Biztonságos internetes kártyás vásárlás - Raiffeisen BANK
Útkövető
Menü megjelenítése
Internetbanki és mobilalkalmazási elektronikus szolgáltatás
- myRaiffeisen mobilapplikáció
- Apple Pay
- RaiPay
- VideoBank szolgáltatás hiteltermékekre
- VideoBank ügyintézés
- Raiffeisen DirektNet
- Raiffeisen Online Broker
- SMS-szolgáltatás - Mobil Banking
- Internet Brokering
- Devizaváltás azonnali árfolyamon
- Telefonos banki szolgáltatás - Raiffeisen Direkt
- ATM (bankautomata) szolgáltatások
- Elektronikus számlakivonat
- Biztonságos internetes kártyás vásárlás
- myRaiffeisen portál
Tartalom megjelenítő
Biztonságot teremtünk az internetes bankkártyás vásárlások során
Internetes kártyás vásárlás erős ügyfélhitelesítéssel
For English version, please click here >
Az internetes kártyás vásárlások biztonságosabbá tételéhez erős ügyfél-hitelesítés szükséges. Ennek érdekében a Bank minden kártyabirtokos számára biztosítja a mobiltelefonra letölthető ingyenes myRaiffeisen applikációt.
Az applikáció segítségével nem csak biztonságosabban, hanem egyszerűen és kényelmesen tudják jóváhagyni a kártyabirtokosok az internetes vásárlásokat.
Internetes bankkártyás vásárlások hitelesítése myRaiffeisen applikációval
Töltse le a myRaiffeisen mobilapplikációt** a telefonjára a www.raiffeisen.hu/myraiffeisen-app címről, vagy az App Store/Google Play/Huawei AppGallery áruházból.
Részletek:
1. A kereskedő online fizetési felületén a kártyaadatok (kártyaszám, lejárati dátum, CVC kód) megadása után a Raiffeisen Bank által üzemeltetett hitelesítési oldal jelenik meg a képernyőn a részletes információkkal
2. Ezzel egyidejűleg a kártyabirtokos a mobilkészülékére felugró (push) értesítést kap.
3. A myRaiffeisen applikáción keresztül hitelesíthető a tranzakció:
- ügyfél által választott Mobil-token PIN kód megadásával vagy
- ujjlenyomat olvasással/arcfelismeréssel - amennyiben ez korábban engedélyezésre került és a készülék alkalmas rá.
4. Ezt követően a hitelesítési weboldalon kell véglegesíteni a tranzakciót a "Tovább" gomb segítségével.
5. Kész!
Amennyiben nem megoldható a mobilapplikáció telepítése, abban az esetben alternatív megoldásként a PIN2 kód és SMS-ben küldött biztonsági kód megadásával is hitelesíthető a fizetés.
Részleteket itt talál:
1. Kattintson az alábbi linkre a PIN2 kód létrehozásához pin2.raiffeisen.hu.
2. Ha még nem aktiválta a Digitális Csatorna hozzáférését, akkor lépjen át az Aktiválás fülre, ahol
- írja be a Direkt Azonosítót, majd
- írja be az aktiváló kódot, amit SMS-ben kapott,
- hozza létre a Direkt Azonosítóhoz kapcsolódó jelszavát.
3. Ha már aktiválta a Digitális Csatorna hozzáférését, akkor váltson a Belépés fülre, ahol
- írja be a Direkt Azonosítót, majd
- írja be a jelszavát,
- adja meg a belépéshez SMS-ben kiküldésre került egyszer használatos jelszavát.
4. A belépés után lehetősége van megadnia a PIN2 kódot, amit hitelesítenie kell a Direkt Azonosítóhoz kapcsolódó jelszavával és egy erre a célra kiküldött egyszer használatos SMS kóddal.
5. KÉSZ! Internetes vásárlásait ezután már PIN2 + SMS kód megadásával tudja jóvá hagyni.
Amennyiben a beállított PIN2 kódot elfelejtette, bármikor újat hozhat létre akár vásárlás közben is vagy jövőbeni vásárlásai jóváhagyására használja a myRaiffeisen applikációt.
Gyakran ismételt kérdések
Mi a teendő, ha még nem használt myRaiffeisen applikációt?
Részletek
1. Töltse le a myRaiffeisen mobilapplikációt** a telefonjára a www.raiffeisen.hu/myraiffeisen-app címről, vagy az App Store/Google Play/Huawei AppGallery áruházból.
