Tájékoztató a DirektNeten és myRaiffeisenben mentett kedvezményezettek szinkronizálásáról

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Raiffeisen DirektNet , Internetbankban a mentett kedvezményezettek megjelenítése 2021.06.10-i. nappal módosul.

Jelenleg az Ön által mentett kedvezményezetteket akkor is látja, ha egy másik szerepkörre vált (pl. egy másik számlára, amin meghatalmazott). A fent megjelölt dátumot követően csak az adott szerepkörhöz mentett kedvezményezettek lesznek láthatóak.

A Raiffeisen DirektNet, internetbankban és a myRaiffeisen mobilapplikációban mentett kedvezményezetteket 2020. november 24-től egységesítettük, szinkronizáltuk.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

A jövőben a DirektNeten és a myRaiffeisen applikációban is ugyanazokat a kedvezményezetteket láthatja, azzal a különbséggel, hogy míg a DirektNeten a deviza utaláshoz felvett kedvezményezettek is megjelennek, addig a myRaiffeisen csak azokat jeleníti meg, akiknek - az applikációból - forint tranzakció vagy SEPA utalás indítható.  A kedvezményezettek adatai - függetlenül attól, hogy azok mentése, módosítása vagy törlése a kettő rendszer közül melyikben történik - mindkét rendszerben azonnal frissülnek.

 Fontos teendő!

Az adatszinkronizálás nyomán megjelenő, hibás számlaszámot tartalmazó kedvezményezetteket a Bank nem törölheti ki. Ezért kérjük Önt, ha olyan - korábban elmentett - kedvezményezettet lát, ahol nem aktuális a számlaszám, haladéktalanul törölje ki vagy módosítsa azt a DirektNeten vagy a myRaiffeisen mobilapplikációban!
Felhívjuk a figyelmét, ha hibás számlaszámra indít utalást, az elutalt pénzt illetéktelen kaphatja meg!

 Így törölheti, szerkesztheti a kedvezményezettet

  • A DirektNeten az Ügyintézés/Beállítások/Kedvezményezettek menüpontban a kiválasztott kedvezményezett neve melletti Töröl gombra kattintva törölheti, a Módosít gomra kattintva pedig átírhatja a kedvezményezett adatait.

  • A myRaiffeisen applikációban az átutalás indításakor jelennek meg a kedvezményezettek. Válassza ki azt kedvezményezettet, amit módosítani vagy törölni szeretne. A név jobbra húzásával megjelenő Módosít ikonra nyomva, szerkesztheti vagy a jobb felső sarokban található kuka ikonra kattintva törölheti a kedvezményezettet.


 

 Az egységesített kedvezményezett adatbázis miatt

  • a korábban kizárólag Raiffeisen DirektNeten mentett kedvezményezettek - akiknek forint tranzakció vagy SEPA (euró) utalás indítható - megjelennek a myRaiffeisen applikációban is, (A myRaiffeisen applikáció a jelenleg ott elérhető forint tranzakciók és SEPA utalás - egyéb devizautalás nem - funkciókhoz kiválasztható kedvezményezetteket jeleníti meg.)
  • a korábban kizárólag myRaiffeisen applikációban szereplő kedvezményezettek megjelennek a DirektNeten mentett kedvezményezettek között is.
  • Ha egy kedvezményezettet mindkét felületen külön-külön elmentett, de a kettő akár egyetlen karakterben (pl. Anyu és Anyú) vagy adatban (pl. számlaszám, stb.) is eltér, az a kedvezményezett mindkét felületen kétszer szerepel majd.
  • Ha egy - 2019 májusa előtt mentett - kedvezményezettet csak az egyik felületen törölt, úgy azt mindkét felületre visszatöltjük, vagy
  • ha csak az egyik felületen módosította (pl. nevet, számlaszámot, stb.), úgy azok a módosítás előtti és utáni állapotban is megjelennek majd mindkét felületen "(név)_1" elnevezéssel (pl. Apu és Apu_1 néven). 
  • A myRaiffeisenben - ahogy ez a DirektNeten már megszokott - a számla felett rendelkezői joggal bíró ügyfelek (pl. számlatulajdonos, meghatalmazott) ugyanazt az egységes kedvezményezett listát érik majd el.

Amennyiben 2020. október 24-től már mindkét felületet (a myRaiffeisent és a DirektNetet) használta legalább egyszer, mindkét helyen több kedvezményezett fog megjelenni. Ennek oka, hogy az adatbázis egységesítésével mindkét rendszerben szereplő összes kedvezményezettet megjelenítünk. 

 A DirektNeten

  • ahogy eddig is, egy elmentett kedvezményezettnek indított utolsó 5 utalás adatait (összeget és a közleményt is) a rendszer automatikusan elmenti, és ezek új utalás esetén "sablonként" ismét felhasználhatók.
  • Változás az, hogy
    • ez akkor is megtörténik, ha Ön a saját számlájáról, vagy - meghatalmazottként - más számlájáról utal,
    • ez akkor is megtörténik, ha a myRaiffeisen applikációból utal, de itt - jelenleg - üres mezővel kerül mentésre az összeg és a közlemény.

Ezért a jövőben előfordulhat az, hogy ha egy kedvezményezettnek a myRaiffeisenből is indított utalásokat, akkor ha szeretné betölteni a korábbi utalás adatait, a DirektNeten üres összeg és közlemény mezők is megjelennek.

 A myRaiffeisen mobilapplikációban

  • egyelőre automatikusan elmentünk minden új kedvezményezettet az adatok (név, számlaszám, stb.) rögzítését követően, és ezek a DirektNeten is megjelennek,
  • új kedvezményezett megadásakor kötelező lesz a rövidített név mező kitöltése.

A kedvezményezettek közötti kereséshez használhatja a kereső mezőt az oldal tetején, ami iOS készüléken a képernyő lefelé húzásával jelenik meg.
Egy korábbi utalást (sablonként használva) bármikor könnyen megismételhet. Ehhez a számlatörténetben nyomjon arra az utalásra, amit szeretne megismételni. Ekkor megjelennek az utalás részletei, és a képernyő alján az Újraküldés gombra nyomva elindíthatja az utalást, ahová már betöltöttük a korábbi utalási adatait, az összeget és a közleményt azonban még módosíthatja.

 

DOKUMENTUMOK

 

HASZNOS LINKEK