Internetbank - Gyakori kérdések, válaszok

A DirektNet funkciói, igénylése

Aktiválás, bejelentkezés

Jelszó, biztonság

SMS-aláírás

Tranzakciók

Bankszámlakivonat elektronikusan

Technikai információk

Fogalomtár

A DirektNet funkciói, igénylése

Mire használhatom a Raiffeisen DirektNet Internetbankot?
A DirektNet segítségével részletes számlainformációkhoz juthat, forint- és deviza átutalásokat kezdeményezhet, betéteket köthet le, feltöltheti hitelkártyáját, csoportos beszedési felhatalmazást adhat, igényelheti Mobil Banking, SMS szolgáltatásunkat, valamint utasbiztosítást is köthet. Tekintse meg a DirektNetet bemutató oldalunkat!

Kik vehetik igénybe a DirektNet szolgáltatást?
A Raiffeisen Bank számlavezető ügyfelei: magánszemélyek, kis- és középvállalatok, nagyvállalatok egyaránt igényelhetik. Amennyiben szeretné igénybe venni a szolgáltatást és még nem ügyfelünk, nyisson számlát valamelyik bankfiókunkban személyesen.

Csak én férek hozzá az Internetbankban a számlámhoz?
A szolgáltatást csak a számlatulajdonos igényelheti, de meghatalmazotta(ka)t is meghatározhat, aki(k) a számlatulajdonos számlái felett akár teljes, korlátlan hozzáféréssel rendelkezhet(nek).

Mennyibe kerül a DirektNet Internetbank használata?
Az elektronikus tranzakciók díjszabása minden esetben jóval kedvezőbb a bankfiókban leadott papír alapú megbízásokhoz képest. A DirektNet szolgáltatás igénybevétele minden számlacsomagban díjmentes.

Hogyan igényelhető a DirektNet Internetbank szolgáltatás?

  • Személyesen, bankfiókjainkban,
  • telefonos ügyfélszolgálatunknál, a +36-80-488-588-as telefonszámon, vagy
  • az igénylőlap letöltésével és az alábbi címre törénő postázásával:

    Raiffeisen Bank Zrt.
    Budapest
    1700

Mi történik, miután beadtam igénylésemet?
Az Igénylőlap leadása után rendelkezésére bocsátjuk a DirektNet használatához szükséges Direkt Azonosítót és az egyszer használatos Direkt PIN kódot (ha postai úton küldte be az igénylőlapot, postázzuk Önnek a szükséges azonosítókat, illetve kiküldjük az aktiváló PIN kódot a megadott mobiltelefonszámra). A kóddal a szolgáltatást aktiválni kell, és ezt követően bármikor használhatja az internet bankot.

Aktiválás, bejelentkezés

Hogyan tudok bejelentkezni a DirektNetbe?
A DirektNet Internetbank rendszer a www.raiffeisen.hu honlap Belépés gombján keresztül érhető el. A megjelenő új ablakban a belépéshez meg kell adnia 8 jegyű Direkt Azonosítóját és és az aktiválás során az Ön által megadott jelszót. Ha először veszi igénybe a rendszert, a szolgáltatást aktiválni kell.

Megkötöttem a szerződést, mégsem tudom igénybe venni a szolgáltatást. Mit tegyek?
Az első bejelentkezéskor aktiválni kell a szolgáltatást. DirektNet aktiválás a www.raiffeisen.hu főoldalán a Belépés gomb megnyomása után megjelenő új ablakban a DirektNet aktiválás fülön kezdeményezhető.

Hogyan tudom aktiválni a DirektNetet?
A DirektNet aktiválás a www.raiffeisen.hu főoldalán a Belépés gomb megnyomása után megjelenő új ablakban a DirektNet aktiválás fülön lehetséges. A DirektNet aktiváláshoz a nyolcszámjegyű Direkt Azonosító és a négyszámjegyű DirektNet aktiváló PIN kód szükséges (amit a banknál bejelentett mobiltelefonszámra küldünk). Az adatok megadása után egy tetszőleges, minimum 6 karaktert, legalább 1 kis- és nagybetűt és 1 számjegyet kell tartalmazó jelszót kell választani.

