Mobil Token

Aktiválja Ön is a Raiffeisen Mobil Alkalmazás legfrissebb verziójában az új szoftveres hitelesítési módot, a Mobil-tokent! Így akár ujjlenyomatával is azonosíthatja magát.

Új, magas biztonságú hitelesítési mód

A Raiffeisen internetbankban (DirektNet) és Mobil Alkalmazásban kényelmes szoftveres hitelesítési módot vezettünk be, a Mobil-tokent.

Változott a belépés és a megbízások jóváhagyása

  • A DirektNet, internetbanki belépéshez és aláíráshoz a jelenlegi Direkt Azonosító mellett a Jelszó (vagy Hardver-token) helyett a szoftveres Mobil-tokent (PIN kódot, ujjlenyomatot vagy iOS arcfelismerő funkciót) is használhat.
    Amennyiben Ön több fizetési számlán is jogosultsággal (számlatulajdonos, meghatalmazott) rendelkezik, úgy az azokhoz tartozó bármely Direkt Azonosítóval beléphet és az összes számlát (amelyhez jogosultsága van) megtekintheti.
  • Biztonságosabb az internetbanki belépés és a megbízások megadása
  • Gyorsabb belépés és tranzaktálás az internetbankban (mobil eszközein és a DirektNeten is)
  • Kényelmesebb azonosítás ujjlenyomattal vagy iOS eszközön arcfelismerő funkcióval (Amelyik készüléken nincs biometrikus azonosítás, ott az 5 számjegyű Mobil-Token PIN kódot szükséges használni.)
  • A Mobil Alkalmazás internetbanki funkciói kizárólag Mobil-Tokennel használhatók.
  • Akár mobil- és internetkapcsolat nélkül is aláírhatja megbízásait a DirektNet felületén megjelenő színes QR kód telefonos beolvasásával.
  • Magasabb összegű tranzakciókat hitelesíthet (az egyszer használatos SMS kóddal történő aláíráshoz képest)
  • Nincs szükség arra, hogy a megbízás aláírásához megvárja az egyszer használatos SMS kód megérkezését.

Nézze meg, hogyan aktiválhatja a Mobil-tokent!

Így utalhat a Mobil Alkalmazásban ujjlenyomatos azonosítással.

Így léphet be a DirektNetbe Mobil-tokennel.

Így utalhat a DirektNeten Mobil-token aláírással.

Mi az a Mobil-token?

A Mobil-token a Raiffeisen Mobil Alkalmazásba beépített magas biztonságú hitelesítési eszköz. Használatával egyszerűen és gyorsan léphet be (PIN kóddal, ujjlenyomattal vagy iOS eszközön arcfelismeréssel) a DirektNet internetbankba és a Mobil Alkalmazásba, valamint jóváhagyhatja megbízásait, tranzakcióit.

Milyen készüléken használhatom az alkalmazást?

A mobil eszköz operációs rendszere legalább Android 4.2, illetve iOS 9-es verziójú legyen. Az alkalmazás letöltéséhez és a banki funkciók használatához internetbanki hozzáférés és netkapcsolat (WiFi, mobilnet) - kivéve a Mobil-token használatához és a színes QR kód beolvasásához – szükséges.

Miért kell engedélyezni az alkalmazásnak, hogy hozzáférjen a készülék kamerájához?

A Mobil Alkalmazás Cronto kód (QR-kódhoz hasonló színes kód) leolvasót is tartalmaz. Kódleolvasás szükséges a netkapcsolat nélkül az internetbanki belépéshez és a tranzakciók aláírásához. A kód leolvasása a készülék kamerájával történik.

Hogyan használhatom az alkalmazás internetbanki funkcióit?

Ha még nincs DirektNet, internetbanki hozzáférése (Direkt Azonosítója és Jelszava), de van Raiffeisen bankszámlája vagy hitelkártyája, bármikor igényelheti a bankfiókban vagy a telefonos ügyfélszolgálaton. Ha már van DirektNet hozzáférése kérjük, aktiválja az internetbankot a ww.raiffeisen.hu főoldalán a „Internetbank belépés” gomb megnyomása után a DirektNet kezdőképernyőjének aktiválás fülén. Ehhez adja meg a 8 számjegyű Direkt Azonosító és a 4 számjegyű DirektNet aktiváló PIN kódot (amit a banknál bejelentett mobiltelefonszámra küldünk). Ezt követően egy minimum 6 karaktert, legalább 1 kis- és nagybetűt és 1 számjegyet kell tartalmazó jelszót kell választania. Kérjük, ezt jegyezze meg. Ha már használja az internetbankot, a Raiffeisen Mobil Alkalmazásban is használhatja az Alkalmazás legfrissebb verziójában a Mobil-token aktiválását követően.

Hogyan aktiválhatom a Mobil-tokent?

A Mobil-token az alkalmazás első „Mobil-token aktiválás” ikonján aktiválható netkapcsolaton keresztül.

