Internetbank - Gyakori kérdések, válaszok

A DirektNet funkciói, igénylése

Aktiválás, bejelentkezés

Jelszó, biztonság

SMS-aláírás

Tranzakciók

Bankszámlakivonat elektronikusan

Technikai információk

Fogalomtár

A DirektNet funkciói, igénylése

Mire használhatom a Raiffeisen DirektNet Internetbankot?
A DirektNet segítségével részletes számlainformációkhoz juthat, forint- és deviza átutalásokat kezdeményezhet, betéteket köthet le, feltöltheti hitelkártyáját, csoportos beszedési felhatalmazást adhat, igényelheti Mobil Banking, SMS szolgáltatásunkat, valamint utasbiztosítást is köthet. Tekintse meg a DirektNetet bemutató oldalunkat!

Kik vehetik igénybe a DirektNet szolgáltatást?
A Raiffeisen Bank számlavezető ügyfelei: magánszemélyek, kis- és középvállalatok, nagyvállalatok egyaránt igényelhetik. Amennyiben szeretné igénybe venni a szolgáltatást és még nem ügyfelünk, nyisson számlát valamelyik bankfiókunkban személyesen.

Csak én férek hozzá az Internetbankban a számlámhoz?
A szolgáltatást csak a számlatulajdonos igényelheti, de meghatalmazotta(ka)t is meghatározhat, aki(k) a számlatulajdonos számlái felett akár teljes, korlátlan hozzáféréssel rendelkezhet(nek).

Mennyibe kerül a DirektNet Internetbank használata?
Az elektronikus tranzakciók díjszabása minden esetben jóval kedvezőbb a bankfiókban leadott papír alapú megbízásokhoz képest. A DirektNet szolgáltatás igénybevétele minden számlacsomagban díjmentes.

Hogyan igényelhető a DirektNet Internetbank szolgáltatás?

  • Személyesen, bankfiókjainkban,
  • telefonos ügyfélszolgálatunknál, a +36-80-488-588-as telefonszámon, vagy
  • az igénylőlap letöltésével és az alábbi címre törénő postázásával:

    Raiffeisen Bank Zrt.
    Budapest
    1700

Mi történik, miután beadtam igénylésemet?
Az Igénylőlap leadása után rendelkezésére bocsátjuk a DirektNet használatához szükséges Direkt Azonosítót és az egyszer használatos Direkt PIN kódot (ha postai úton küldte be az igénylőlapot, postázzuk Önnek a szükséges azonosítókat, illetve kiküldjük az aktiváló PIN kódot a megadott mobiltelefonszámra). A kóddal a szolgáltatást aktiválni kell, és ezt követően bármikor használhatja az internet bankot.

Aktiválás, bejelentkezés

Hogyan tudok bejelentkezni a DirektNetbe?
A DirektNet Internetbank rendszer a www.raiffeisen.hu honlap Belépés gombján keresztül érhető el. A megjelenő új ablakban a belépéshez meg kell adnia 8 jegyű Direkt Azonosítóját és és az aktiválás során az Ön által megadott jelszót. Ha először veszi igénybe a rendszert, a szolgáltatást aktiválni kell.

Megkötöttem a szerződést, mégsem tudom igénybe venni a szolgáltatást. Mit tegyek?
Az első bejelentkezéskor aktiválni kell a szolgáltatást. DirektNet aktiválás a www.raiffeisen.hu főoldalán a Belépés gomb megnyomása után megjelenő új ablakban a DirektNet aktiválás fülön kezdeményezhető.

Hogyan tudom aktiválni a DirektNetet?
A DirektNet aktiválás a www.raiffeisen.hu főoldalán a Belépés gomb megnyomása után megjelenő új ablakban a DirektNet aktiválás fülön lehetséges. A DirektNet aktiváláshoz a nyolcszámjegyű Direkt Azonosító és a négyszámjegyű DirektNet aktiváló PIN kód szükséges (amit a banknál bejelentett mobiltelefonszámra küldünk). Az adatok megadása után egy tetszőleges, minimum 6 karaktert, legalább 1 kis- és nagybetűt és 1 számjegyet kell tartalmazó jelszót kell választani.