Jelszó, biztonság

Milyen jelszót válasszak?
A Jelszónak minimum 6 karakter hosszúságúnak kell lennie, legalább 1 kis- és nagybetűt, valamint legalább 1 számjegyet is tartalmaznia kell. Ékezetes betű, illetve speciális karakterek nem adhatóak meg.
Minden esetben törekedjen olyan jelszó megadására, melynek tartalma nem vonatkozik Önre, hogy ne legyen egyszerűen kitalálható. (pl. Lehetőség szerint ne kedvenc háziállata nevét és egy sorszámot adjon meg jelszónak). Az ilyen jelszó megjegyzése nehezebb, ugyanakkor nagyobb biztonságot nyújt.

Hogy tudok jelszót változtatni?
Lépjen be a DirektNetbe, és az Ügyintézés / Beállítások/ Jelszó változtatás menüpontban adjon meg új jelszót.

Milyen gyakran kell megváltoztatnom a jelszavamat?
A szolgáltatás aktiválásakor megadott jelszavát 365 naponta kötelező megváltoztatnia, ezt a rendszer automatikusan kéri. Természetesen lehetőség van a jelszó gyakoribb megváltoztatására is, a biztonság érdekében. Ezt az Ügyintézés /Beállítások / Jelszó változtatás menüpont alatt teheti meg.

Elfelejtettem a jelszavam. Mit tegyek?
Egyszer használatos DirektNet aktiváló PIN kódot kell igényelnie. Új aktiváló PIN-t a +36-80-488-588-as telefonszámon sikeres beazonosítás után vagy a bankfiókban kérhet. Amennyiben Ön a Direkt Azonosítóját is elfelejtette, kérjük, fáradjon be bankfiókjaink egyikébe, ahol személyi igazolvány alapján beazonosítják Önt, és új Azonosítót kap munkatársunktól.

Többször rossz jelszót adtam meg, és nem tudok belépni a rendszerbe.
Amennyiben többször hibás jelszót ad meg, az Ön biztonsága érdekében a DirektNet 24 órán át nem használható. Ha mégis szeretne belépni a rendszerbe, a DirektNet aktiváló PIN kód segítségével újra aktiválhatja a szolgáltatást, és új jelszót választhat.

Többször is próbáltam bejelentkezni, de a rendszer nem enged belépni, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?
Kérjük, ellenőrizze, jól gépelte-e be az azonosítóját és jelszavát. Amennyiben többször hibás jelszót ad meg, az Ön biztonsága érdekében a belépés 24 órán keresztül nem lehetséges. Ha szeretne belépni a rendszerbe, a DirektNet aktiváló kód segítségével újra aktiválhatja a szolgáltatást és új jelszót választhat.

Miért érdemes DirektNet belépési SMS értesítést igényelni?
A DirektNet belépési SMS értesítő szolgáltatással azonnal értesítést kaphat minden sikeres és sikertelen belépési kísérletről, amelyet az Ön Direkt Azonosítójával hajtanak végre. A szolgáltatás igénylésére, módosítására vagy törlésére kizárólag a DirektNeten az Ügyintézés /Számlatulajdonos adatai menüpont alatt van lehetőség. A szolgáltatás díjait megtalálja a Bank kondíciós listájában!
Az alábbi Raiffeisen DirektNet tranzakciókról küldünk automatikus üzenetet:
- Sikeres belépés
- Sikertelen belépési kísérlet
- 3. sikertelen belépési kísérlet - a szolgáltatás elérésének aznapra történő felfüggesztése, valamint a szolgáltatás törlése.

