Fizetési kérelem - Információk

A fizetési kérelem egy olyan üzenettípus, amelyet a Kedvezményezett indít a Fizető fél felé, saját részére történő átutalási megbízás kezdeményezése céljából. (Példa: a közműszolgáltató havi számlája alapján fizetési kérelmet küld, amit Ön elfogadhat, és a kérelemből generálódó átutalással megtörténik a számla kiegyenlítése).

1. A Fizető fél a kérelemben az átutalás összes adatát megkapja és az adatok ellenőrzése után jóváhagyhatja, figyelmen kívül hagyhatja vagy elutasíthatja azt.

2. A jóváhagyott fizetési kérelemből automatikusan átutalási megbízás jön létre, amely a Fizető fél jóváhagyása után teljesül.  A fizetési kérelem indítása akár a fizető fél másodlagos azonosítójának használatával is lehetséges.

3. Fizetési kérelem kizárólag az Azonnali Fizetési Rendszerben teljesíthető tranzakcióként indítható. A fizetési kérelmek legfeljebb 60 napig érvényesek.
Fizetési kérelmet csak azon bankok számláira lehet küldeni illetve tőlük fogadni, akik szintén biztosítják ezt szolgáltatást.

A fizetési kérelem szolgáltatás 2020. március 19-től a Raiffeisen Banknál vezetett számlák között érhető el. Lakossági ügyfeleink a DirektNet internetbank, vagy a myRaiffeisen mobilalkalmazás használatával vehetik igénybe. Vállalati ügyfeleink részére a DirektNet internetbankon keresztül vehető igénybe a szolgáltatás.

2020. április 1-től bankok között is lehetséges a fizetési kérelem használata, ugyanakkor a szolgáltatást jelenleg még nem mindegyik hazai bank biztosítja. Ezért azt javasoljuk, hogy amennyiben más bankba szeretne fizetési kérelmet küldeni, kérjük, ellenőrizze, elérhető-e az érintett pénzintézetnél a fizetési kérelem szolgáltatás.

Hogyan lehet Fizetési kérelmet megadni?

 

 

Fontos információk a fizetési kérelemmel kapcsolatban:

  • Fizetési kérelem belföldi forint számláról küldhető, csak másik forint számlára (EUR és egyéb deviza számlára nem).
  • A már kiküldött, aláírt Fizetési kérelem nem módosítható és nem vonható vissza.
  • Fizetési kérelmet annak lejárati dátuma után már nem lehet jóváhagyni
  • 10 millió Ft-nál magasabb összegű fizetési kérelem nem küldhető

 

Fizetési kérelmet kaptam - mi a teendőm?

Kérjük, figyelmesen ellenőrizze a kérelemben található információkat!
(Kedvezményezett neve, jogcím, összeg)

1. Ha minden rendben, a kérelmet elfogadhatja, az utalás azonnal megtörténik.

2. Ha nem ért egyet, vagy nem szeretné az összeget kifizetni, az "ELUTASÍT" opciót válassza. Ha több időre van szüksége, nem kell azonnal választania, a kérelmek 60 napig érvényesek.

3. Amennyiben szeretné letiltani a fizetési kérelmek fogadását, azt a Raiffeisen Direkt Telefonos Ügyfélszolgálaton teheti meg. (06 80 488 588).

 

Hol lehet kezelni a fizetési kérelmeket?

A Fizetési kérelmeket a DirektNet és MyRaiffeisen elektronikus csatornákon lehet kezelni a megbízás aláírási jogosultság alapján a számlatulajdonosoknak és meghatalmazottaknak, ennek lépéseiről, kezelőfelületeiről a Direktnet felhasználói kézikönyvben található részletes leírás, amely Ügyfeleink számára a honlapon elérhető.

További részletes információkat az aktuális Kondíciós Listákban talál.