Jelszó, biztonság

Milyen jelszót válasszak?
Minimum hat karaktert (de célszerű hosszabb, pl. 8 karaktert), legalább egy kis- és nagybetűt és egy számjegyet tartalmazó jelszót válasszon (pl. Zb41@kxk), amely lehetőség szerint tartalmaz speciális karaktert is (pl. &; @; *). A jelszó nem tartalmazhat ékezetes betűt, valamint nem egyezhet a legutóbbi DirektNet jelszavaival. (Lehetőség szerint ne kedvenc háziállata nevét és egy sorszámot adjon meg jelszónak). Az ilyen jelszó megjegyzése nehezebb, ugyanakkor nagyobb biztonságot nyújt.

Hogy tudok jelszót változtatni?
Lépjen be a DirektNetbe, és az Ügyintézés / Beállítások/ Jelszó változtatás menüpontban adjon meg új jelszót.

Milyen gyakran kell megváltoztatnom a jelszavamat?
A szolgáltatás aktiválásakor megadott jelszavát 365 naponta kötelező megváltoztatnia, ezt a rendszer automatikusan kéri. Természetesen lehetőség van a jelszó gyakoribb megváltoztatására is, a biztonság érdekében. Ezt az Ügyintézés /Beállítások / Jelszó változtatás menüpont alatt teheti meg.

Elfelejtettem a jelszavam. Mit tegyek?
Egyszer használatos DirektNet aktiváló PIN kódot kell igényelnie. Új aktiváló PIN-t a +36-80-488-588-as telefonszámon sikeres beazonosítás után vagy a bankfiókban kérhet. Amennyiben Ön a Direkt Azonosítóját is elfelejtette, kérjük, fáradjon be bankfiókjaink egyikébe, ahol személyi igazolvány alapján beazonosítják Önt, és új Azonosítót kap munkatársunktól.

Többször rossz jelszót adtam meg, és nem tudok belépni a rendszerbe.
Amennyiben többször hibás jelszót ad meg, az Ön biztonsága érdekében a DirektNet 24 órán át nem használható. Ha mégis szeretne belépni a rendszerbe, a DirektNet aktiváló PIN kód segítségével újra aktiválhatja a szolgáltatást, és új jelszót választhat.

Többször is próbáltam bejelentkezni, de a rendszer nem enged belépni, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?
Kérjük, ellenőrizze, jól gépelte-e be az azonosítóját és jelszavát. Amennyiben többször hibás jelszót ad meg, az Ön biztonsága érdekében a belépés 24 órán keresztül nem lehetséges. Ha szeretne belépni a rendszerbe, a DirektNet aktiváló kód segítségével újra aktiválhatja a szolgáltatást és új jelszót választhat.

Miért érdemes DirektNet belépési SMS értesítést igényelni?
A DirektNet belépési SMS értesítő szolgáltatással azonnal értesítést kaphat minden sikeres és sikertelen belépési kísérletről, amelyet az Ön Direkt Azonosítójával hajtanak végre. A szolgáltatás igénylésére, módosítására vagy törlésére kizárólag a DirektNeten az Ügyintézés /Számlatulajdonos adatai menüpont alatt van lehetőség. A szolgáltatás díjait megtalálja a Bank kondíciós listájában!
Az alábbi Raiffeisen DirektNet tranzakciókról küldünk automatikus üzenetet:
- Sikeres belépés
- Sikertelen belépési kísérlet
- 3. sikertelen belépési kísérlet - a szolgáltatás elérésének aznapra történő felfüggesztése, valamint a szolgáltatás törlése.