Mi garantálja a biztonságos internetes bankolást?
A netbankolás nemzetközileg elismert, SSL technológiával védett, titkosított csatornán történik. A titkosításhoz szükséges kulcsot a Raiffeisen Bank számára a hazánkban elismert biztonsági tanúsítványkiadó, a NetLock Kft. hitelesítette. A Bank tűzfalrendszere a legmagasabb biztonsági szintet nyújtja. A rendszerbe időkorlátot építettünk be. Amennyiben a DirektNet szolgáltatást 5 percnél hosszabb ideig nem használja, a rendszer automatikusan kilépteti Önt. Annak érdekében, hogy nyomon követhesse a DirektNet használatát, minden egyes sikeres bejelentkezéskor, az értesítéseket felsoroló ablakban ellenőrizheti utolsó sikeres bejelentkezésének időpontját. Az átutaláshoz SMS-aláírás szükséges. A pénzügyi tranzakciók folyamatos ellenőrzéséhez Mobil Banking szolgáltatás is igényelhető. Olvassa el a DirektNet biztonságos használatával kapcsolatos ajánlásunkat!

SMS-aláírás

Mikor kell használnom az SMS-aláírást?
Elektronikus megbízás(ok), pl. utalás(ok) jóváhagyásához egyszerhasználatos jelszót küldünk Önnek SMS-ben bankunk nyilvántartásában megadott mobilszámára. A képernyőn az SMS-jelszó bevitelére szolgáló mezőbe kell a kapott jelszót beírni. A kapott SMS csak az adott megbízás(ok)hoz érvényes. Lehetőség van a megbízások csoportos aláírására is.

Milyen telefonszámra kapom az SMS-jelszót?
Az aláírási jelszót tartalmazó SMS-t bankunk nyilvántartásában korábban megadott mobiltelefonszámra küldjük. A rendszerünkben nyilvántartott telefonszám az Ügyintézés/ Beállítások /SMS aláíráshoz használt telefonszám menüpontban ellenőrizhető. Amennyiben rendszerünkben több mobiltelefonszám van rögzítve, lehetősége van kiválasztani az Önnek legmegfelelőbb számot. Az első utalásnál felajánljuk Önnek a nyilvántartásunkban szereplő mobiltelefonszámokat. Válassza ki a legördülő menüből a megfelelő mobiltelefonszámot, és rövid időn belül elküldjük az aláírási jelszavát telefonjára.

Lehet-e egy SMS-sel több megbízást is aláírni?
Igen, egy SMS-aláírással több átutalást is aláírhat, hogy ne kelljen minden egyes megbízáshoz egyenként SMS jelszót kérni.
A rendszer minden egyes átutalás véglegesítésekor megkérdezi, hogy szeretné-e a megbízást aláírni, vagy további megbízásokat kíván rögzíteni. Az utóbbi opciót választva a megbízás bekerül a "Rögzített megbízások" közé "aláírásra váró" státusszal. Ha ilyen módon az összes megbízást felvitte a rendszerbe, a Számlainformáció/Rögzített megbízások menüpontban a rögzített megbízásokat kijelölve egyetlen SMS jelszóval aláírhatja.

Tranzakciók

Honnan tudom meg, hogy megbízásom teljesítésre került-e?
A sikeres tranzakció lezárását a "visszaigazoló" képernyőn láthatja, valamint a Számlatörténetben megtekintheti azt.

Hol nézhetem meg a tranzakcióikat?
A számlához tartozó tranzakciókat a számla melletti "Számlatörténet" gombra kattintva, vagy a Számlainformáció / Számlatörténet menüpont alatt tekintheti meg, milyen pénzmozgások történtek az Ön számláján.

Hogyan tudom kinyomtatni a szükséges információkat?
A bankszámlákra vonatkozó adatok és a DirektNeten végzett tranzakciók a Számlatörténet menüpontban a " Részletek" gombra kkatintás után megnyíló ablkaban a "Nyomtatás" gombra kattintva kinyomtathatók.

Lehet interneten csekket befizetni?
Átutalás/Befizetés/ Csekkbefizetés menüponton befizetheti csekkjeit, ami pénzügyi átutalásként teljesül.