2. Indítsa el az alkalmazást és írja be a Direkt Azonosítóját.
3. Adja meg a Bankunktól kapott egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot
4. Hozza létre a Direkt Azonosítójához tartozó Jelszavát.
5. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot, ezt jegyezze meg! Később akár ujjlenyomat-, vagy arcfelismeréssel is jóváhagyhatja fizetéseit.
6. Ezután küldjük meg Önnek a Mobil-token aktiváláshoz szükséges egyszer használatos SMS kódot, melyet írjon be a myRaiffeisen mobilapplikációba.
7. KÉSZ! Internetes vásárlásait már az applikáción keresztül hagyhatja jóvá.
Annak érdekében, hogy az új hitelesítési mód biztosan működjön telefonján, kérjük, győződjön meg róla a Google Play áruházban, az App Store-ban, vagy a Huawei AppGallery-ben, hogy a legfrissebb verziójú alkalmazás fut készülékén, valamint kérjük, hogy engedélyezze a értesítések fogadását.
Hol találom a Direkt Azonosítómat?
Direkt és/vagy DirektNet szolgáltatással is rendelkező ügyfelek esetében a Direkt Azonosító megtalálható a szolgáltatás igénylőlapján, vagy a korábban a Bank által postai úton kiküldött levélben. Amennyiben nem találja azonosítóját hívja Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon.
Hol találom a Digitális Csatorna aktiváló kódot?
Az aktiváláshoz akkor van szükség az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódra, ha a kártyabirtokos nem rendelkezik Direkt és/vagy DirektNet szolgáltatással. Ebben az esetben az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot a kártyabirtokos részére kiküldött SMS tartalmazza.
Mi a teendő, ha már rendelkezem myRaiffeisen mobilapplikációval?
Azoknál a kártyabirtokosoknál, akik jelenleg is a myRaiffeisen applikáción keresztül történő hitelesítési formát használják, minden Raiffeisen Bank által kibocsátott bankkártya elérhető a myRaiffeisen alkalmazásban és így ezen keresztül jóvá tudják hagyni internetes bankkártyás vásárlásaikat.
Hogyan lehet utólag Digitális Csatorna aktiváló SMS kódot igényelni?
A Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a megfelelő beazonosítást követően, vagy személyesen bankfiókban kérhet új Digitális Csatorna aktiváló kódot.
Milyen funkciók érhetők el a myRaiffeisen applikációban a kártyabirtokosok részére?
- Azon kártyabirtokosok részére, akik DirektNet hozzáféréssel nem rendelkeznek, a myRaiffeisen applikáció funkciói közül csak a bankkártyás fizetések hitelesítésére szolgáló funkcióját, valamint a végrehajtott kártyás tranzakciók megtekintését biztosítjuk.
- A DirektNet hozzáféréssel is rendelkező kártyabirtokosok számára a myRaiffeisen applikáció teljes funkcionalitása elérhető.
Mi a teendő, ha több szerepköröm is van?
Az összes szerepköréhez tartozó, bármely Raiffeisen bankkártyáját láthatja a myRaiffeisen applikáción belül. Mivel több Direkt Azonosítóval rendelkezik, Önnek elegendő csupán az egyik azonosítót aktiválni, ezáltal az összes bankkártyájával végrehajtott internetes fizetést jóvá tudja hagyni. Ahhoz, hogy használni tudja az applikációt, minimum egy hozzáférést aktiválnia kell.
Mit tegyek, ha megváltozott a telefonszámom?
Amennyiben telefonszáma időközben megváltozott, esetleg az alkalmazás letöltése, telepítése vagy az azonosítás során bármilyen probléma lépne fel, kérjük lépjen kapcsolatba:
- személyes banki tanácsadójával, vagy
- hívja azonosító kódjával Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon vagy
- keresse fel bankfiókjaink egyikét.
Mit tegyek a mobiltelefonomra nem érkezik meg a felugró értesítés?
Amennyiben internetes vásárlásai jóváhagyására myRaffeisen applikációt használ és nem érkezik meg a felugró értesítés az alábbiak szerint járjon el:
- nyissa meg az alkalmazást és a Műveletek menüpontban válassza a Tranzakciók aláírása menüpontot vagy
- frissítse az idővonalát és válassza a Tranzakciók aláírása lehetőséget
Mi a teendő, ha a myRaiffeisen applikáció nem elérhető?