Mi garantálja a biztonságos internetes bankolást?
A netbankolás nemzetközileg elismert, SSL technológiával védett, titkosított csatornán történik. A titkosításhoz szükséges kulcsot a Raiffeisen Bank számára a hazánkban elismert biztonsági tanúsítványkiadó, a NetLock Kft. hitelesítette. A Bank tűzfalrendszere a legmagasabb biztonsági szintet nyújtja. A rendszerbe időkorlátot építettünk be. Amennyiben a DirektNet szolgáltatást 5 percnél hosszabb ideig nem használja, a rendszer automatikusan kilépteti Önt. Annak érdekében, hogy nyomon követhesse a DirektNet használatát, minden egyes sikeres bejelentkezéskor, az értesítéseket felsoroló ablakban ellenőrizheti utolsó sikeres bejelentkezésének időpontját. Az átutaláshoz SMS-aláírás szükséges. A pénzügyi tranzakciók folyamatos ellenőrzéséhez Mobil Banking szolgáltatás is igényelhető. Olvassa el a DirektNet biztonságos használatával kapcsolatos ajánlásunkat!

SMS-aláírás

Mikor kell használnom az SMS-aláírást?
Elektronikus megbízás(ok), pl. utalás(ok) jóváhagyásához egyszerhasználatos jelszót küldünk Önnek SMS-ben bankunk nyilvántartásában megadott mobilszámára. A képernyőn az SMS-jelszó bevitelére szolgáló mezőbe kell a kapott jelszót beírni. A kapott SMS csak az adott megbízás(ok)hoz érvényes. Lehetőség van a megbízások csoportos aláírására is.

Milyen telefonszámra kapom az SMS-jelszót?
Az aláírási jelszót tartalmazó SMS-t bankunk nyilvántartásában korábban megadott mobiltelefonszámra küldjük. A rendszerünkben nyilvántartott telefonszám az Ügyintézés/ Beállítások /SMS aláíráshoz használt telefonszám menüpontban ellenőrizhető. Amennyiben rendszerünkben több mobiltelefonszám van rögzítve, lehetősége van kiválasztani az Önnek legmegfelelőbb számot. Az első utalásnál felajánljuk Önnek a nyilvántartásunkban szereplő mobiltelefonszámokat. Válassza ki a legördülő menüből a megfelelő mobiltelefonszámot, és rövid időn belül elküldjük az aláírási jelszavát telefonjára.

Lehet-e egy SMS-sel több megbízást is aláírni?
Igen, egy SMS-aláírással több átutalást is aláírhat, hogy ne kelljen minden egyes megbízáshoz egyenként SMS jelszót kérni.
A rendszer minden egyes átutalás véglegesítésekor megkérdezi, hogy szeretné-e a megbízást aláírni, vagy további megbízásokat kíván rögzíteni. Az utóbbi opciót választva a megbízás bekerül a "Rögzített megbízások" közé "aláírásra váró" státusszal. Ha ilyen módon az összes megbízást felvitte a rendszerbe, a Számlainformáció/Rögzített megbízások menüpontban a rögzített megbízásokat kijelölve egyetlen SMS jelszóval aláírhatja.

Tranzakciók

Honnan tudom meg, hogy megbízásom teljesítésre került-e?
A sikeres tranzakció lezárását a "visszaigazoló" képernyőn láthatja, valamint a Számlatörténetben megtekintheti azt.

Hol nézhetem meg a tranzakcióikat?
A számlához tartozó tranzakciókat a számla melletti "Számlatörténet" gombra kattintva, vagy a Számlainformáció / Számlatörténet menüpont alatt tekintheti meg, milyen pénzmozgások történtek az Ön számláján.

Hogyan tudom kinyomtatni a szükséges információkat?
A bankszámlákra vonatkozó adatok és a DirektNeten végzett tranzakciók a Számlatörténet menüpontban a " Részletek" gombra kkatintás után megnyíló ablkaban a "Nyomtatás" gombra kattintva kinyomtathatók.

Lehet interneten csekket befizetni?
Átutalás/Befizetés/ Csekkbefizetés menüponton befizetheti csekkjeit, ami pénzügyi átutalásként teljesül.