Későbbi időpontra is megadhatok átutalási megbízást?
Értéknapos megbízással a fizetési határidő előtt megadhatja átutalási megbízását, illetve "feladhatja" csekkjeit elkerülve az esetleges késedelmet anélkül, hogy az összeg idő előtt átutalásra kerülne.

Lehet-e külföldre utalni DirektNeten keresztül?
Igen, külföldre irányuló átutalási megbízást is lehet adni DirektNeten.

Ha már másodszorra ugyanoda utalok, újból ki kell töltenem a teljes átutalási űrlapot?
A DirektNet automatikusan elmenti korábbi átutalásainak adatait. Ha olyan kedvezményezettnek szeretne utalni, akinek korábban már utalt, a megbízási űrlapon megjelenik a "Korábbi utalás adatainak beöltése" gomb. A gombra kattintva a korábbi utalási adatmezői kitöltődnek a korábbi utalás adataival, amiket a betöltés után még módosíthat.

Hogyan lehet rendszeresen ismétlődő, automatikus átutalásokat beállítani?
Az Átutalás, devizaváltás / Állandó átutalás menüponton adhat megbízást rendszeresen ismétlődő, fix összegű átutalásokra. Az állandó átutalásokat módosíthatja, és törölheti is, valamint megtekintheti a megbízások részleteit is.

Saját számlámra is tudok utalni?
Igen, saját számláira is megadhat eseti átvezetést vagy akár állandó átutalást, így például akár automatikusan növelheti havi rendszerességgel a megtakarítási számláján lévő összeget.

Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon akkor, amikor az állandó átutalásnak meg kellene történnie?
Ha az állandó átutalás fedezethiány miatt nem tud teljesülni, akkor a Raiffeisen Bank a későbbiekben újra megpróbálja teljesíteni a megbízást. Mindaddig naponta kétszer megkíséreljük elindítani az átutalást, míg az összeg átutalható nem lesz - de mindezt csakis a következő esedékesség előtti banki napig tesszük.

Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon, amikor a csoportos beszedésnek meg kellene történnie?
Ekkor ennek az összegnek a beszedése fedezethiány miatt meghiúsul. Erről  figyelmeztető üzenetet kap, amit a DirektNet fejlécében az "Értesítések" linkre kattintva megtekinthet. Azzal kapcsolatban, hogy az érintett szolgáltató ezt az elmaradt tételt mikor próbálja az Ön számlájáról újra leemelni, a szolgáltatótól kaphat felvilágosítást.

Hogyan juthatok hozzá a lekötött betétem összegéhez?
DirektNeten a legtöbb betét azonnal feltörhető. Betétfeltöréséhez válassza a Betét/Betétek feltörése menüpontot.

Kaphatok-e értesítést a bankkártyámat és számlámat érintő tranzakciókról?
Mobil Banking szolgáltatásunkkal SMS értesítéseket kaphat a bankkártyáit, illetve folyószámláit érintő valamennyi tranzakcióról. A szolgáltatást online is igényelheti az Ügyintézés / Igénylések /Mobil Banking menüpontban.

Bankszámlakivonat elektronikusan

A papír alapú bankszámlakivonat helyett válassza az elektronikus kivonatot!
Raiffeisen DirektNeten a "Számlakivonatok" menüpontban 12 hónapra visszamenőleg lekérdezhetőek a forint- és deviza bankszámlakivonatok PDF formátumban. Az elektronikus kivonat formailag és tartalmilag megegyezik a levélben küldött, papír alapú kivonattal, azonban nem minősül a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerinti számviteli bizonylatnak.
Amennyiben kivonatát elektronikus úton kívánja a jövőben megtekinteni, ne felejtse el a postán küldött papír alapú kivonatát lemondani.
Ezt a következő csatornákon teheti meg:

  • a Bank telefonos ügyfélszolgálatán a Raiffeisen Direkten (T: +36-80-488-588) keresztül, illetve
  • bármelyik bankfiókunkban.