  • Először adja meg 8 jegyű Direkt Azonosítóját, majd Jelszavát.
  • Ezt követően válasszon egy 5 számjegyű Mobil-token PIN kódot, amit ismételt megadással erősítsen meg. Jegyezze meg Mobil-token PIN kódját, mert a továbbiakban ezzel léphet be az alkalmazás internetbanki részébe, és ezt kell megadnia a tranzakciók/megbízások jóváhagyásához is. Az 5 számjegyű Mobil-token PIN kód helyett kényelmesebb ujjlenyomatos vagy iOS eszközön arcleolvasó (Face ID) hitelesítést is használhat.
  • A kód megadása után hitelesítse azt a banknál rögzített telefonszámára SMS-ben érkező egyszer használatos aktiváló kód megadásával.
Minden mobil eszközhöz külön Mobil-token tartozik. Ezért annyi Mobil-tokent szükséges aktiválnia, amennyi mobil eszközön használja a Raiffeisen Mobil Alkalmazást.

 

Milyen Mobil-token PIN kódot választhatok?

A kód csak 5 számjegyből állhat, és

  • az egymás melletti számok nem állhatnak növekvő, vagy csökkenő sorrendben (pl. 12345, 09876 - a 0-ás számjegy 10-es értéket is jelenthet),
  • nem lehet egyforma értékkel növekvő vagy csökkenő számsor (pl. kettesével 02468 (növekvő) vagy 86420 (csökkenő).

 

Mit tegyek, ha elfelejtettem a Mobil-token PIN kódomat?

Elfelejtett Mobil-token PIN kód esetén ismételt regisztrációra van szükség. Ehhez először törölnie kell a Mobil-tokent a készülékén. Elöszőr válassza ki az alkalmazás kezdőképernyőjén a „Mobil–token kezelés” ikont, majd a kuka ikonra nyomva törölje a tokent.

Mi a teendő, ha aktiváláskor az egyszer használatos SMS jelszót nem tudom visszagépelni, mert nem jelenik meg a beviteli mező?

Kérjük, a telefon "Fejlesztői beállítások" menüpontjában állítsa be az "Animáció tempója" mindhárom értékét 1x-es sebességre. Ezt követően ismételje meg a regisztrációt.

Használhatom-e az alkalmazásban az internetbankot Mobil-token nélkül?

A Raiffeisen Mobil Alkalmazás nem használható Mobil-token PIN kód megadása nélkül. A PIN kódot azonban helyettesítheti kényelmi, un. biometrikus (ujjlenyomat vagy iOS eszközön arcfelismerés) azonosítással is. Várhatóan 2019 szeptemberétől a DirektNet internetbankba a korábban használt Jelszó helyett is csak az új - a magasabb biztonságú - kettős azonosítással (pl. Mobil-tokennel) jelentkezhet be.

Hol találom a Mobil-token beállításait?

A DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban az összes Mobil-tokent láthatja. Itt felfüggesztheti, törölheti és újraaktiválhatja azokat. Itt állíthatja be azt is, hogy a Mobil-token legyen az alapértelmezett internetbanki hitelesítési eszköz. Amennyiben Ön ezt kikapcsolja, úgy Jelszavát vagy egyéb hitelesítési eszközeit használhatja. A Mobil Alkalmazásban

  • az „Internetbank” ikonon belépve a jobb felső sarokban található fogaskerék ikonra nyomva éri el a beállításokat (felfüggesztés, törlés, aktiválás),
  • a kezdőképernyőn, a „Mobil-token kezelés” ikonra nyomva pedig az éppen használt eszközön törölheti a Mobilt-tokent.

 

Mit tegyek, ha szervizbe adom, vagy elhagytam a mobilkészülékem?

 

  • Ha a mobilkészüléke átmenetileg nincs az Ön birtokában (például szervizbe adta), úgy kérjük, függessze fel a DirektNet Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban az adott készülékhez tartozó Mobil-tokent.
  • Amennyiben készüléke már nincs a birtokában (elhagyta, eladta, stb.) úgy kérjük, törölje a DirektNet Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban az adott készülékhez tartozó Mobil-tokent.
Mindkét művelet (felfüggesztés, törlés) kérhető a Raiffeisen Bank telefonos ügyfélszolgálatán, a +36-80-488-588-as, belföldről ingyenesen hívható telefonszámon. A sikeres ügyfél-azonosításhoz kérjük, készítse elő 8 számjegyű Direkt Azonosítóját és 4 számjegyű telefonos Direkt PIN kódját.

 

Mi a teendő, ha új mobilkészüléket vásároltam?

A régi készüléken törölje a Mobil-tokent az alkalmazásban „Mobil-token kezelés” ikonon, vagy a DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban. Az új készüléken történő használathoz az alkalmazás ismételt letöltése, majd ismételt aktiválása szükséges.

Hogyan védhetem meg feltörés/adatlopás ellen mobilkészülékemet?

