Biztonságot teremtünk az internetes bankkártyás vásárlások során

Internetes kártyás vásárlás ügyfél-hitelesítéssel

For English version, please click here >
 

Az internetes kártyás vásárlások biztonságosabbá tételéhez erős ügyfél-hitelesítés szükséges. Ennek érdekében a Bank minden kártyabirtokos számára biztosítja a mobiltelefonra letölthető ingyenes myRaiffeisen applikációt.

Az applikáció segítségével nem csak biztonságosabban, hanem egyszerűen és kényelmesen tudják jóváhagyni a kártyabirtokosok az internetes vásárlásokat.

Mit kell tennie a kártyabirtokosnak a myRaiffeisen applikációs jóváhagyáshoz?

Amennyiben már rendelkezik myRaiffeisen applikációval, internetes kártyás vásárlásait annak segítségével hitelesítheti: 

1. A kereskedő online fizetési felületén a kártyaadatok megadása után a Raiffeisen Bank által üzemeltetett hitelesítési oldal jelenik meg a képernyőn

2. Ezzel egyidejűleg a kártyabirtokos a mobilkészülékére felugró (push) üzenetet kap.

3. A myRaiffeisen applikáción keresztül hitelesíthető a tranzakció:

  • ügyfél által választott Mobil-token PIN kód megadásával vagy
  • ujjlenyomat olvasással/arcfelismeréssel - amennyiben ez korábban engedélyezésre került és a készülék alkalmas rá.

4. Ezt követően a hitelesítési weboldalon kell véglegesíteni a tranzakciót a „Tovább” gomb segítségével.

5. Kész!

Annak érdekében, hogy az új hitelesítési mód biztosan működjön telefonján, kérjük, győződjön meg róla a Google Play áruházban, az App Store-ban, vagy a  Huawei AppGallery-ben, hogy a legfrissebb verziójú alkalmazás fut készülékén, valamint kérjük, hogy engedélyezze a PUSH üzenetek fogadását.


Amennyiben még nem rendelkezik myRaiffeisen applikációval, így járjon el:

 

1. Töltse le a myRaiffeisen mobilapplikációt a telefonjára a www.raiffeisen.hu/myraiffeisen-app címről, vagy az App Store/Google Play/HUAWEI AppGallery áruházból.

2. Írja be a Direkt Azonosítót a myRaiffeisen applikációba.

3. Írja be a Bankunktól kapott egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot

4. Hozza létre a Direkt Azonosítójához tartozó Jelszavát.

5. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot, ezt jegyezze meg! Később akár ujjlenyomat-, vagy arcfelismeréssel is jóváhagyhatja fizetéseit.

6. Ezután küldjük meg Önnek a Mobil-token aktiváláshoz szükséges egyszer használatos SMS kódot, melyet írjon be a myRaiffeisen mobilapplikációba.

7. KÉSZ! Internetes vásárlásait már az applikáción keresztül hagyhatja jóvá.

Amennyiben nem regisztrálta mobiltelefonszámát bankunknál, vagy telefonszáma időközben megváltozott, esetleg az alkalmazás letöltése, telepítése, vagy az azonosítás során bármilyen probléma lépne fel kérjük, lépjen kapcsolatba:
  • személyes banki tanácsadójával, vagy 
  • hívja azonosító kódjaival telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon, vagy 
  • keresse fel bankfiókjaink egyikét.
Hol találom a Direkt Azonosítómat?

 

  • Ha a kártyabirtokos Direkt és/vagy DirektNet szolgáltatással is rendelkezik, a szolgáltatás igénylőlapján szerepel a Direkt Azonosítója.
  • Ha a kártyabirtokos nem rendelkezik Direkt Azonosítóval és bankkártyája 2021.05.21 előtt került kibocsátásra, a Bank postai levélben tájékoztatja a Direkt Azonosítóról és a regisztráció lépéseiről
  • Ha a kártyabirtokos bankkártyája 2021.05.21. után került kibocsátásra, postai kiküldés esetén a Direkt Azonosítót a bankkártya kiküldő levél tartalmazza. Bankfióki bankkártya átvétel választása esetén a Bank a Direkt Azonosítót az átvételkor adja át a kártyabirtokosnak.

 

Hol találom a Digitális Csatorna aktiváló kódot?

Az aktiváláshoz akkor van szükség az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódra, ha a kártyabirtokos nem rendelkezik Direkt és/vagy DirektNet szolgáltatással. Ebben az esetben az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot a kártyabirtokos részére kiküldött SMS tartalmazza, illetve bankfióki kártya átvétel esetén az egyszer használatos Digitális Csatorna aktiváló kódot a Bank az átvételkor adja át a kártyabirtokosnak.

Mi a teendő, ha már rendelkezem myRaiffeisen mobilapplikációval?

Azoknál a kártyabirtokosoknál, akik jelenleg is a myRaiffeisen applikáción keresztül történő hitelesítési formát használják, minden Raiffeisen Bank által kibocsátott bankkártya elérhető a myRaiffeisen alkalmazásban és így ezen keresztül jóvá tudják hagyni internetes bankkártyás vásárlásaikat.

