Biztonságot teremtünk az internetes bankkártyás vásárlások során

Internetes kártyás vásárlás ügyfél-hitelesítéssel
For English version, please click here >
Az interneten kezdeményezett bankkártyás folyamatok még biztonságosabbá válnak. Az európai uniós pénzforgalmi irányelv (PSD2*) előírja, hogy az internetes fizetés során mind a bankoknak, mind pedig a kereskedőknek erős ügyfél-hitelesítéssel kell azonosítaniuk a vásárló kártyabirtokost.
Bankunk célja, hogy az interneten indított kártyás vásárlásokat ne csak biztonságossá, hanem egyszerűvé és kényelmessé tegyük ügyfeleink számára, ezért a hitelesítés már a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül is végrehajtható.
A myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül történő jóváhagyás ügyfeleink számára előnyös, mert
![]() | egyszerű és kényelmes – mindössze egy okostelefonra** van szükség a használatához |
![]() | fokozott védelmet nyújt az interneten történő bankkártyás fizetések során |
![]() | akár ujjlenyomat olvasással/arcfelismeréssel is jóváhagyhatja fizetéseit |
![]() | díjmentes szolgáltatás üzleti, betéti és hitelkártyákhoz |
Legfontosabb tudnivalók
Hogyan történik jelenleg az internetes bankkártyás vásárlás?
Ügyfeleink az interneten kezdeményezett bankkártyás fizetéseiket – a kártyaadatok megadását követően – myRaiffeisen mobilalkalmazás használatával, vagy a mobiltelefonjukra küldött, egyszer használatos SMS kóddal tudják jóváhagyni.
Hogyan történik a jövőben az internetes bankkártyás vásárlás?
A jövőben minden ügyfelünk számára elérhetővé tesszük a myRaiffeisen mobilapplikáció használatát. Az alkalmazáson keresztül a kártyabirtokosok egyszerűen, gyorsan és zökkenőmentesen véglegesíthetik vásárlásaikat.
Az új hitelesítési folyamatra fokozatosan állnak át a bankok és a kereskedők is.
Az új folyamattal hogyan változik az internetes vásárlás?
- A jelenleg is myRaiffeisen mobilapplikációt használó ügyfeleink változatlanul az alkalmazáson keresztül tudják jóváhagyni az internetes bankkártyás vásárlásaikat.
- Azon kártyabirtokosaink számára, akik még nem használják a myRaiffeisen mobilapplikációt, de rendelkeznek internetbanki hozzáféréssel (Direkt azonosítóval és Jelszóval), lehetővé tesszük a myRaiffeisen mobilapplikáció kártyás fizetések hitelesítésére szolgáló verziójának használatát. Az applikáció androidos készülék esetén a Google Play áruházból, iOS operációs rendszerrel rendelkező mobilkészülék esetén az App Store-ból tölthető le.
Ha az alkalmazás letöltése, telepítése, vagy az azonosítás során bármilyen probléma lépne fel, vagy elfelejtette kódjait, kérjük, egyeztessen banki kapcsolattartójával vagy hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 488 588 - as telefonszámon. - Azon kártyabirtokosaink, akik nem rendelkeznek internetbanki hozzáféréssel (Direkt azonosítóval és Jelszóval), későbbi tájékoztatásig továbbra is mobiltelefonjukra küldött egyszer használatos SMS kód megadásával tudják hitelesíteni a fizetéseiket.
Amennyiben nem regisztrálta mobiltelefonszámát bankunknál vagy telefonszáma időközben megváltozott, kérjük, lépjen kapcsolatba:
|
Mi a teendő, ha már rendelkezem myRaiffeisen mobilapplikációval?
Hogyan történik az ügyfél-hitelesítés a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül?
Mi a teendő, ha a kártyabirtokos még nem rendelkezik myRaiffeisen mobilapplikációval, de már van internetbanki hozzáférése (Direkt Azonosítója és Jelszava)?
Mi a teendő, ha a kártyabirtokosnak (aki rendelkezik a számla felett) nincs internetbanki hozzáférése (Direkt Azonosítója és Jelszava) a myRaiffeisen mobilapplikáció használatához?
Mi a teendő, ha a kártyabirtokos elfelejtette, vagy nem aktiválta az internetbanki hozzáférését?
Mi a teendő abban az esetben, ha csak bankkártyával rendelkezem, nincs számlám és meghatalmazásom? Hogyan kell jóváhagynom az internetes kártyás vásárlásaimat?
Mitől függ, hogy SMS-ben kapott kóddal vagy mobilapplikáción keresztül kell hitelesítenem az internetes kártyás vásárlást?
Hogyan történik az egyszer használatos SMS kóddal (a kártyabirtokos mobiltelefonszámára érkező SMS kód megadásával) történő hitelesítés?
Miért van szükség új azonosítási folyamatra?
Milyen internetes bankkártyás tranzakciók során kell alkalmazni a több faktoros hitelesítést?
Mikor nem kell a bankkártyás vásárlást erős ügyfél-hitelesítéssel megerősíteni?
Hol kérhetem a szolgáltatás beállítását vagy törlését és mennyibe kerül?
*A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU irányelv (PSD2 irányelv) első szakasza 2018.01.13-án, a második szakasza 2019.09.14-én lépett életbe Magyarországon.
Az Európai Bankhatóság döntésével összhangban a Magyar Nemzeti Bank 2019. szeptember 10-i döntésével 2020. december 31. napjáig meghosszabbította a magyar pénzforgalmi szolgáltatók számára az erős ügyfél-hitelesítésről szóló jogszabályi rendelkezéseknek a fizetési kártyával végzett Internetes fizetési műveletek esetében történő megfelelés határidejét.
**A regisztrációhoz szüksége van:
magyarországi Raiffeisen számlavezetési szolgáltatatás igénybevételére - bankszámlára és/vagy hitelkártyára,
aktivált internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatáson belül - Raiffeisen DirektNet hozzáférésre,
Android 5.0, iOS 11.0 vagy frissebb operációs rendszerű mobiltelefonra, melyen internetkapcsolat is van.