Minden eszköz, ami internetre csatlakozik, ki van téve a visszaéléseknek, ezért javasoljuk az alábbiakat:
  • Kerülje az ismeretlen eredetű Wi-Fi hálózatokra csatlakozást.
  • Csak hivatalos forrásból töltsön le készülékére alkalmazásokat. Nem biztonságos forrásból származó alkalmazások letöltését és telepítését, linkekre történő kattintását mellőzze. A Raiffeisen Mobil alkalmazást csak a hivatalos AppStore, Google Play áruházakból töltse le.
  • Kérjük, fokozottan figyeljen arra, hogy a készülék ne kerülhessen illetéktelen kézbe.
  • Ha a készülékét ellopják vagy elveszíti, mielőbb változtassa meg DirektNet Jelszavát, és tiltsa le a Mobil-tokent a DirekNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon.
  • Javasoljuk a beépített védelem magas szinten tartását, és mobil készülékének megfelelő alkalmazásból letöltött víruskereső szoftver használatát.
  • Ne tároljon személyes adatokat (pl. belépési azonosítók, jelszavak) a készüléken, vagy annak bővítő kártyáján titkosítás nélkül.
  • Aktiválja készüléke hozzáférés védelmét, képernyő-feloldást (ujjlenyomat, jelkód, stb.). A készülék rövid időn belül (például: 3-5 percen belül) automatikusan zárolódjon le. Használjon kellően erős PIN kódot a mobil készüléke feloldásához.
  • Állítsa be úgy internet böngészőjét, hogy az automatikusan ne tároljon el adatokat.
  • Javasoljuk a mobilkészülék operációs rendszerének és a telepített alkalmazások rendszeres frissítését. Ha automatikusra van állítva az alkalmazások frissítése telefonján, előfordulhat, hogy olyan adatokat is tárol a telefon, melyek ugyan ideiglenesek, de gátolják a frissített alkalmazások megfelelő működését.
  • Amennyiben a készüléken lévő bluetooth funkció nincs használatban, kérjük, kapcsolja ki.
  • Kérjük, olvasás után törölje a Banktól érkezett SMS-eket a készülékről.
  • Kapcsolja ki, és indítsa újra telefonját időközönként.
  • Amennyiben a készüléke operációs rendszere támogatja, javasoljuk a háttértárolóin tárolt adatok titkosítását.
 

Mi a teendő, ha az alkalmazás elindításakor az a hibaüzenet jelent meg, hogy az készülék operációs rendszere feltört?

Biztonsági okokból a jailbreak-elt (iOS) és root-olt (Android) mobil eszközökön nem engedélyezett a Raiffeisen Mobil Alkalmazás használata. Ezek a készülékek könnyebben megfertőzhetők rosszindulatú programokkal (pl. adatlopó vírusokkal), így adatait könnyen megszerezhetik illetéktelenek. Javasoljuk, telepítse másik, gyári operációs rendszerrel működő készülékre az alkalmazást, vagy állítsa vissza mobil eszközén a gyári beállításokat.

 

A jailbreak célja, hogy kikerülje az Apple cég azon korlátozását, hogy az általa nem engedélyezett szoftvereket telepítésék a készülékre. A root-olással az Android operációs rendszerű készülékeken pedig rendszergazda szintű jogosultságot kap a felhasználó.

Vannak olyan típusú mobilkészülékek is, amelyeken a gyártó töri fel az operációs rendszert. Ilyen készülékkel, javasoljuk, keresse meg az illetékes szervizt.

Feltört készülékek

Root-olt készülék (Android)

Androidos készülékre a gyári Android operációs rendszer helyett eknél lehetőség van úgynevezett nem hivatalos szoftvert is telepítheteninek a gyári Android verzió helyett. Ezt hívjuk nevezzük rootolásnak. Ebben az esetben a készülék egy, a sajnos a károkozó, adathalász programok felé is nyitott szoftvert futtat.

A Mobil-token biztonságos működése a rootolt a készülékeken nem garantálható, ezért Mobil-token használata nem engedélyezett a feltört készülékeken.

Kérjük, amennyiben ilyen készüléken szeretné használni a Mobil-tokent, a szükséges biztonsági mentések után állítsa vissza készüléke gyári állapotát.Az alábbi linkre kattintva útmutatót talál ennek a menetéről.

Jailbreak-elt készülék (iOS)

Jellemzően a régebbi verziójú iOS operációs rendszert futtató készülékeken lehetőség van az eredeti iOS platformot nem hivatalos szoftverrel feltörni. Ezt nevezzük jailbreaknek.

A Mobil-token biztonsága ezeken a készülékeken nem garantálható, ezért a használata a jailbreakelt készülékeken nem engedélyezett.

Kérjük, amennyiben ilyen készüléken szeretné használni a Mobil-tokent, a szükséges biztonsági mentések után állítsa vissza készülék gyári állapotát. Az alábbi linken talál útmutatót ennek a menetéről.

Nem biztonságos billentyűzetek

Az Android operációs rendszer nyitottsága miatt egyszerű lecserélni a gyárilag telepített billentyűzetet. A telepíthető billentyűzetek között vannak, amelyek rögzítik a felhasználó karakter-leütéseit. Ezért kérjük, biztonsága érdekében, mindig a gyárilag telepített billentyűzetet használja készülékén.