Amennyiben halaszthatatlan az internetes bankkártyás vásárlás befejezése és a myRaiffeisen applikáció nem elérhető, javasoljuk a PIN2 + SMS hitelesítésre való átváltást a fizetés megkezdéséig. Ha DirektNet hozzáféréssel rendelkezik akkor az Ügyintézés / Mobil-token beállítások menüpontban a Mobil-token hitelesítés kikapcsolásával lehetséges a jóváhagyási mód megváltoztatása.
Azon ügyfeleknek, akiknek nincsen DirektNet jogosultságuk, a Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatunk (+36-80-488-588) tudja a Mobil-tokent átmenetileg felfüggeszteni vagy törölni, ami után a hitelesítési folyamat automatikusan PIN2+SMS ágon fog végig menni.
Mi történik, ha vásárlás során hibásan adom meg a PIN2 / SMS biztonsági kódot?
Hibás PIN2 vagy SMS biztonsági kód megadása esetén a tranzakció sikertelen lesz. A hitelesítést az internetes kereskedő vagy a kártyaelfogadó oldalán tudja újraindítani.
Amennyiben ötször egymás után sikertelen a tranzakció hitelesítése, biztonsági okokból az adott nap végéig a bankkártyájával az internetes fizetéseket nem engedélyezzük, erről SMS-ben küldünk tájékoztatást. A tiltás másnap 0:00-kor feloldásra kerül és újra használhatja Internetes fizetésekhez a bankkártyáját.
Az átmeneti tiltás ideje alatt a POS terminálon keresztüli fizetés vagy az ATM-en keresztüli készpénz felvétel, befizetés továbbra is lehetséges.
Miért van szükség erős ügyfélhitelesítésre?
A PSD2* irányelv előírja, hogy az online (távoli csatornán) kezdeményezett vásárlások során a bank legalább két azonosítási elemet alkalmazzon egyidejűleg azért, hogy megbizonyosodjon a megbízó személyéről. Az erős ügyfél-hitelesítés segítségével bizonyosodhat meg arról mind a Bank, mind pedig a kereskedő, hogy valóban a kártyabirtokos kezdeményezte a fizetési műveletet.
Az eljárás a felhasználók védelme érdekében azt biztosítja, hogy csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.
Mikor nem kell az internetes bankkártyás vásárlást erős ügyfél-hitelesítéssel megerősíteni?
- Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen kívül üzemelő jellemzően ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra.
- Alacsony kockázatúnak ítélt tranzakciók esetében 30 EUR vagy 30 EUR-nak megfelelő, a Bank a lakossági ügyfelekre vonatkozó forint/euró középárfolyamán számított forint összeget meg nem haladó fizetés, feltéve, ha egymás után legfeljebb 5 db ilyen vásárlás történik. Amennyiben ezen kategóriába tartozó tranzakció pénzneme a forinttól és az eurótól is eltér, abban az esetben a tranzakció összegét először forintban számolja ki a Bank a lakossági ügyfelekre vonatkozó devizanem/forint középárfolyamon, majd abból a fentiekben meghatározott módon számítja ki a tranzakció EUR-ban kifejezett összegét.
- A Bank által alacsony kockázatúként értékelt fizetési műveletek tekintetében.
- Ismétlődő (recurring) tranzakciók (pl. előfizetések) esetén csak a felhatalmazás megadásánál szükséges az erős ügyfél-hitelesítés, a további tranzakciók során már nem. Amennyiben korábban - a biztonsági kód bevezetését megelőzően - adott meg ilyen jellegű megbízást, úgy nincs szükség a felhatalmazás megadásának megismétlésére.
- Telefonon, levélben végzett (úgynevezett MO/TO – Mail Order/Telephone Order) vásárlások esetén szintén nincs szükség erős ügyfél-hitelesítésre. Ezen tranzakciók esetében a bankkártyás vásárlás a kártyabirtokos jelenléte nélkül, annak írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik, és a kártyabirtokos által megadott adatokat az elfogadó manuálisan rögzíti. Az adatok felhasználásához a kártyabirtokosnak természetesen hozzá kell járulnia és a tranzakciót követően a bankkártya adatok bármilyen formában történő tárolására fokozott biztonsági követelmények vonatkoznak.
*A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU irányelv (PSD2 irányelv).
** Android 7.0, iOS 13.0 vagy frissebb operációs rendszerű mobiltelefonra van szüksége, melyen internetkapcsolat is van.