Későbbi időpontra is megadhatok átutalási megbízást?
Értéknapos megbízással a fizetési határidő előtt megadhatja átutalási megbízását, illetve "feladhatja" csekkjeit elkerülve az esetleges késedelmet anélkül, hogy az összeg idő előtt átutalásra kerülne.

Lehet-e külföldre utalni DirektNeten keresztül?
Igen, külföldre irányuló átutalási megbízást is lehet adni DirektNeten.

Ha már másodszorra ugyanoda utalok, újból ki kell töltenem a teljes átutalási űrlapot?
A DirektNet automatikusan elmenti korábbi átutalásainak adatait. Ha olyan kedvezményezettnek szeretne utalni, akinek korábban már utalt, a megbízási űrlapon megjelenik a "Korábbi utalás adatainak beöltése" gomb. A gombra kattintva a korábbi utalási adatmezői kitöltődnek a korábbi utalás adataival, amiket a betöltés után még módosíthat.

Hogyan lehet rendszeresen ismétlődő, automatikus átutalásokat beállítani?
Az Átutalás, devizaváltás / Állandó átutalás menüponton adhat megbízást rendszeresen ismétlődő, fix összegű átutalásokra. Az állandó átutalásokat módosíthatja, és törölheti is, valamint megtekintheti a megbízások részleteit is.

Saját számlámra is tudok utalni?
Igen, saját számláira is megadhat eseti átvezetést vagy akár állandó átutalást, így például akár automatikusan növelheti havi rendszerességgel a megtakarítási számláján lévő összeget.

Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon akkor, amikor az állandó átutalásnak meg kellene történnie?
Ha az állandó átutalás fedezethiány miatt nem tud teljesülni, akkor a Raiffeisen Bank a későbbiekben újra megpróbálja teljesíteni a megbízást. Mindaddig naponta kétszer megkíséreljük elindítani az átutalást, míg az összeg átutalható nem lesz - de mindezt csakis a következő esedékesség előtti banki napig tesszük.

Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon, amikor a csoportos beszedésnek meg kellene történnie?
Ekkor ennek az összegnek a beszedése fedezethiány miatt meghiúsul. Erről  figyelmeztető üzenetet kap, amit a DirektNet fejlécében az "Értesítések" linkre kattintva megtekinthet. Azzal kapcsolatban, hogy az érintett szolgáltató ezt az elmaradt tételt mikor próbálja az Ön számlájáról újra leemelni, a szolgáltatótól kaphat felvilágosítást.

Hogyan juthatok hozzá a lekötött betétem összegéhez?
DirektNeten a legtöbb betét azonnal feltörhető. Betétfeltöréséhez válassza a Betét/Betétek feltörése menüpontot.

Kaphatok-e értesítést a bankkártyámat és számlámat érintő tranzakciókról?
Mobil Banking szolgáltatásunkkal SMS értesítéseket kaphat a bankkártyáit, illetve folyószámláit érintő valamennyi tranzakcióról. A szolgáltatást online is igényelheti az Ügyintézés / Igénylések /Mobil Banking menüpontban.

Bankszámlakivonat elektronikusan

A papír alapú bankszámlakivonat helyett válassza az elektronikus kivonatot!
Raiffeisen DirektNeten a "Számlakivonatok" menüpontban 12 hónapra visszamenőleg lekérdezhetőek a forint- és deviza bankszámlakivonatok PDF formátumban. Az elektronikus kivonat formailag és tartalmilag megegyezik a levélben küldött, papír alapú kivonattal, azonban nem minősül a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerinti számviteli bizonylatnak.
Amennyiben kivonatát elektronikus úton kívánja a jövőben megtekinteni, ne felejtse el a postán küldött papír alapú kivonatát lemondani.
Ezt a következő csatornákon teheti meg:

  • a Bank telefonos ügyfélszolgálatán a Raiffeisen Direkten (T: +36-80-488-588) keresztül, illetve
  • bármelyik bankfiókunkban.