Az elektronikus számlakivonat további előnyei:

  • elektronikus, bármikor gyorsan és kényelmesen elérhető
  • ingyenes szolgáltatás
  • környezetkímélő megoldás
  • igény esetén az utolsó 12 hónap papír alapú kivonatát bankfiókjainkban díjmentesen a rendelkezésre bocsátjuk.

Tegyen a környezetért!
Papír alapú kivonatának lemondásával saját környezetét is védi, hiszen az elektronikus kivonat igénybevételével kevesebb papír kerül felhasználásra, amellyel fák kivágását előzhetjük meg. Óvjuk együtt a természetet!

Technikai információk

Mikor érhető el az Internetbank?
A rendszer az év minden napján, 24 órán keresztül elérhető. Az esetleges rendszerkarbantartásokról előre tájékoztatást adunk honlapon a hírek között.

Milyen számítógépre, böngészőre van szükség a DirektNet használatához?
A DirektNet Internetbank szolgáltatás az alábbi böngészőkre optimalizált:


Microsoft Internet Explorer 9+ (http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.asp )

Opera 24+ (http://www.opera.com/)

Mozilla Firefox 32+ (http://www.mozilla.com/hu/)

A böngészőkben kérjük, hogy engedélyezze a javascript futtatásának lehetőségét, mivel többek között kliens oldali scriptek segítségével tesszük lehetővé, hogy Ön gyorsabban és kényelmesebben bonyolíthassa pénzügyeit.

Miért nem működik a böngésző Back/Forward (Vissza/Előre) funkciója a DirektNet használata során?
A böngésző előre- és visszaléptető funkciója nem használható, ennek oka a biztonságos internetbankolás biztosítása.

Használat közben "kidob" a rendszer, újra be kell jelentkeznem. Mi a teendő?
Amennyiben a DirektNet szolgáltatást 5 percnél hosszabb ideig nem használja (a böngésző ablak inaktív, vagy nem történik benne aktív művelet), akkor a rendszer biztonsági okokból - automatikusan kilépteti Önt a Raiffeisen honlap nyitólapjára.

Fogalomtár

Mi a SWIFT kód?
A SWIFT kód (külföldi terminológiában "SWIFT BIC", "SWIFT-code", "BIC") a kedvezményezett bankjának beazonosítására szolgáló 8 vagy 11 karakterből álló kódsor. Például a magyarországi Raiffeisen Bank SWIFT kódja: UBRTHUHBXXX.

Mi az IBAN formátumú számlaszám?
Az IBAN az Európai Unió államaiban bevezetésre került egységes nemzetközi bankszámlaszám rendszer. Az IBAN számlaszámot használó országokba indított utalás esetében a partner számlaszámát IBAN formátumban célszerű megadnia. Amennyiben az átutalási megbízáson helytelen vagy nem IBAN formátumú számlaszám kerül feltüntetésre az IBAN-t alkalmazó, európai célországba irányuló deviza átutalási megbízáson, úgy előfordulhat, hogy a partner bank a megbízást visszautasítja, vagy a manuális beavatkozás szükségessége miatt, a feldolgozás költségeire hivatkozva extra díjtételt számít fel, melyet az átutalást indító számlatulajdonosnak kell megfizetnie.
A magyar szabvány szerinti IBAN 28 jegyből áll, amelyből:
Az 1-2. karakter az országkódot jelöli.
A 3-4. karakter egy képzett ellenőrzőszám.
Az 5-28. karakteren a belföldi pénzforgalmi jelzőszám található. Ennek hossza országonként és bankonként eltérő lehet.
Példa: HU12 1234 5678 1234 5678 1234 5678

Mi a különbség a SWIFT kód és az IBAN számlaszám között?
Fontos különbség tehát a SWIFT kód és az IBAN számlaszám között, hogy amíg egy banknak mindig ugyanaz a SWIFT kódja (bankszámla-számtól függetlenül), addig minden számlatulajdonosnak más és más IBAN számlaszáma van.

Hova fordulhatok, ha egyéb kérdésem van?
Kérdéseit, ötleteit szívesen fogadjuk! Írjon nekünk, vagy hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon!