Biztonságot teremtünk az internetes bankkártyás vásárlások során

Internetes kártyás vásárlás ügyfél-hitelesítéssel

For English version, please click here >
 

Az interneten kezdeményezett bankkártyás folyamatok még biztonságosabbá válnak. Az európai uniós pénzforgalmi irányelv (PSD2*) előírja, hogy az internetes fizetés során mind a bankoknak, mind pedig a kereskedőknek erős ügyfél-hitelesítéssel kell azonosítaniuk a vásárló kártyabirtokost.

Bankunk célja, hogy az interneten indított kártyás vásárlásokat ne csak biztonságossá, hanem egyszerűvé és kényelmessé tegyük ügyfeleink számára, ezért a hitelesítés már a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül is végrehajtható.

A myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül történő jóváhagyás ügyfeleink számára előnyös, mert

  egyszerű és kényelmes – mindössze egy okostelefonra** van szükség a használatához
  fokozott védelmet nyújt az interneten történő bankkártyás fizetések során
  akár ujjlenyomat olvasással/arcfelismeréssel is jóváhagyhatja fizetéseit
  díjmentes szolgáltatás üzleti, betéti és hitelkártyákhoz

 

Legfontosabb tudnivalók

Hogyan történik jelenleg az internetes bankkártyás vásárlás?
Ügyfeleink az interneten kezdeményezett bankkártyás fizetéseiket – a kártyaadatok megadását követően – myRaiffeisen mobilalkalmazás használatával, vagy a mobiltelefonjukra küldött, egyszer használatos SMS kóddal tudják jóváhagyni.  

Hogyan történik a jövőben az internetes bankkártyás vásárlás?
A jövőben minden ügyfelünk számára elérhetővé tesszük a myRaiffeisen mobilapplikáció használatát. Az alkalmazáson keresztül a kártyabirtokosok egyszerűen, gyorsan és zökkenőmentesen véglegesíthetik vásárlásaikat.

Az új hitelesítési folyamatra fokozatosan állnak át a bankok és a kereskedők is.

Az új folyamattal hogyan változik az internetes vásárlás?

  • A jelenleg is myRaiffeisen mobilapplikációt használó ügyfeleink változatlanul az alkalmazáson keresztül tudják jóváhagyni az internetes bankkártyás vásárlásaikat.
  • Azon kártyabirtokosaink számára, akik még nem használják a myRaiffeisen mobilapplikációt, de rendelkeznek internetbanki hozzáféréssel (Direkt azonosítóval és Jelszóval), lehetővé tesszük a myRaiffeisen mobilapplikáció kártyás fizetések hitelesítésére szolgáló verziójának használatát. Az applikáció androidos készülék esetén a Google Play áruházból, iOS operációs rendszerrel rendelkező mobilkészülék esetén az App Store-ból tölthető le.
    Ha az alkalmazás letöltése, telepítése, vagy az azonosítás során bármilyen probléma lépne fel, vagy elfelejtette kódjait, kérjük, egyeztessen banki kapcsolattartójával vagy hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 488 588 - as telefonszámon.
  • Azon kártyabirtokosaink, akik nem rendelkeznek internetbanki hozzáféréssel (Direkt azonosítóval és Jelszóval), későbbi tájékoztatásig továbbra is mobiltelefonjukra küldött egyszer használatos SMS kód megadásával tudják hitelesíteni a fizetéseiket.

Amennyiben nem regisztrálta mobiltelefonszámát bankunknál vagy telefonszáma időközben megváltozott, kérjük, lépjen kapcsolatba: 

  • személyes banki tanácsadójával, vagy
  • hívja azonosító kódjaival telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon, vagy
  • keresse fel bankfiókjaink egyikét.
Mi a teendő, ha már rendelkezem myRaiffeisen mobilapplikációval?

Azoknál a kártyabirtokosoknál, akik jelenleg is a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül történő hitelesítési formát használják, nem történik változás a folyamatban.

Hogyan történik az ügyfél-hitelesítés a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül?

A kereskedő online fizetési felületén a kártyaadatok megadása után a Raiffeisen Bank által üzemeltetett hitelesítési oldal jelenik meg a képernyőn
1) Ezzel egyidejűleg a kártyabirtokos a mobilkészülékére felugró (push) üzenetet kap.
2) A push üzenetet megnyitva a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül Mobil-token azonosítással hitelesíthető a tranzakció:
- ügyfél által választott Mobil-token PIN kód megadásával vagy
- ujjlenyomat olvasással/arcfelismeréssel - amennyiben ez korábban engedélyezésre került
3) Ezt követően a hitelesítési weboldalon kell véglegesíteni a tranzakciót a "Tovább" gomb segítségével.

Annak érdekében, hogy az új hitelesítési mód biztosan működjön telefonján, kérjük, győződjön meg róla a Google Play áruházban vagy az App Store-ban, hogy a legfrissebb verziójú alkalmazás fut készülékén, valamint kérjük, hogy a PUSH üzenetek fogadását kapcsolja be.

Mi a teendő, ha a kártyabirtokos még nem rendelkezik myRaiffeisen mobilapplikációval, de már van internetbanki hozzáférése (Direkt Azonosítója és Jelszava)?

1. Töltse le a myRaiffeisen mobilapplikációt a https://www.raiffeisen.hu/myraiffeisen-app címről.
2. Telepítse és indítsa el a myRaiffeisen mobilapplikációt.
3. Írja be korábban kapott Direkt Azonosítóját és a hozzá tartozó Jelszavát.
4. Adjon meg egy tetszőleges 5 számjegyből álló Mobil-token PIN kódot, és erősítse meg.
5. Adja meg a banknál bejelentett mobiltelefonszámára érkező egyszer használatos SMS kódot.
6. Ezt követően internetes kártyás fizetéseit már az applikáció segítségével a "Hogyan történik a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül történő ügyfél-hitelesítés?" pontban írtak szerint tudja jóváhagyni.

Mi a teendő, ha a kártyabirtokosnak (aki rendelkezik a számla felett) nincs internetbanki hozzáférése (Direkt Azonosítója és Jelszava) a myRaiffeisen mobilapplikáció használatához?

A Bank a Direkt Azonosítóval és Jelszóval rendelkező Ügyfelei részére biztosítja a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül történő internetes kártyás fizetések jóváhagyását.

A kártyabirtokos internetbanki hozzáférést személyesen bankfiókban kérhet.

1. Telepítse és indítsa el a myRaiffeisen mobilapplikációt.
2. Írja be Direkt Azonosítóját és az SMS-ben kapott egyszer használatos aktiváló kódot.
3. Hozza létre saját Jelszavát az alkalmazásban. A jelszót jegyezze meg, mert a telefon cseréje esetén az új regisztrációhoz is szüksége lesz rá.
4. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot. Ezt jegyezze meg, mert a belépéshez és az internetes kártyás fizetések jóváhagyásához szüksége lesz rá. Készülékétől függően akár ujjlenyomat-, vagy arcfelismeréssel is jóváhagyhatja fizetéseit.
5. Adja meg a banknál bejelentett mobiltelefonszámára érkező egyszer használatos SMS kódot.
6. Ezt követően internetes kártyás fizetéseit már az applikáció segítségével a "Hogyan történik a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül történő ügyfél-hitelesítés?" pontban írtak szerint tudja jóváhagyni.

Mi a teendő, ha a kártyabirtokos elfelejtette, vagy nem aktiválta az internetbanki hozzáférését?

Ha rendelkezik telefonos kóddal, akkor a számlatulajdonos vagy a meghatalmazott új, egyszer használatos kódot tud igényelni telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül. Amennyiben nem aktiválta vagy elfelejtette telefonos kódját, úgy személyesen bankfiókban van lehetősége a kódok pótlására.

1. Ezt követően töltse le a myRaiffeisen mobilapplikációt a https://www.raiffeisen.hu/myraiffeisen-app címről.
2. Telepítse és indítsa el a myRaiffeisen mobilapplikációt.
3. Írja be Direkt Azonosítóját és az SMS-ben kapott egyszer használatos aktiváló kódot.
4. Hozza létre saját Jelszavát az alkalmazásban. A jelszót jegyezze meg, mert a telefon cseréje esetén az új regisztrációhoz is szüksége lesz rá.
5. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot. Ezt jegyezze meg, mert a belépéshez és az internetes kártyás fizetések jóváhagyásához szüksége lesz rá. Készülékétől függően akár ujjlenyomat-, vagy arcfelismeréssel is jóváhagyhatja fizetéseit.
6. Adja meg a banknál bejelentett mobiltelefonszámára érkező egyszer használatos SMS kódot.
7. Ezt követően internetes kártyás fizetéseit már az applikáció segítségével a "Hogyan történik a myRaiffeisen mobilapplikáción keresztül történő ügyfél-hitelesítés?" pontban írtak szerint tudja jóváhagyni.

Mi a teendő abban az esetben, ha csak bankkártyával rendelkezem, nincs számlám és meghatalmazásom? Hogyan kell jóváhagynom az internetes kártyás vásárlásaimat?

Ebben az esetben a kártyabirtokos banki rendszerekben nyilvántartott mobiltelefonszámára - egy díjmentes SMS üzenetet kap, amely tartalmazza az egyszer használatos SMS kódot, mellyel jóváhagyhatja internetes kártyás fizetéseit.
Ezen kártyabirtokosaink számára hamarosan lehetővé tesszük a myRaiffeisen mobilapplikáció kártyás fizetések hitelesítésére szolgáló verziójának használatát. Az applikáció androidos készülék esetén a Google Play áruházból, iOS operációs rendszerrel rendelkező mobilkészülék esetén az App Store-ból tölthető le.

Mitől függ, hogy SMS-ben kapott kóddal vagy mobilapplikáción keresztül kell hitelesítenem az internetes kártyás vásárlást?

Azon ügyfeleink, akik rendelkeznek myRaiffeisen mobilapplikációval és ezen keresztül hitelesítik belépésüket és tranzakcióikat a DirektNet internetbanki szolgáltatásban, az internetes vásárlás során is ezt a hitelesítési módot tudják használni.
Egyéb esetben SMS üzenetet küldünk ügyfeleink banki rendszereinkben szereplő mobiltelefonszámára.

Hogyan történik az egyszer használatos SMS kóddal (a kártyabirtokos mobiltelefonszámára érkező SMS kód megadásával) történő hitelesítés?

1) A kereskedő online fizetési felületén a kártyaadatok megadása után a Raiffeisen Bank által üzemeltetett hitelesítési oldal jelenik meg a képernyőn.
2) Ezzel egyidejűleg a kártyabirtokos a mobilkészülékére - a kártyabirtokos banki rendszerekben nyilvántartott mobiltelefonszámára - egy díjmentes SMS üzenetet kap, amely tartalmazza az egyszer használatos SMS kódot.
3) Az SMS-ben lévő egyszer használatos biztonsági kódot kell beírni a hitelesítési képernyőn a tranzakció jóváhagyásához.
4) Ezt követően a hitelesítési weboldalon kell véglegesíteni a tranzakciót a „Tovább” gomb segítségével.

Hibás kód megadása esetén lehetőség van a képernyő felületén új SMS kód kérésére.

Miért van szükség új azonosítási folyamatra?

A PSD2* irányelv előírja, hogy az online (távoli csatornán) kezdeményezett vásárlások során a bank legalább két azonosítási elemet alkalmazzon egyidejűleg azért, hogy megbizonyosodjon a megbízó személyéről. Az erős ügyfél-hitelesítés segítségével bizonyosodhat meg arról mind a Bank, mind pedig a kereskedő, hogy valóban a kártyabirtokos kezdeményezte a fizetési műveletet.
Az eljárás a felhasználók védelme érdekében azt biztosítja, hogy csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.

Milyen internetes bankkártyás tranzakciók során kell alkalmazni a több faktoros hitelesítést?

Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen kívül üzemelő jellemzően ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra. Azoknál a kereskedőknél, akik nem alkalmazzák az Internetes biztonsági kód (3D Secure) szolgáltatást, továbbra is a megszokott módon a bankkártya adatok megadásával lehet vásárolni, nem kell további azonosítóval hitelesíteni a vásárlást.
A bankkártyás vásárlás során, ha az internetes kereskedő honlapján a Mastercard ID Check vagy Verified by Visa logók láthatóak, akkor a vásárlást csak további jóváhagyással lehet véglegesíteni.

Mikor nem kell a bankkártyás vásárlást erős ügyfél-hitelesítéssel megerősíteni?
  • 5000 Ft (vagy azzal megegyező EUR vagy USD összeg) alatti vásárlás esetén, illetve ha ezen vásárlások egymás utáni száma nem haladja meg az ötöt
  • Ahol a kereskedő nem alkalmazza az Internetes biztonsági kód (3D Secure) szolgáltatást. Ott természetesen továbbra is a megszokott módon lehet vásárolni, ez esetben nem kell további azonosítóval hitelesíteni a vásárlást.
  • Ismétlődő (recurring) tranzakciók (pl. előfizetések) esetén csak a felhatalmazás megadásánál szükséges az erős ügyfél-hitelesítés, a további tranzakciók során már nem. Amennyiben korábban - a biztonsági kód bevezetését megelőzően - adott meg ilyen jellegű megbízást, úgy nincs szükség a felhatalmazás megadásának megismétlésére.
  • Telefonon, levélben végzett (úgynevezett MO/TO – Mail Order/Telephone Order) vásárlások esetén szintén nincs szükség erős ügyfél-hitelesítésre. Ezen tranzakciók esetében a bankkártyás vásárlás a kártyabirtokos jelenléte nélkül, annak írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik, és a kártyabirtokos által megadott adatokat az elfogadó manuálisan rögzíti. Az adatok felhasználásához a kártyabirtokosnak természetesen hozzá kell járulnia és a tranzakciót követően a bankkártya adatok bármilyen formában történő tárolására fokozott biztonsági követelmények vonatkoznak.
Hol kérhetem a szolgáltatás beállítását vagy törlését és mennyibe kerül?

A szolgáltatást díjmentesen és automatikusan beállítjuk minden kártyabirtokos ügyfelünk részére. A szolgáltatást nem lehet lemondani.

*A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU irányelv (PSD2 irányelv) első szakasza 2018.01.13-án, a második szakasza 2019.09.14-én lépett életbe Magyarországon.
Az Európai Bankhatóság döntésével összhangban a Magyar Nemzeti Bank 2019. szeptember 10-i döntésével 2020. december 31. napjáig meghosszabbította a magyar pénzforgalmi szolgáltatók számára az erős ügyfél-hitelesítésről szóló jogszabályi rendelkezéseknek a fizetési kártyával végzett Internetes fizetési műveletek esetében történő megfelelés határidejét.

**A regisztrációhoz szüksége van:
magyarországi Raiffeisen számlavezetési szolgáltatatás igénybevételére - bankszámlára és/vagy hitelkártyára,
aktivált internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatáson belül - Raiffeisen DirektNet hozzáférésre,
Android 5.0, iOS 11.0 vagy frissebb operációs rendszerű mobiltelefonra, melyen internetkapcsolat is van.