Hogyan lehet utólag Digitális Csatorna aktiváló SMS kódot igényelni?

A Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a megfelelő beazonosítást követően, vagy személyesen bankfiókban kérhet új Digitális Csatorna aktiváló kódot.

Milyen funkciók érhetők el a myRaiffeisen applikációban a kártyabirtokosok részére?

 

  • Azon kártyabirtokosok részére, akik DirektNet hozzáféréssel nem rendelkeznek, a myRaiffeisen applikáció funkciói közül csak a bankkártyás fizetések hitelesítésére szolgáló funkcióját, valamint a végrehajtott kártyás tranzakciók megtekintését biztosítjuk.
  • A DirektNet hozzáféréssel is rendelkező kártyabirtokosok számára a myRaiffeisen applikáció teljes funkcionalitása elérhető.

 

Mi a teendő, ha több szerepköröm is van?

Az összes szerepköréhez tartozó, bármely Raiffeisen bankkártyáját láthatja a myRaiffeisen applikáción belül. Mivel több Direkt Azonosítóval rendelkezik, Önnek elegendő csupán az egyik azonosítót aktiválni, ezáltal az összes bankkártyájával végrehajtott internetes fizetést jóvá tudja hagyni. Ahhoz, hogy használni tudja az applikációt, minimum egy hozzáférést aktiválnia kell.

Mi a teendő, ha nem rendelkezem a Bank nyilvántartásában rögzített mobil telefonszámmal?

Kérjük, mobiltelefonszáma megadásához és a Direkt Azonosító igényléséhez keresse fel személyesen bármelyik Raiffeisen bankfiókot vagy hívja személyes banki tanácsadóját. A várakozás elkerülése érdekében, valamint a gyorsabb ügyintézésért kérjük, foglaljon előre időpontot!

Miért van szükség erős ügyfélhitelesítésre?

A PSD2* irányelv előírja, hogy az online (távoli csatornán) kezdeményezett vásárlások során a bank legalább két azonosítási elemet alkalmazzon egyidejűleg azért, hogy megbizonyosodjon a megbízó személyéről. Az erős ügyfél-hitelesítés segítségével bizonyosodhat meg arról mind a Bank, mind pedig a kereskedő, hogy valóban a kártyabirtokos kezdeményezte a fizetési műveletet.
Az eljárás a felhasználók védelme érdekében azt biztosítja, hogy csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.

*A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU irányelv (PSD2 irányelv).

Milyen internetes bankkártyás tranzakciók során kell alkalmazni a több faktoros hitelesítést?

A bankkártyás vásárlás során, ha az internetes kereskedő honlapján a Mastercard ID Check vagy Verified by Visa logók láthatóak, akkor a vásárlást csak két faktoros jóváhagyással lehet véglegesíteni.

Mikor nem kell az internetes bankkártyás vásárlást erős ügyfél-hitelesítéssel megerősíteni?

 

  • Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen kívül üzemelő jellemzően ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra. Azoknál a kereskedőknél, akik nem alkalmazzák az Internetes biztonsági kód (3D Secure) szolgáltatást, továbbra is a korábban megszokott módon, a bankkártya adatok megadásával lehet vásárolni, nem kell további azonosítóval hitelesíteni a vásárlást.
  • 5000 forintot (vagy 30 EUR, vagy 30 USD összeget) meg nem haladó fizetés esetén, feltéve ha egymás után legfeljebb 5 db ilyen vásárlás történik.
  • Ahol a kereskedő nem alkalmazza az Internetes biztonsági kód (3D Secure) szolgáltatást. Ott természetesen továbbra is a korábban megszokott módon lehet vásárolni, ez esetben nem kell további azonosítóval hitelesíteni a vásárlást.
  • Ismétlődő (recurring) tranzakciók (pl. előfizetések) esetén csak a felhatalmazás megadásánál szükséges az erős ügyfél-hitelesítés, a további tranzakciók során már nem. Amennyiben korábban - a biztonsági kód bevezetését megelőzően - adott meg ilyen jellegű megbízást, úgy nincs szükség a felhatalmazás megadásának megismétlésére.
  • Telefonon, levélben végzett (úgynevezett MO/TO – Mail Order/Telephone Order) vásárlások esetén szintén nincs szükség erős ügyfél-hitelesítésre. Ezen tranzakciók esetében a bankkártyás vásárlás a kártyabirtokos jelenléte nélkül, annak írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik, és a kártyabirtokos által megadott adatokat az elfogadó manuálisan rögzíti. Az adatok felhasználásához a kártyabirtokosnak természetesen hozzá kell járulnia és a tranzakciót követően a bankkártya adatok bármilyen formában történő tárolására fokozott biztonsági követelmények vonatkoznak.

 

** Android 5.0, iOS 11.0 vagy frissebb operációs rendszerű mobiltelefonra van szüksége, melyen internetkapcsolat is van.