Az elektronikus számlakivonat további előnyei:

  • elektronikus, bármikor gyorsan és kényelmesen elérhető
  • ingyenes szolgáltatás
  • környezetkímélő megoldás
  • igény esetén az utolsó 12 hónap papír alapú kivonatát bankfiókjainkban díjmentesen a rendelkezésre bocsátjuk.

Tegyen a környezetért!
Papír alapú kivonatának lemondásával saját környezetét is védi, hiszen az elektronikus kivonat igénybevételével kevesebb papír kerül felhasználásra, amellyel fák kivágását előzhetjük meg. Óvjuk együtt a természetet!

Technikai információk

Mikor érhető el az Internetbank?
A rendszer az év minden napján, 24 órán keresztül elérhető. Az esetleges rendszerkarbantartásokról előre tájékoztatást adunk honlapon a hírek között.

Milyen számítógépre, böngészőre van szükség a DirektNet használatához?
A DirektNet Internetbank szolgáltatás az alábbi böngészőkre optimalizált:


Microsoft Internet Explorer 9+ (http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.asp )

Opera 24+ (http://www.opera.com/)

Mozilla Firefox 32+ (http://www.mozilla.com/hu/)

A böngészőkben kérjük, hogy engedélyezze a javascript futtatásának lehetőségét, mivel többek között kliens oldali scriptek segítségével tesszük lehetővé, hogy Ön gyorsabban és kényelmesebben bonyolíthassa pénzügyeit.

Miért nem működik a böngésző Back/Forward (Vissza/Előre) funkciója a DirektNet használata során?
A böngésző előre- és visszaléptető funkciója nem használható, ennek oka a biztonságos internetbankolás biztosítása.

Használat közben "kidob" a rendszer, újra be kell jelentkeznem. Mi a teendő?
Amennyiben a DirektNet szolgáltatást 5 percnél hosszabb ideig nem használja (a böngésző ablak inaktív, vagy nem történik benne aktív művelet), akkor a rendszer biztonsági okokból - automatikusan kilépteti Önt a Raiffeisen honlap nyitólapjára.

Fogalomtár

Mi a SWIFT kód?
A SWIFT kód (külföldi terminológiában "SWIFT BIC", "SWIFT-code", "BIC") a kedvezményezett bankjának beazonosítására szolgáló 8 vagy 11 karakterből álló kódsor. Például a magyarországi Raiffeisen Bank SWIFT kódja: UBRTHUHBXXX.

Mi az IBAN formátumú számlaszám?
Az IBAN az Európai Unió államaiban bevezetésre került egységes nemzetközi bankszámlaszám rendszer. Az IBAN számlaszámot használó országokba indított utalás esetében a partner számlaszámát IBAN formátumban célszerű megadnia. Amennyiben az átutalási megbízáson helytelen vagy nem IBAN formátumú számlaszám kerül feltüntetésre az IBAN-t alkalmazó, európai célországba irányuló deviza átutalási megbízáson, úgy előfordulhat, hogy a partner bank a megbízást visszautasítja, vagy a manuális beavatkozás szükségessége miatt, a feldolgozás költségeire hivatkozva extra díjtételt számít fel, melyet az átutalást indító számlatulajdonosnak kell megfizetnie.
A magyar szabvány szerinti IBAN 28 jegyből áll, amelyből:
Az 1-2. karakter az országkódot jelöli.
A 3-4. karakter egy képzett ellenőrzőszám.
Az 5-28. karakteren a belföldi pénzforgalmi jelzőszám található. Ennek hossza országonként és bankonként eltérő lehet.
Példa: HU12 1234 5678 1234 5678 1234 5678

Mi a különbség a SWIFT kód és az IBAN számlaszám között?
Fontos különbség tehát a SWIFT kód és az IBAN számlaszám között, hogy amíg egy banknak mindig ugyanaz a SWIFT kódja (bankszámla-számtól függetlenül), addig minden számlatulajdonosnak más és más IBAN számlaszáma van.

Hova fordulhatok, ha egyéb kérdésem van?
Kérdéseit, ötleteit szívesen fogadjuk! Írjon nekünk, vagy hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon!