A myRaiffeisen applikáción keresztül hitelesíthető a tranzakció:
- ügyfél által választott Mobil-token PIN kód megadásával vagy
- ujjlenyomat olvasással/arcfelismeréssel - amennyiben ez korábban engedélyezésre került és a készülék alkalmas rá.
4. Ezt követően a hitelesítési weboldalon kell véglegesíteni a tranzakciót a "Tovább" gomb segítségével.
5. Kész!
Amennyiben nem megoldható a mobilapplikáció telepítése, abban az esetben alternatív megoldásként a PIN2 kód és SMS-ben küldött biztonsági kód megadásával is hitelesíthető a fizetés.
Részleteket itt talál:
1. Kattintson az alábbi linkre a PIN2 kód létrehozásához pin2.raiffeisen.hu.
2. Ha még nem aktiválta a Digitális Csatorna hozzáférését, akkor lépjen át az Aktiválás fülre, ahol
- írja be a Direkt Azonosítót, majd
- írja be az aktiváló kódot, amit SMS-ben kapott,
- hozza létre a Direkt Azonosítóhoz kapcsolódó jelszavát.
3. Ha már aktiválta a Digitális Csatorna hozzáférését, akkor váltson a Belépés fülre, ahol
- írja be a Direkt Azonosítót, majd
- írja be a jelszavát,
- adja meg a belépéshez SMS-ben kiküldésre került egyszer használatos jelszavát.
4. A belépés után lehetősége van megadnia a PIN2 kódot, amit hitelesítenie kell a Direkt Azonosítóhoz kapcsolódó jelszavával és egy erre a célra kiküldött egyszer használatos SMS kóddal.
5. KÉSZ! Internetes vásárlásait ezután már PIN2 + SMS kód megadásával tudja jóvá hagyni.
Amennyiben a beállított PIN2 kódot elfelejtette, bármikor újat hozhat létre akár vásárlás közben is vagy jövőbeni vásárlásai jóváhagyására használja a myRaiffeisen applikációt.
Gyakran ismételt kérdések
Mi a teendő, ha még nem használt myRaiffeisen applikációt?
Részletek
1. Töltse le a myRaiffeisen mobilapplikációt** a telefonjára a www.raiffeisen.hu/myraiffeisen-app címről, vagy az App Store/Google Play/Huawei AppGallery áruházból.
2. Indítsa el az alkalmazást és írja be a Direkt Azonosítóját.
3. Adja meg a Bankunktól kapott egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot
4. Hozza létre a Direkt Azonosítójához tartozó Jelszavát.
5. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot, ezt jegyezze meg! Később akár ujjlenyomat-, vagy arcfelismeréssel is jóváhagyhatja fizetéseit.
6. Ezután küldjük meg Önnek a Mobil-token aktiváláshoz szükséges egyszer használatos SMS kódot, melyet írjon be a myRaiffeisen mobilapplikációba.
7. KÉSZ! Internetes vásárlásait már az applikáción keresztül hagyhatja jóvá.
Annak érdekében, hogy az új hitelesítési mód biztosan működjön telefonján, kérjük, győződjön meg róla a Google Play áruházban, az App Store-ban, vagy a Huawei AppGallery-ben, hogy a legfrissebb verziójú alkalmazás fut készülékén, valamint kérjük, hogy engedélyezze a értesítések fogadását.
Hol találom a Direkt Azonosítómat?
Direkt és/vagy DirektNet szolgáltatással is rendelkező ügyfelek esetében a Direkt Azonosító megtalálható a szolgáltatás igénylőlapján, vagy a korábban a Bank által postai úton kiküldött levélben. Amennyiben nem találja azonosítóját hívja Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon.
Hol találom a Digitális Csatorna aktiváló kódot?
Az aktiváláshoz akkor van szükség az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódra, ha a kártyabirtokos nem rendelkezik Direkt és/vagy DirektNet szolgáltatással. Ebben az esetben az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot a kártyabirtokos részére kiküldött SMS tartalmazza.
Mi a teendő, ha már rendelkezem myRaiffeisen mobilapplikációval?
Azoknál a kártyabirtokosoknál, akik jelenleg is a myRaiffeisen applikáción keresztül történő hitelesítési formát használják, minden Raiffeisen Bank által kibocsátott bankkártya elérhető a myRaiffeisen alkalmazásban és így ezen keresztül jóvá tudják hagyni internetes bankkártyás vásárlásaikat.
Hogyan lehet utólag Digitális Csatorna aktiváló SMS kódot igényelni?
A Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a megfelelő beazonosítást követően, vagy személyesen bankfiókban kérhet új Digitális Csatorna aktiváló kódot.
Milyen funkciók érhetők el a myRaiffeisen applikációban a kártyabirtokosok részére?
- Azon kártyabirtokosok részére, akik DirektNet hozzáféréssel nem rendelkeznek, a myRaiffeisen applikáció funkciói közül csak a bankkártyás fizetések hitelesítésére szolgáló funkcióját, valamint a végrehajtott kártyás tranzakciók megtekintését biztosítjuk.
- A DirektNet hozzáféréssel is rendelkező kártyabirtokosok számára a myRaiffeisen applikáció teljes funkcionalitása elérhető.
Mi a teendő, ha több szerepköröm is van?
Az összes szerepköréhez tartozó, bármely Raiffeisen bankkártyáját láthatja a myRaiffeisen applikáción belül. Mivel több Direkt Azonosítóval rendelkezik, Önnek elegendő csupán az egyik azonosítót aktiválni, ezáltal az összes bankkártyájával végrehajtott internetes fizetést jóvá tudja hagyni. Ahhoz, hogy használni tudja az applikációt, minimum egy hozzáférést aktiválnia kell.
