Fizetési kérelem - Raiffeisen BANK
Útkövető
Menü megjelenítése
Tudni érdemes
- Általános tájékoztató lakossági ügyfeleknek THM plafonról
- Általános tájékoztató üzleti ügyfeleknek Kamatplafonról
- Általános tájékoztató a Moratórium lezárásáról
- Fizetési Moratórium agrárvállalkozások részére
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2022.08.01-től 2022.12.31-ig tartó szakaszáról
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2021.11.01-től 2022.07.31-ig tartó szakaszáról
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2021.01.01-től 2021.10.31-ig tartó szakaszáról Lakossági Ügyfelek részére
- Moratórium Lakossági Ügyfelek részére
- Moratórium Kisvállalati, Közép- és Nagyvállalati Ügyfelek részére
- Azonnali fizetés - információk
- PAD - egységes európai díjkimutatás a bankszámlákról
- Kártya konverziós árrés
- Kamatstop
Tartalom megjelenítő
Fizetési kérelem - Információk
A fizetési kérelem egy olyan üzenettípus, amelyet a Kedvezményezett indít a Fizető fél felé, saját részére történő átutalási megbízás kezdeményezése céljából. (Példa: a közműszolgáltató havi számlája alapján fizetési kérelmet küld, amit Ön elfogadhat, és a kérelemből generálódó átutalással megtörténik a számla kiegyenlítése).
1. A Fizető fél a kérelemben az átutalás összes adatát megkapja és az adatok ellenőrzése után jóváhagyhatja, figyelmen kívül hagyhatja vagy elutasíthatja azt.
2. A jóváhagyott fizetési kérelemből automatikusan átutalási megbízás jön létre, amely a Fizető fél jóváhagyása után teljesül. A fizetési kérelem indítása akár a fizető fél másodlagos azonosítójának használatával is lehetséges.
3. Fizetési kérelem kizárólag az Azonnali Fizetési Rendszerben teljesíthető tranzakcióként indítható. A fizetési kérelmek legfeljebb 60 napig érvényesek.
Fizetési kérelmet csak azon bankok számláira lehet küldeni illetve tőlük fogadni, akik szintén biztosítják ezt szolgáltatást.
A fizetési kérelem szolgáltatás 2020. március 19-től a Raiffeisen Banknál vezetett számlák között érhető el a DirektNet internetbankban és a myRaiffeisen mobilalkalmazásban.
2020. április 1-től bankok között is lehetséges a fizetési kérelem használata, ugyanakkor a szolgáltatást jelenleg még nem mindegyik hazai bank biztosítja. Ezért azt javasoljuk, hogy amennyiben más bankba szeretne fizetési kérelmet küldeni, kérjük, ellenőrizze, elérhető-e az érintett pénzintézetnél a fizetési kérelem szolgáltatás.
Hogyan lehet Fizetési kérelmet megadni?
Fontos információk a fizetési kérelemmel kapcsolatban:
- Fizetési kérelem belföldi forint számláról küldhető, csak másik forint számlára (EUR és egyéb deviza számlára nem).
- A már kiküldött, aláírt Fizetési kérelem nem módosítható és nem vonható vissza.
- Fizetési kérelmet annak lejárati dátuma után már nem lehet jóváhagyni
- 2023.08.31-ig 10 millió Ft-nál, 2023.09.01-től 20 millió Ft-nál magasabb összegű fizetési kérelem nem küldhető
Fizetési kérelmet kaptam - mi a teendőm?
Kérjük, figyelmesen ellenőrizze a kérelemben található információkat! (Kedvezményezett neve, jogcím, összeg)
1. Ha minden rendben, a kérelmet elfogadhatja, az utalás azonnal megtörténik.
2. Ha nem ért egyet, vagy nem szeretné az összeget kifizetni, az "ELUTASÍT" opciót válassza. Ha több időre van szüksége, nem kell azonnal választania, a kérelmek 60 napig érvényesek.
3. Amennyiben szeretné letiltani a fizetési kérelmek fogadását, azt a Raiffeisen Direkt Telefonos Ügyfélszolgálaton teheti meg. (06 80 488 588).
Hol lehet kezelni a fizetési kérelmeket?
A Fizetési kérelmeket a DirektNet és MyRaiffeisen elektronikus csatornákon lehet kezelni a megbízás aláírási jogosultság alapján a számlatulajdonosoknak és meghatalmazottaknak, ennek lépéseiről, kezelőfelületeiről a Direktnet felhasználói kézikönyvben található részletes leírás, amely Ügyfeleink számára a honlapon elérhető.
További részletes információkat az aktuális Kondíciós Listákban talál.