Mit tegyek, ha megváltozott a telefonszámom?
Amennyiben telefonszáma időközben megváltozott, esetleg az alkalmazás letöltése, telepítése vagy az azonosítás során bármilyen probléma lépne fel, kérjük lépjen kapcsolatba:
- személyes banki tanácsadójával, vagy
- hívja azonosító kódjával Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon vagy
- keresse fel bankfiókjaink egyikét.
Mit tegyek a mobiltelefonomra nem érkezik meg a felugró értesítés?
Amennyiben internetes vásárlásai jóváhagyására myRaffeisen applikációt használ és nem érkezik meg a felugró értesítés az alábbiak szerint járjon el:
- nyissa meg az alkalmazást és a Műveletek menüpontban válassza a Tranzakciók aláírása menüpontot vagy
- frissítse az idővonalát és válassza a Tranzakciók aláírása lehetőséget
Mi a teendő, ha a myRaiffeisen applikáció nem elérhető?
Amennyiben halaszthatatlan az internetes bankkártyás vásárlás befejezése és a myRaiffeisen applikáció nem elérhető, javasoljuk a PIN2 + SMS hitelesítésre való átváltást a fizetés megkezdéséig. Ha DirektNet hozzáféréssel rendelkezik akkor az Ügyintézés / Mobil-token beállítások menüpontban a Mobil-token hitelesítés kikapcsolásával lehetséges a jóváhagyási mód megváltoztatása.
Azon ügyfeleknek, akiknek nincsen DirektNet jogosultságuk, a Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatunk (+36-80-488-588) tudja a Mobil-tokent átmenetileg felfüggeszteni vagy törölni, ami után a hitelesítési folyamat automatikusan PIN2+SMS ágon fog végig menni.
Mi történik, ha vásárlás során hibásan adom meg a PIN2 / SMS biztonsági kódot?
Hibás PIN2 vagy SMS biztonsági kód megadása esetén a tranzakció sikertelen lesz. A hitelesítést az internetes kereskedő vagy a kártyaelfogadó oldalán tudja újraindítani.
Amennyiben ötször egymás után sikertelen a tranzakció hitelesítése, biztonsági okokból az adott nap végéig a bankkártyájával az internetes fizetéseket nem engedélyezzük, erről SMS-ben küldünk tájékoztatást. A tiltás másnap 0:00-kor feloldásra kerül és újra használhatja Internetes fizetésekhez a bankkártyáját.
Az átmeneti tiltás ideje alatt a POS terminálon keresztüli fizetés vagy az ATM-en keresztüli készpénz felvétel, befizetés továbbra is lehetséges.
Miért van szükség erős ügyfélhitelesítésre?
A PSD2* irányelv előírja, hogy az online (távoli csatornán) kezdeményezett vásárlások során a bank legalább két azonosítási elemet alkalmazzon egyidejűleg azért, hogy megbizonyosodjon a megbízó személyéről. Az erős ügyfél-hitelesítés segítségével bizonyosodhat meg arról mind a Bank, mind pedig a kereskedő, hogy valóban a kártyabirtokos kezdeményezte a fizetési műveletet.
Az eljárás a felhasználók védelme érdekében azt biztosítja, hogy csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.
Mikor nem kell az internetes bankkártyás vásárlást erős ügyfél-hitelesítéssel megerősíteni?
- Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen kívül üzemelő jellemzően ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra.
- Alacsony kockázatúnak ítélt tranzakciók esetében 30 EUR vagy 30 EUR-nak megfelelő, a Bank a lakossági ügyfelekre vonatkozó forint/euró középárfolyamán számított forint összeget meg nem haladó fizetés, feltéve, ha egymás után legfeljebb 5 db ilyen vásárlás történik. Amennyiben ezen kategóriába tartozó tranzakció pénzneme a forinttól és az eurótól is eltér, abban az esetben a tranzakció összegét először forintban számolja ki a Bank a lakossági ügyfelekre vonatkozó devizanem/forint középárfolyamon, majd abból a fentiekben meghatározott módon számítja ki a tranzakció EUR-ban kifejezett összegét.
- A Bank által alacsony kockázatúként értékelt fizetési műveletek tekintetében.
- Ismétlődő (recurring) tranzakciók (pl. előfizetések) esetén csak a felhatalmazás megadásánál szükséges az erős ügyfél-hitelesítés, a további tranzakciók során már nem. Amennyiben korábban - a biztonsági kód bevezetését megelőzően - adott meg ilyen jellegű megbízást, úgy nincs szükség a felhatalmazás megadásának megismétlésére.
- Telefonon, levélben végzett (úgynevezett MO/TO – Mail Order/Telephone Order) vásárlások esetén szintén nincs szükség erős ügyfél-hitelesítésre. Ezen tranzakciók esetében a bankkártyás vásárlás a kártyabirtokos jelenléte nélkül, annak írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik, és a kártyabirtokos által megadott adatokat az elfogadó manuálisan rögzíti. Az adatok felhasználásához a kártyabirtokosnak természetesen hozzá kell járulnia és a tranzakciót követően a bankkártya adatok bármilyen formában történő tárolására fokozott biztonsági követelmények vonatkoznak.
*A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU irányelv (PSD2 irányelv).
** Android 7.0, iOS 13.0 vagy frissebb operációs rendszerű mobiltelefonra van szüksége, melyen internetkapcsolat is van.